Ts skriver ju inlägget som en frågande person och kallar medlemmarna i gruppen som psykopater?
Kolla TS senare inlägg. Han började med att "ta lite avstånd" och låtsades som att han bara hittade detta av en slump. Sen skyddar han gruppen och säger att även om man tar 1 så kan man inte stoppa dem osv. Och att det kommer fler attacker.
Filmer som påstås visa attackerna har spridits via konton på sociala medier. Enligt uppgifter till Aftonbladet ska polisen ha fått in ett anonymt tips om att pojken är del av en internetrörelse som säger sig hylla våldsdåd mot människor och djur.
Om det är den misstänkte som ligger bakom något av kontona vill polisen inte kommentera.
– Men vi känner till filmerna och har säkrat upp den bevisning som ligger uppe på nätet, säger Andreas Imhagen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dRLdoo/en-person-omhandertagen-for-mordforsok-i-hasselby
Den här snubben verkar duktigt jävla knäpp. Inte bara något random "pojkstreck" direkt. Vad för möjligheter finns det att tvångsvårda personer under 15? Även om han inte kan fällas i straffrättslig mening så borde det väl gå att ordinera vård?
Det blir kanske en SIS-anstalt någonstans där ungdomarna erhåller "vård". Ursäkta, jag var ironisk nu. Vi har väl tyvärr alla läst i media de senaste åren hur det står till med "vården" på SIS. Nu vet ju inte jag om det är lika illa på alla SIS-hem som dem som har figurerat i media. Det kanske är ett lotteri.
– "Vi har efter onsdagens mordförsök i Hässelby haft en intressant person under konstant uppsikt i syfte att förhindra nya våldsdåd. Under tiden har vi kunnat bygga upp en skälig misstanke. Idag på morgonen har vi genomfört en husrannsakan för att säkra teknisk bevisning och en misstänkt person är nu omhändertagen, säger John Lindström vid grova brott i polisområde Stockholm nord i en kommentar."
"Omhändertagen" vad är det för fjolligt o vagt uttryck?
Vad är det för familj som sitter på dessa hemskheter. Jag tror knappat att det är en nyhet för dem att han är på dessa sidor med suspekta vänner. Varför har de inte gjort något innan? Det är nog ingen överraskning för dem att detta händer.
Säger de att de hade ingen aning då kan man ju undra vilken relation den här familjen har till varandra om vad man gör och vad man sysslar med på dagar och nätter.
En så ung man utan uppsikt kan hålla på som har gör.
Samma sak som när systern börjar radera konton istället för att kontakta polisen.
Det var viktigare för henne och det säger väl en del om familjen.
När sånt här händer är det ofattbart att ingen av de nära har reagerat på ett vettigt sätt.
Senast redigerad av BallaBella 2024-09-13 kl. 13:16.
Det finns bara en gärningsman i Sverige och det är Moras som är gripen. Han är 16 och inte under 15 som tidningarna skriver.
Han greps tack vare Flashback och användaren här som hävdat att han är nån annan än Morad har inte varit aktiv sen dess, vilket ytterligare styrker att han är ensam men försöker vilseleda som att de är flera.
Det finns bara en gärningsman i Sverige och det är Moras som är gripen. Han är 16 och inte under 15 som tidningarna skriver.
Han greps tack vare Flashback och användaren här som hävdat att han är nån annan än Morad har inte varit aktiv sen dess, vilket ytterligare styrker att han är ensam men försöker vilseleda som att de är flera.
Jag fattar att ni vill tro att polisen stod helt handfallna och istället för hederligt polisarbete närstuderade denna tråd men kom ner på jorden.
Kan inte mod sammanställa alla bilder/filmer i trådstarten.
En av de mest intressantaste spåren är videon på klottret där filmen visar slain764 taggar i tunneln. Det va ju detta som ledde fram till bilder och eventuellt namn på MGM.
Detta kopplades även ihop med användarnamn som är borttagna fr telegram (slain).
I minst en av videona såg man även att dens kamera som användes vid dådet mot kvinnan att personens användare i samtalet hette slain.
Gissningsvis har ju denne slain blivit gripen nu håller iaf tummarna för det. Men vi ska väl inte ge upp än? Vi ska hitta varenda liten jävel som är med i denna äckliga grupp som utför dessa sjuka dåd. Det är terror mot vårt samhälle ingenting annat!!!
Det finns garanterat fler gm, minst 3 enligt mig då de först va 3 useridn som rekryterade folk på wire? Om jag minns rätt.
1 va slain
1 va de som står kvar
1 va keylocksmith
Keylocksmith’s userid togs bort fr telegramgruppen så fort användare i denna tråd började gräva. Så han fegade väl ur först och dolde sina spår. Slains namn och videos togs bort sen. De laddade senare upp blå jackan videon igen.
Eftersom de själva skriver nåt i gruppen om att ”alla som blivit mobbade etc” ska stå uop för sig kan man utesluta att dessa personer är töntar som vill ge igen på samhället (i detta fall oskyldiga) för att de på nåt vis blivit illa behandlade…
Det jag är nyfiken på nu är:
Vem är userid
Antimundane
Och keylocksmith
Ni grävde superfint om slain, kan inte nån hitta resterande kräk?
Jag tror nog att polisen kommer att gräva fram det där inom kort, det är bara en tidsfråga. De kan försöka radera sina konton, kasta sina mobiler och vise versa, men detta är inga proffs, de har absolut inte gömt sig så bra som de tror, och nu när en är gripen kommer resten att falla i näven på polisen.
Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag hade föredragit i den sitsen dem satt sig i, att polisen kom och knackade på eller att man möter ett argt samhälle innan polisen hunnit fram... finns säkert någon som vet vem den gripne hade närmast kontakt med. Tänk er om man hade fått ett par minuter ensam med dem i ett rum
Vad är det för familj som sitter på dessa hemskheter. Jag tror knappat att det är en nyhet för dem att han är på dessa sidor med suspekta vänner. Varför har de inte gjort något innan? Det är nog ingen överraskning för dem att detta händer.
Säger de att de hade ingen aning då kan man ju undra vilken relation den här familjen har till varandra om vad man gör och vad man sysslar med på dagar och nätter.
En så ung man utan uppsikt kan hålla på som har gör.
Samma sak som när systern börjar radera konton istället för att kontakta polisen.
Det var viktigare för henne och det säger väl en del om familjen.
När sånt här händer är det ofattbart att ingen av de nära har reagerat på ett vettigt sätt.
Vilken syster har raderat kontot ?
Många föräldrar är i total förnekelse om vad deras barn är kapabla till, ser det dagligen i mitt arbete.
– "Vi har efter onsdagens mordförsök i Hässelby haft en intressant person under konstant uppsikt i syfte att förhindra nya våldsdåd. Under tiden har vi kunnat bygga upp en skälig misstanke. Idag på morgonen har vi genomfört en husrannsakan för att säkra teknisk bevisning och en misstänkt person är nu omhändertagen, säger John Lindström vid grova brott i polisområde Stockholm nord i en kommentar."
"Omhändertagen" vad är det för fjolligt o vagt uttryck?
Det har väl säkert en del med åldern att göra och, som du skrev, dessa trötta trådar på Discord bland hormonstinna sura pojkar. Jag kan tänka mig tusen saker som är coolare att hålla på med i tonåren än att gå runt och kniva pensionärer, men tydligen är det där vi har hamnat…