2024-09-12, 13:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vi har redan sett filmer med haitier och djur.
De som skrattar är Harris väljare, inga andra.

Vill minnas svenska vänstern gjorde sig lustig över begreppet "NoGo-zoner"

I dag håller de käften.

Kan du svara på frågan? Är det ditt argument att Trumps "genidrag" består i att först bli utskrattad inför miljoner tittare i en superviktig debatt, för att sedan hoppas på att det några veckor senare ska komma fram en video på en haitier som äter upp någons katt, så att han ska kunna säga "told you so"?
Citera
2024-09-12, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Kan du svara på frågan? Är det ditt argument att Trumps "genidrag" består i att först bli utskrattad inför miljoner tittare i en superviktig debatt, för att sedan hoppas på att det några veckor senare ska komma fram en video på en haitier som äter upp någons katt, så att han ska kunna säga "told you so"?
Haha. Du är inte smart. Genidraget som sagt ligger inte i om det är sant eller ej. Men det är ett skarpt fakta att en stad som springfield tagit emot 20 000 migranter sedan 2020. Alltså i princip varannan person där kommer från haiti och får sitt leverne betalt av staten. Det kryllar redan av youtubers som vart där och tittat och det är en ren skräck att se vilket väljarna också kommer fatta. Desa klipp går ultra viralt just nu.
Citera
2024-09-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Så nu är ert hopp alltså en galen konspirationsivrare som RFK, herre min gud! Ni upphör inte att förvåna!
Ert? Jag talar bara för mig själv. Uppenbart är Rfk jr ett bättre alternativ än dessa två, men han steg ju ifrån valkampanjen som presidentkandidat.

"Galen konspirationsivrare"... helt substanslöst menar du? lärde du dig det från Sinclair media kanske.. eller varför så attackerande mot Rfk jr? Jag håller defenitivt inte med.rfk jr om allt för övrigt, har lyssnat på många timmars intervjuer & podcasts med honom som gäst.

Du däremot tycker att Kamala är ett bra alternativ och inte ett minst lika dåligt som trump? Skämtar du aprillo.

Förklara gärna varför hon är så bra. Jag måste ha missat det hittils.

Ps..

(FB) Trump Vs Biden - Blackstone vs blackrock

Du kanske ska kolla in det här före du svarar, men gör som du vill..
Senast redigerad av UpTop 2024-09-12 kl. 13:31.
Citera
2024-09-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Alla ögon är på Springfield Ohio. En liten stad i storlek som Nyköping i det viktiga rostbältet som kommer avgöra valet.

Springfield har med dess lilla befolkning tagit emot uppemot 20 000 haiter sedan 2020 och ändrat hela demografin och gatubilden. Detta kommer troligtvist vara skyltfönstret för den misslyckade open border policyn nuvarande administration bedriver.

När rostbält väljarna ser detta hur kommer de tänka? Ja alla kanske inte äter upp husdjur men det kommer ändå ses på med en förskräckelse. Ingen vill se sin hemstad eller område på så kort tid förändras så djupt i grunden. Vi har sett liknande utveckling i Sverige och andra Europeiska länder vilket gjort alla partier tvingas rätta sig efter en ”höger extrem” politik.

Här kommer lite länkar om utvecklingen:
https://www.pbs.org/newshour/amp/politics/ohio-is-sending-troopers-and-2-5-million-to-city-where-many-haitian-migrants-have-relocated

https://apnews.com/article/springfield-haitian-immigrants-trump-eating-pets-84aa8ae10963cbeadd48b3945b322620

” Many cities have been reshaped by immigrants in the last few years without attracting much notice. Not Springfield, Ohio.”

Så nu när detta vevas på varje socialt medium och nyhetskanal, precis vad Trump ville, hur kommer det påverka rostbält väljarna vars röster hela valet hänger på?

Tycker det är rätt rubbat att fokusera på att sprida absurda lögner om att folk äter katter istället för att prata om det stora problemet: att det har klumpats ihop en helt otrolig mängd haitier i Springfield.
Citera
2024-09-12, 13:25
Medlem
HomoDeuss avatar
Klart att det kommer att avgöra valet!

Alla kriminella släpps ut från fängelserna i Venezuela, och skeppas till USA. Och därför sjunker brottsligheten i Venezuela. Det är fakta, enligt MAGA och Maduro iaf.

https://x.com/CalltoActivism/status/1834037935882076502
Citera
2024-09-12, 13:27
Medlem
Bikefits avatar
Citat:
Jo detkommer det. Det kommer dessutom få upp alla soffliggare. Media sprang rakt i fällan. De skulle klippt bort det uttalandet från debatten, nu kommer resten av valet handla om detta.
Wierd! Det är vad hans uttalande är, folk skrattar sig harmynta åt det.
https://x.com/MeidasTouch/status/1834024332072571047

Det har redan blivit en tonsatt klassiker
https://x.com/jasemonkey/status/1833945142559936620
Citera
2024-09-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vi har redan sett filmer med haitier och djur.
De som skrattar är Harris väljare, inga andra.

Vill minnas svenska vänstern gjorde sig lustig över begreppet "NoGo-zoner"

I dag håller de käften.

Kul att du sett filmer med haitier och djur. Det förekommer säkert massor av sådana på Youtube och på andra platser på Internet om man till exempel googlar på detta. Haiti har ju en stor fauna.

Men jag vågar påstå att du aldrig sett några bevis för haitier som i USA äter hundar och katter. Om du har, så posta en länk, annars bör det vara du som håller käften!
Citera
2024-09-12, 13:28
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Haha. Du är inte smart. Genidraget som sagt ligger inte i om det är sant eller ej. Men det är ett skarpt fakta att en stad som springfield tagit emot 20 000 migranter sedan 2020. Alltså i princip varannan person där kommer från haiti och får sitt leverne betalt av staten. Det kryllar redan av youtubers som vart där och tittat och det är en ren skräck att se vilket väljarna också kommer fatta. Desa klipp går ultra viralt just nu.

Jag förstod vad du sa första gången i trådstarten. Du bemöter inte min invändning:

Vore det inte mycket effektivare att ta upp verkliga problem i Springfield istället för påhittade? De virala klippen hade ju kunnat finnas då också. Vad vann han på att bli utskrattad av miljoner? Om något kommer ju färre tro på de verkliga problemen nu, när Trump-gänget visats hitta på saker om staden.

Med mitt sätt får han alla ju fördelar men inga nackdelar. Så visst vore väl det bättre för Trump? Om du är riktigt ärlig?
Citera
2024-09-12, 13:30
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Snacka om att leva i en bubbla. Bor du ute i skogen. Det är högst realistisk att andra områden och städer blir som Springfield och inte ens demokratiska väljare vill ha det så. De kommer rösta på Trump i ren förskräckelse. Bara titta på utvecklingen här i Europa, kanske allra tydligast nu i Tyskland och Frankrike men även här i Sverige då det är utveckling som detta som gjort t ex SD gå från 0.1 till 20%. Dessa väljareröstade på andra partier innan.

Detta avgör hela valet nu.
Då bord de ha "klippt bort" moderatorns invändning om att han pratat med officiella personer, som nekade till påståendet.
Annars funkar ju inte din teori.

Eller blir till att ha ett selektivt lyssnande.
Citera
2024-09-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Ert? Jag talar bara för mig själv. Uppenbart är Rfk jr ett bättre alternativ än dessa två, men han steg ju ifrån valkampanjen som presidentkandidat.

"Galen konspirationsivrare"... helt substanslöst menar du? lärde du dig det från Sinclair media kanske..?

Du däremot tycker att Kamala är ett bra alternativ och inte ett minst lika dåligt som trump? Skämtar du aprillo.

Förklara gärna varför hon är så bra. Jag måste ha missat det hittils.

Ps..

(FB) Trump Vs Biden - Blackstone vs blackrock

Du kanske ska kolla in det här före du svarar, men gör som du vill..

”Ett bättre alternativ”, du pratar om en komplett galning som dessutom enligt egen utsago säger att en mask ätit upp delar av hans hjärna.
Citera
2024-09-12, 13:31
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag förstod vad du sa första gången i trådstarten. Du bemöter inte min invändning:

Vore det inte mycket effektivare att ta upp verkliga problem i Springfield istället för påhittade? De virala klippen hade ju kunnat finnas då också. Vad vann han på att bli utskrattad av miljoner? Om något kommer ju färre tro på de verkliga problemen nu, när Trump-gänget visats hitta på saker om staden.

Med mitt sätt får han alla ju fördelar men inga nackdelar. Så visst vore väl det bättre för Trump? Om du är riktigt ärlig?
De uppätna katterna är bara en symbol för nedgången. Det är tragiskt att maga måste göra en meme om katter för att få medias och vänsterns uppmärksamhet.
Tydligen räcker det inte med att oskyldiga amerikaner blir våldtagna/mördade av illegala immigranter...
Citera
2024-09-12, 13:35
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Videon är inte till för högutbildade, vilken är gruppen Harris tillhör. Den är skräddarsydd för "idiotsegmentet", gjord för att desinformera tittare som ser och hör dåligt, kanske inte kan läsa, eller ens har gått i skola, saknar käll- och mediekritiska kunskaper så de kommer missa alla journalistiska brister i videon (som att det bara intervjuas några få random personer som kanske bor i Springfield och som kanske inte bor där, att de typ bara uppehåller sig på en enda gata, eller att lösa påståenden ackompanjeras av AI-genererad B-roll (alltså!)).

Det höga antalet tittare bör nog till viss del än så länge tillskrivas botfarmer i Asien. För att få en bajsboll i rullning måste den ges lite fart.

Jag tvivlar starkt på att den videon kommer "rädda" Trump.

Är det bara jag i tråden som ser liknelser gällande Springfield och "Springfield" i "The Simpsons"? Alla vita liknar "Homer" med IQ-"noll", Trump är president, och efteråt blir Lisa Simpson USA:s president? Finns ett avsnitt på YT från 2000 för den nyfikne. Om inte Google tagit bort det.. Ganska kul egentligen. Verkligheten i USA överträffar dikten kan man säga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in