Citat:
Ursprungligen postat av
Radyr
Det är fel att du gör det till en kvinnogrej för det är det inte. Det kan lika gärna vara hos män. Och det är lika illa oavsett kön.
Du får tyvärr inse att samhället och rättssystemet alltid kommer stå på narcissistens sida. Alltid. I Sverige (och Norge) finns ingen rättvisa och inget skydd för offren.
Du kan ju polisanmäla brott hon gjort men om du gör det bara för att jävlas slår det tillbaka mot dig själv.
Mitt ex är en man och jag har precis som du gjort allt korrekt. Och precis som du vill jag mestadels av tiden checka ut från allt (mitt ex har själv sagt att han aldrig kommer sluta göra mig illa). Jag har inga lösningar annat än att säga att det är oerhört tungt och högst verkligt. Du, jag och andra som råkar ut för dessa får bara försöka så gott det går, se det goda i det lilla och aldrig någonsin tappa kärleken (tänk på att en narcissist främsta mål är att ta andras förmåga till kärlek för de har ingen egen) .
Avstå all kontakt. Dumpa vänner som tar hennes parti. Flytta. Ansök om kontaktförbud.
Lycka till
Det är inte en köns grej... det är en relation/kärleksförhållande grej...förstår inte hur du får till det att det är en köns grej.. Jag är en man och hon är en kvinna, tänker inte skriva någon Köns-neutral historia med "Hen" när jag refererar till mig själv och henne..
Håller helt med! Man skäms över vilket rättssystem som finns i Norden 2024!!
Jag beklagar!
Ja jag håller med dig, Narcissiter vill förvandla goda människor till själlösa vrak som dom själva! Demoner i mänsklig skepnad!
Ja jag har ingen kontakt, träffade Enabelern för lite mer en 1år sedan där han verkligen slog sista spiken i kistan och försvarade henne som om det var hans egna dotter och jag försökte våldta henne på öppen gata framför honom när jag bad han fixa ett gemensamt möte med oss 3 så vi kan ta fram en avbetalningsplan... har fått reda på mestadelen av hans sjuka saker han har gjort för henne efter det av andra vänner som känner han... han är minst lika sjuk som henne om inte mer då han försvara henne! (har innan det mötet med honom inte pratat med honom på 4år, kunde inte föreställa mig att han är s sjuk som jag vet att han är idag dock...)
Hon är för självupptagen för att jag ska behöva ansöka om besöksförbud.. Hon har nya Suppliers hon utnyttjar och knullar runt med allt som har en puls och bedrar dom idagsläget...