2024-09-13, 08:56
Medlem
Har läst ikapp nu och är förvånad över hur otroligt störd T måste vara. Han behöver ju psykvård för resten av sitt liv för att hindras från att skada andra!!
Citera
2024-09-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Det och hur det är skrivet. En mix av stora och små bokstäver. (Som iofs Tim också verkar använda)
Samt att hans stora A är väldigt likt hans A när han skrivit under en lapp i tidigare bilaga.
En gubbe som åker runt med kondomer i framdörren och gissningsvis visar dessa "plakat" för okända kvinnor...
Jag kan inte låta bli att fundera på när och var åker han runt i bilen och viftar med dessa skyltar???
Nu är inte jag den som är pryd. Vill han gå på swingersklubbar så ok han är vuxen människa men att cruisa runt och sätta ut dessa skyltar verkar ju stört! Dessutom visa sitt sexintresse (besatthet) så öppet inför tonårsbarnen. Inte konstigt att de blir konstiga av att växa upp där.
Citera
2024-09-13, 11:01
Medlem
WhereIsRussias avatar
vilken keff shuno som går på tårtkalas efter mordet
Citera
2024-09-13, 11:14
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vad gjorde Tim från kl 14.41 när han ringde mamman och ville bli hämtad och till kl 15.56 när han blir hämtad?
Över 1 timme... gick han tillbaka till ån?
Varför tog han inte tåget eller bussen hem?

Han ringde la ca 3 minuter efter att han fångades på MM´s övervakningskamera. Så själva samtalet borde ha skett ungefär i höjd med Kunskapens Hus (oavsett om han fortsatte springa eller om han gick efter MM´s parkering).

Från skolan till Gulf pratar vi kanske ca 8-10 minuter om man går i lugn takt.

Vid sidan av Gulf finns det några bänkar och bord (och jag har för mig att det även finns på gräsplätten bakom Gulf).

Nu verkar ju inte Tim vara helt i ordning för att utrycka sig milt, men ett sådant här dåd borde ändå påverkat honom. Så jag skulle inte bli förvånad om han satt paralyserad bakom Gulf i drygt 1 timma. Det borde ha florerat en del tankar i skallen...
Citera
2024-09-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Jag kan inte låta bli att fundera på när och var åker han runt i bilen och viftar med dessa skyltar???
Nu är inte jag den som är pryd. Vill han gå på swingersklubbar så ok han är vuxen människa men att cruisa runt och sätta ut dessa skyltar verkar ju stört! Dessutom visa sitt sexintresse (besatthet) så öppet inför tonårsbarnen. Inte konstigt att de blir konstiga av att växa upp där.

Jag bor i kommunen men har aldrig sett dem. Ngn annan?? Ryktet borde sprida sig rätt fort om ngn sett en sånhär skylt i Mark. Kankse sätter han upp dem om han åker till Gbg eller Borås?
Citera
2024-09-13, 13:14
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte
Jag bor i kommunen men har aldrig sett dem. Ngn annan?? Ryktet borde sprida sig rätt fort om ngn sett en sånhär skylt i Mark. Kankse sätter han upp dem om han åker till Gbg eller Borås?

Jag undrar om det inte kan vara skyltar som har med hans porrfilmer att göra? Typ en film där handlingen är att skylten ger önskat resultat men att skylten bara används vid inspelningen av någon enstaka scen?
Citera
2024-09-13, 14:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag undrar om det inte kan vara skyltar som har med hans porrfilmer att göra? Typ en film där handlingen är att skylten ger önskat resultat men att skylten bara används vid inspelningen av någon enstaka scen?
Nja... tror inte det. Såna skyltar gömmer man väl inte under en golvmatta i bilen eller?
Varför åka runt med skyltarna i bilen? Borde inte dom skyltarna ha använts inomhus?
Spelade han i filmerna med okända som han träffade när han körde runt?
Citera
2024-09-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia

Det visar ju bara hur j-la sjuk och störd han är!
Citera
2024-09-13, 14:45
Medlem
Citat:
Vi kan ju bara gissa... men jag tror att mamman kanske försökte skydda Tim...?
Pappan brydde sig nog inte.

Lappen i häktet till systern gör det helt klart att pappan har skrivit skyltarna om knulla som låg i bilen.
Tims handstil visar tydligt varför han gick i särskola.

Papperslapp överlämnad från misstänkt Tim till syster i samband med övervakat besök.
https://imgur.com/13OGk2V

Instämmer verkligen med handstilen! Men fast det är svårt att erkänna - en liten passus - många barn idag har rätt "krattig" handstil pga att man skriver mest på dator och mobil... Men ja, håller med. Ser ut som mina barns handstil i lekis/lågstadiet.
Citera
2024-09-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det det är så sorgligt, det hon utsattes för.
Han har varit utstuderad, planerande och elak. Jag tror inte han hör hemma på Rättspsyk, utan han borde få livstid. Han är väl 18 år.

Livstid lär han ju inte få, då han var 17 år då brottet skedde. Tyvärr! Max 4 års på SIS-hem? Hoppas mer på rättspsyk i detta fall.
Citera
2024-09-13, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia

Påminner om Evdin Gyllensvaan som drog och käkade på Texas Longhorn efter att ha utfört ett dubbelmord.

"Man blir hungrig av att mörda." - Okänd.
Citera
2024-09-13, 14:50
Medlem
Citat:
Vi lär aldrig få veta sanningen då Tim ljuger och ändrar sin historia om och om igen.
Hon kan ha varit vaken från början men det fanns flera stenar med blod på så kanske slog han henne medvetslös när han våldtog henne för att få henne att sluta göra motstånd.
Maja hade ju skador över hela kroppen

Någon nämnde här i tråden att hon hade 7 skador från slag i huvudet, så mycket möjligt att flera stenar använts. Jag är åtminstone helt övertygad om att man inte får 7 slag i huvudet efter att ha ramlat efter en ollie på skateboard...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in