2024-09-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Karma existerar, är du en god människa så ge det tid så kommer du tjäna på.det.

Att sitta och grina över det ger bara henne mer glöd att förnedra dig, skit i alla andra, tiden kommer berätta vem som är vem och vad som är vad.

Gå vidare!
Sen att någon skulle vara en simp för att man tar hand om sitt barn är väl att ta i, eller jag kanske missförstod den delen.

Hans tjej var otrogen, vart gravid med hon hon var otrogen med, dom gjorde slut, nu är dom tillsammans igen och han uppfostrar barnet. Det är alltså inte hans barn.
Citera
2024-09-13, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Hur lyckades hon vända din familj mot dig ?
Vanligvis använder de en halvsanning eller en lögn , där de själv spelar Offer .
Låter mer som att det är en Sociopat du har träffat

Jo det var lögner hon sa till min familj, allt från himmel till jord... och min familj är inte den bästa, samt att jag har alltid fått det kortaste stråt medans mina yngre syskon har åkt räkmacka...

Min farsa betalade en av mina yngre pundar syskons sms lån på 170'000kr på under en vecka medans jag har fått tvätta hans bil hela sommaren för jag använde den en vecka när jag arbetade i övre tonåren.. så efter det så bad jag han aldrig om något igen och löste saker på andra sätt..
Jämställdhet har aldrig varit på kartan...

Ja som sagt, hon verkar vara en Sociopat ju mer jag tänker på det och ju mer tiden går...
Citera
2024-09-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Ändå gör eran gemensamma vän inflikningar då och då.

Det låter som att dom 2 förtjänar varandra.

Jag skrev nog lite slarvigt.. jag menade att jag hoppas att du kommer få upprättelse.

Ja dom var verkligen gjorda för varandra! Synd bara att dom inte brände varandra hårdare och att han fortfarande Simpar för henne..

jaha, ja det var lite slarvigt förra inlägget isåffal men Tack för förtydligandet!
Citera
2024-09-13, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Låter som att även du är sjuk om du inte redan har fattat att en kvinna mår som sämst om du ger henne 0 uppmärksamhet. Sitter du och skapar drama och problem så häller du bara gasolin i elden. Flytta och börja om.

Därutav 1års tystnad där jag inte har gjort, sagt eller besökt henne...

Nja, stjäl man så stora summor av mig och vägrar betala tillbaka efter upprepade försök att diskutera en avbetalningsplan så kommer man få en svart soppsäck över huvudet en dag och åka på en Camping eller Båt tur där ändast 1 av 2 personer återvänder från..

Det är bara jobbigt att hon har ett "normalt liv" och inte lider.. därutav tråden..

Ska bara bygga upp kapital och min nya karriär, sticka från Sverige och sen ta tillbaka min pension som jag så idiotisk investerade i Psykopater
Citera
2024-09-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Det är fel att du gör det till en kvinnogrej för det är det inte. Det kan lika gärna vara hos män. Och det är lika illa oavsett kön.

Du får tyvärr inse att samhället och rättssystemet alltid kommer stå på narcissistens sida. Alltid. I Sverige (och Norge) finns ingen rättvisa och inget skydd för offren.

Du kan ju polisanmäla brott hon gjort men om du gör det bara för att jävlas slår det tillbaka mot dig själv.

Mitt ex är en man och jag har precis som du gjort allt korrekt. Och precis som du vill jag mestadels av tiden checka ut från allt (mitt ex har själv sagt att han aldrig kommer sluta göra mig illa). Jag har inga lösningar annat än att säga att det är oerhört tungt och högst verkligt. Du, jag och andra som råkar ut för dessa får bara försöka så gott det går, se det goda i det lilla och aldrig någonsin tappa kärleken (tänk på att en narcissist främsta mål är att ta andras förmåga till kärlek för de har ingen egen) .

Avstå all kontakt. Dumpa vänner som tar hennes parti. Flytta. Ansök om kontaktförbud.

Lycka till

Det är inte en köns grej... det är en relation/kärleksförhållande grej...förstår inte hur du får till det att det är en köns grej.. Jag är en man och hon är en kvinna, tänker inte skriva någon Köns-neutral historia med "Hen" när jag refererar till mig själv och henne..

Håller helt med! Man skäms över vilket rättssystem som finns i Norden 2024!!

Jag beklagar!
Ja jag håller med dig, Narcissiter vill förvandla goda människor till själlösa vrak som dom själva! Demoner i mänsklig skepnad!

Ja jag har ingen kontakt, träffade Enabelern för lite mer en 1år sedan där han verkligen slog sista spiken i kistan och försvarade henne som om det var hans egna dotter och jag försökte våldta henne på öppen gata framför honom när jag bad han fixa ett gemensamt möte med oss 3 så vi kan ta fram en avbetalningsplan... har fått reda på mestadelen av hans sjuka saker han har gjort för henne efter det av andra vänner som känner han... han är minst lika sjuk som henne om inte mer då han försvara henne! (har innan det mötet med honom inte pratat med honom på 4år, kunde inte föreställa mig att han är s sjuk som jag vet att han är idag dock...)

Hon är för självupptagen för att jag ska behöva ansöka om besöksförbud.. Hon har nya Suppliers hon utnyttjar och knullar runt med allt som har en puls och bedrar dom idagsläget...
Citera
2024-09-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Problemet är inte ditt ex utan du själv.
Det är inte hon som förstört något utan du har det rykte du förtjänar.

Pengar och lägenhet har du själv gett bort till henne av helt oförklarlig anledning.

Sluta gnäll på henne och fokusera på det sista du anklagar henne för, psykologiska problem, det är nämligen här du har svaret på alla dina problem och motgångar.

Dina psykologiska problem som uppstod långt innan du träffade ditt ex.

Du är patetisk som skyller dina egna val på andra istället för att stå för att du själv kört i diket och nu tänker ta dig samman och röra dig framåt.

Ett tips till dig, eftersom du vid sidan av att ha psykologisk problematik och funktionsnedsättning också verkar vara bakom flötet.

Sätter du igång och jävlas med ditt ex kommer du snart sitta i fängelse för brott mot kvinnofriden.

Slå din manlige vän på käften istället om du behöver få ut lite aggressioner. Sedan tar du en öl med honom och låter honom berätta varför i helvete han fortfarande lyssnar på och gillar ditt ex. Du kommer lära dig lite, inte om honom, inte om ditt ex, men om dig själv.

Okej Kapten White Knight! jösses...
Citera
2024-09-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Då får väl fogden hjälpa dig, du får begära betalningsföreläggande eller vad det kan tänkas heta, annars är ju knäna ett säkert kort

Då betalningsmotagaren nu är död så finns det inget ärende... har redan diskuterat det med Fogden..
ja det blir nog knäna..
Citera
2024-09-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Problemet är inte ditt ex utan du själv.
Det är inte hon som förstört något utan du har det rykte du förtjänar.

Pengar och lägenhet har du själv gett bort till henne av helt oförklarlig anledning.

Sluta gnäll på henne och fokusera på det sista du anklagar henne för, psykologiska problem, det är nämligen här du har svaret på alla dina problem och motgångar.

Dina psykologiska problem som uppstod långt innan du träffade ditt ex.

Du är patetisk som skyller dina egna val på andra istället för att stå för att du själv kört i diket och nu tänker ta dig samman och röra dig framåt.

Ett tips till dig, eftersom du vid sidan av att ha psykologisk problematik och funktionsnedsättning också verkar vara bakom flötet.

Sätter du igång och jävlas med ditt ex kommer du snart sitta i fängelse för brott mot kvinnofriden.

Slå din manlige vän på käften istället om du behöver få ut lite aggressioner. Sedan tar du en öl med honom och låter honom berätta varför i helvete han fortfarande lyssnar på och gillar ditt ex. Du kommer lära dig lite, inte om honom, inte om ditt ex, men om dig själv.

Jag antar att det är ditt fel om du blir påkörd av en rattfyllerist och får sitta i rullstol med den där retoriken? eller är det här hycklandet börjar då det var en mallig chaufför..?
Citera
2024-09-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Det här svaret är synonymt med allt som är fel när det gäller de som drabbas av narcissister, sociopater, psykopater och alla liknande extremt manipulativa störningar/personer.

Victim blamin när den är som värst.

Troligen har du väl tendenser till att vara en manipulativ jävel själv när du brister så totalt i empati och förståelse?

Troligen är du en sån som också spelar offer eftersom du skyddar förövare...

Väll sagt! <3
Citera
2024-09-13, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SetariPanteon7
Det är inte en köns grej... det är en relation/kärleksförhållande grej...förstår inte hur du får till det att det är en köns grej.. Jag är en man och hon är en kvinna, tänker inte skriva någon Köns-neutral historia med "Hen" när jag refererar till mig själv och henne..

Håller helt med! Man skäms över vilket rättssystem som finns i Norden 2024!!

Jag beklagar!
Ja jag håller med dig, Narcissiter vill förvandla goda människor till själlösa vrak som dom själva! Demoner i mänsklig skepnad!

Ja jag har ingen kontakt, träffade Enabelern för lite mer en 1år sedan där han verkligen slog sista spiken i kistan och försvarade henne som om det var hans egna dotter och jag försökte våldta henne på öppen gata framför honom när jag bad han fixa ett gemensamt möte med oss 3 så vi kan ta fram en avbetalningsplan... har fått reda på mestadelen av hans sjuka saker han har gjort för henne efter det av andra vänner som känner han... han är minst lika sjuk som henne om inte mer då han försvara henne! (har innan det mötet med honom inte pratat med honom på 4år, kunde inte föreställa mig att han är s sjuk som jag vet att han är idag dock...)

Hon är för självupptagen för att jag ska behöva ansöka om besöksförbud.. Hon har nya Suppliers hon utnyttjar och knullar runt med allt som har en puls och bedrar dom idagsläget...

Min poäng var att du på flera ställen i tråden skriver övergripande om kvinnor. Jag förstår att du är väldigt arg , men som sagt detta är något som inte är könsbundet.

Som en person som levt länge mot min vilja i något liknande det du beskriver så kan jag dock lova dig att ilskan du känner hur väl grundad och berättigad den än må vara på inget vis drabbar någon annan än dig själv.

Och en sak till... De där vännerna, de var nog inte så mycket till vänner ändå ... Låt också dem vara.
Citera
2024-09-14, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SetariPanteon7
Därutav 1års tystnad där jag inte har gjort, sagt eller besökt henne...

Nja, stjäl man så stora summor av mig och vägrar betala tillbaka efter upprepade försök att diskutera en avbetalningsplan så kommer man få en svart soppsäck över huvudet en dag och åka på en Camping eller Båt tur där ändast 1 av 2 personer återvänder från..

Det är bara jobbigt att hon har ett "normalt liv" och inte lider.. därutav tråden..

Ska bara bygga upp kapital och min nya karriär, sticka från Sverige och sen ta tillbaka min pension som jag så idiotisk investerade i Psykopater

Har själv råkat ut för något liknande. Se det mer som att du fick betala för att bli av med henne. Går du i hatets väg lär du konsumeras av det och sen för du betala ett ännu högre pris för att du leker med elden. Ibland är det bra att veta när man ska retirera om det nu är hämnd du söker så bara låt tiden gå och när ett tillfälle erbjuds ta den då.
Citera
2024-09-16, 08:46
Medlem
Varför skapa mer problem med en person som antagligen inte verkar under samma moraliska/känslomässiga spektrum? Du kommer aldrig vinna men potentiellt sätta dig själv i klistret.

Det ända du borde göra är att kapa alla kontakter med personen och skapa dig själv ett bättre liv. Om hon sedan, på något sätt, får reda på att du har det bra så kommer det vara den bästa hämnden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in