Många gånger går jag och tänker på saker och helt plötsligt skyltas de framför mig
Citat:
Ursprungligen postat av LandetsMinstaKuk
Många gånger tänker jag extremt mycket på en person och då står dom framför mig nästa dag
Citat:
Ursprungligen postat av LandetsMinstaKuk
Jag börjar filosofierna över konstiga saker jag gjort osv och sen hör direkt i en pod eller klipp eller vän som berättar samma saker helt utan jag ber om de
typ direkt efter
Det där är nog bara confirmation bias. Dvs du minns ffa de gånger som sånt där har hänt, inkl nära missar, men förtränger de många många fler tillfällen då inget liknande har hänt.
Dessutom är det ju så att ju fler konstiga mönster man håller utkik efter, desto större är chansen för att iaf någon av dem ska inträffa av en ren slump.
Har sett många konstiga tecken nu i mitt liv att jag ifrågasätter min existens... jag är övertygad om att jag lever i en slags simulation just nu ..någon annan som har något att säga?
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Är du runt 25-35? Grattis, du är påväg att bli schizofren detta är ofta första tecken på själva psykosen. Good luck
Det kan mycket väl vara schizofreni i någon form som kommer på besök, men jag skulle föreslå att du läser på lite om shamanism istället för att börja knapra piller och låta dig själv bli handikappad, som det kallas nu för tiden.
Många gånger går jag och tänker på saker och helt plötsligt skyltas de framför mig
Känslan kommer före den logiska tanken. Om du har en bakomliggande rädsla för detta och en sak du ser gör att du får den känslan kommer det upplevas som att det du tänkte på dök upp.
Känslan av rädsla kommer först, sen kommer den logiska tanken fast det känns som de kommer på samma gång, därav upplevelsen. Börja motionera hårt, få hjärnan ur konstigt, meningslöst tänkande. Du tjänar inget på att mala massa konstiga tankar.
Det kan mycket väl vara schizofreni i någon form som kommer på besök, men jag skulle föreslå att du läser på lite om shamanism istället för att börja knapra piller och låta dig själv bli handikappad, som det kallas nu för tiden.
Wtf. Shamanism?? För att bota en psykotisk sjukdom?
Ja så är det nog, jag får också mycket dejuvu att hjärnan redan planerat nästa steg. Jag vet att det är ostoppbart.
Eller hjärnan har redan tänkt det som händer nu, man är helt säker på att det hänt förut flashback typ
Tyvärr är det för direkt för att man ska kunna ha nytta av det
Så länge allt flyter på bra så märker man inget sen får man problem och märker att man inte kan göra någonting, en simulering rakt ner i helvetet och inget kan man göra
Mycket roliga gubbar här men jag tar bort dom
fick en dejavu av irriterade läsare
Senast redigerad av troligengud 2024-09-08 kl. 11:21.
Så du vill att en patient med schizofreni skall gå omkring med sin psykos. Oki
Jag vill givetvis ingenting för en annan människa. Det är dom som måste vilja nåt. Vare sig dom vill sitta som ett kolli instängd i sitt hem och knapra piller resten av livet eller ta inspiration från shamanism och göra nåt annat är ett fritt val.
Har sett många konstiga tecken nu i mitt liv att jag ifrågasätter min existens... jag är övertygad om att jag lever i en slags simulation just nu ..någon annan som har något att säga?