2024-09-12, 09:36
Avstängd
Utredning som är initierad av SD bör vara klar alldeles snart, ett förbud är att vänta.

Socialdemokraternas åldringsbedrägeri har orsakat tiotusentals svenskar stor ekonomisk skada och fattigdom - hur har de mage att bete sig som gängkriminella och samtidigt gnälla i riksdagen?

(FB) Förbud mot partilotterier tas fram – Pressträff (2024-03-01)
Citera
2024-09-12, 09:36
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Rubriker om detta lurendrejeri i DN SvD GP Expressen. i Aftonslasken inget. Man håller som vanligt Sossarnas bedrägeri om ryggen.
Du ska få se att kommer snart en liiiiten notis i Aftonbladet.
Citera
2024-09-12, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är väl exakt vad babbar gör när de lurar svenska åldringar men skillnaden är att hos S lotteri så får man faktiskt något hemskickat, dock värdelöst men en vara iallafall.
Vinsterna från dessa lotterier brukar bestå av diskhanddukar, elvispar, knivset och annat skit som de tycks köpa upp via olika varulagerutförsäljningar som ingen annan ville ha. Gamla Asta har absolut inget behov av dessa prylar då de oftast har allt de behöver ändå.
Mina föräldrar var med i detta för länge sen men har lyckats komma ur skiten.
Borde absolut förbjudas.

Bra att DN skriver om det iallafall och verkligen berättar hur det funkar.
Jag trodde det var pengavinster åtminstone. Men det är alltså skit som bara är värt bråkdelen av vad som sägs. Man hatar sossarna mer för var dag snart.
Citera
2024-09-12, 09:47
Medlem
Dags för mer vinnande undercover-journalistik! Fast det här är väl för rödglödgad hett för Kalla Fakta-redaktionen?
Citera
2024-09-12, 09:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TaraxacumVulgare
Dags för mer vinnande undercover-journalistik! Fast det här är väl för rödglödgad hett för Kalla Fakta-redaktionen?

Det har framkommit färska uppgifter på att (S) bedriver rena rama telefonbedrägerier ifrån callcenter i Barcelona m.fl. platser i Spanien, Malta osv. skatteparadis.

Det här är stort!

(FB) S fortsätter lura gamla människor på lotter från ett callcenter i Barcelona

(FB) S fortsätter lura gamla människor på lotter från ett callcenter i Barcelona
Citera
2024-09-12, 09:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Jag trodde det var pengavinster åtminstone. Men det är alltså skit som bara är värt bråkdelen av vad som sägs. Man hatar sossarna mer för var dag snart.

Högsta vinsten är en miljon men den stora merparten av vinsterna är givetvis handdukar, bestick och annan dynga.

Här kan du se vinsterna just nu.
https://www.kombispel.se/vinster-och-vinstval/det-haer-kan-du-vinna/
Citera
2024-09-12, 09:57
Medlem
ManicToos avatar
Tänk att det finns prenumeration på lotter. Som gr "lotteri" till en extra månadsskatt som tar 50% av dina pengar. Som de mest enkla tankefattiga går på eftersom kicken med "spänning" är så stor.

Någon som vet hur mycket av pengarna som (s) behåller? Är det 50%? Stämmer det att stora spelbolag som bet365 behåller ca 2%?
Senast redigerad av ManicToo 2024-09-12 kl. 10:00.
Citera
2024-09-12, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hoppas du inte gjorde det sist också för det var länge sen de försvann?
Om du tycker sverige går åt helvete så bör du rösta för att just öka chansen att vi kan få ett bra land igen.

Men det jag menade att jag såg detta komma redan på ny demokratis tid.
Citera
2024-09-12, 10:07
Medlem
Vänsterextrema är de ondaste människor som gått på Jorden sedan Nazisterna.

Inte konstigt att det var S som slog armkrok med Tyska SDP som Hitler styrde över och varit deras systerparti sedan dess.

Vänsterextrema skall tappa sin rösträtt i en Demokrati då deras ideologi är starkt emot just Demokrati.

Att de utnyttjar sjuka och gamla hela tiden borde få dem i fängelse.

Men de äger ju all Media osv så folket kan inte göra något i Sverige förutom starta en revolution mot ondskan.
Citera
2024-09-12, 10:14
Avstängd
(S) lotteribedrägeri mot gamlingar, sjuklingar och personer med betalningsanmärkningar är ett cyniskt sätt att berika tex SSU och ABF.

Fenomenet är troligen en kvarleva från (S) "storhetstid" då de hade egen majoritet och därför gjorde precis som de ville med allt möjligt, IB-affären, Geijersnusket, Björn Rosengren på porrklubben med riksdagskortet, Marjasin, Mona Sahlins stöldturné, snusk, antisemitism och bedrägeri högt och lågt.

Äntligen har vi fått Jimmie Åkesson och Ebba Busch som tar striden mot svinen i (S).
Citera
2024-09-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Om man är Nixad ?? Struntar dom i det ?? Svarar aldrig på okända nummer
Nix funkar inte. Du hamnar ändå på listor som köps in för telemarketing.
Citera
2024-09-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Sossarna har samma metoder som BankID bedragarna. Notera detta parti vill vräka skattepengar över muslimska intressen i Sverige.

Från ett callcenter i Barcelona säljer unga telefonförsäljare Socialdemokraternas lotter. De riktar in sig på förvirrade äldre, döljer att det rör sig om ett abonnemang och använder sig av påhittade kampanjer, enligt flera tidigare medarbetare

Varje år drar Socialdemokraternas lotterikoncern in miljontals kronor till partikassan.

Maja berättar om huvudmetoden på arbetsplatsen – ”klick eller sälj”.

– Vi får inte lägga på, utan du ska pusha, pusha, pusha tills kunden köper eller klickar dig.

Undantagen är få. Endast om kunden uttryckligen säger att den är demenssjuk eller har god man får samtalet avbrytas.

– Även om kunderna inte sa det, så kunde man ju märka att de inte förstod, att de trodde att det till exempel var deras dotter som ringde. Då lade jag på, men blev ifrågasatt av mina arbetsledare. De tänkte att det var ett ”gratis sälj”, säger en tidigare anställd som vill vara anonym.

– Det ringde flera gånger om dagen, flera dagar i rad, och bara upprepade samma manus. Tillslut fick jag säga att om du inte slutar nu får jag lägga på i örat på dig, men de lyssnade inte ens på det, säger Mattias Ljunggren, som anmälde Kombispel till Konsumentverket.

En anmälare från Uppsala beskriver hur dennes ”97-åriga nästan blinda och dementa mamma som nyss flyttat till äldreboende” fått flera fakturor från Kombilotteriet. ”Mamma har ingen aning om hon beställt något”, lyder anmälan till Konsumentverket.

I alla tre exemplen har de äldre fått påminnelseavgifter eller inkassokrav, enligt anmälningarna.

Vem äger bolaget som sossarna anlita för telefon scam?

"Jo, Ett liknande svar kommer från Effective Communications grundare Noor Naamneh."

Sammanfattningsvis pekar namnet "Noor Naamneh" troligen mot ett ursprung i Mellanöstern, särskilt från ett arabisktalande land. ( Ifrån annan källa än DN )

https://www.dn.se/sverige/unga-saljer-s-lotter-i-barcelona-lurar-gamlingar-som-inte-har-pengar/
Detta är gamla nyheter har du problem med att hitta negativa saker om sossarna så att du måste starta trådar om saker som alla redan vet om? Nä jag är inte sosse eller vänster utan funderar på nyhetsvärdet i din trådstart. Allt detta har kommit fram i samband med utredningen som ska titta på partiernas finansiering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in