2024-09-08, 16:09
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolbiten2
Man tycker att alla borde veta vem Runar är dvs aldrig göra affärer med honom!
Idag är det nog svårare eftersom det bara är foliehattar och några väldigt kristna kvar. Såna som tror att man ska vända andra kinden till. Men man ska komma ihåg att efter att han skilde sig från Carola var han relativt anonym och gjorde inte väsen av sig. Så det finns en hel generation där ute som inte har en aning om vem Rune ör. Vem minns liksom Lill Babs makar?

Nu finns han på nätet. Men i verkligheten har fler och fler tagit avstånd. Runar ringer Paolo Roberto och fixar bord på hans restaurant. Paolo ringer inte Rune, ens om han hade ägt en restaurang. Han håller god min, vad mer kan han göra?
Citera
2024-09-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
I runda slängar ja. Gissar att obetalda skatter är en stor del, annars är det nog stämningar från folk och företag han blåst. Om det knirrar i trappan hos Rune ringer han en snickare. När snickaren är klar vägrar Rune betala eftersom han anser att trappan nu är för tyst. Eller så fyller man år och hyr en herrrgård, caterar mat från en lyxkrog och flyger in Robert Wells med helikopter. Hur många arbetslösa har råd med det? Du får nog börja läsa den här tråden från början. Rune är gåvan som aldrig slutar att ge.

Jag kollade för några år sedan och själva "grundbulten" i hans skuld till kronkalle är från tredskodeomen 2013: (min fetning)

Utdrag från domen:
1. Runar Sögaard ska till ON Strategies LLC betala 75 930 US dollar jämte ränta enligt
en årlig räntesats om 15 procent på 63 850 US dollar från och med 2011-06-29 och på
12 080 US dollar från och med 2012-01-13, allt till dess betalning sker.
2. Runar Sögaard ska ersätta ON Strategies LLC för rättegångskostnader med 84 000
kr jämte ränta enligt 6 § räntelagen från dagen för denna dom till dess betalning sker.

På andra plats vill jag minnas var en handfull skulder till olika banker och finansbolag.

Med tanke på den drakoniska räntesatsen på hans först större skuld tror jag det blir svårt för skattmasen att komma ikapp även med skulderna från domen 2019.

Det går antagligen inte att få ut några färska uppgifter från kronkalle pga skyddade personuppfifter. Jag försökte hämta ut hans inkomstuppgifter från skatt masen för ett tag sedan, men det var tvärnobben. De ville inte ens låtsas om att han existerar.
Citera
2024-09-09, 14:31
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Jag kollade för några år sedan och själva "grundbulten" i hans skuld till kronkalle är från tredskodeomen 2013: (min fetning)

Utdrag från domen:
1. Runar Sögaard ska till ON Strategies LLC betala 75 930 US dollar jämte ränta enligt
en årlig räntesats om 15 procent på 63 850 US dollar från och med 2011-06-29 och på
12 080 US dollar från och med 2012-01-13, allt till dess betalning sker.
2. Runar Sögaard ska ersätta ON Strategies LLC för rättegångskostnader med 84 000
kr jämte ränta enligt 6 § räntelagen från dagen för denna dom till dess betalning sker.

På andra plats vill jag minnas var en handfull skulder till olika banker och finansbolag.

Med tanke på den drakoniska räntesatsen på hans först större skuld tror jag det blir svårt för skattmasen att komma ikapp även med skulderna från domen 2019.

Det går antagligen inte att få ut några färska uppgifter från kronkalle pga skyddade personuppfifter. Jag försökte hämta ut hans inkomstuppgifter från skatt masen för ett tag sedan, men det var tvärnobben. De ville inte ens låtsas om att han existerar.
Denna artikel är från 2020 och då var skulden drygt fem miljoner.
https://www.expressen.se/ekonomi/konsument/runar-sogaards-mardrom-kronofogden-tar-inkomsterna/
Å andra sidan har han ju kört ett antal bolag i konken. Aktiebolag är ju inte personliga. Men det kanske bara gäller om man bokför? Annars skulle nog skulden ha vuxit ytterligare .
Citera
2024-09-09, 19:41
Medlem
beckos avatar
Runar gömmer sig och skriver, präglad av sin paranoia och depression. Runar "vet" att en massa organisationer är ute efter honom och är övertygad om att Runars texter är det enda som kan hjälpa människor i Sverige att se sanningen.

Runar framhåller sina erfarenheter som Guds coach och talare, där Runar hjälper svaga individer och ledare att uppnå framgång i jordelivet istället för i himlen. Runars inlägg tar upp samhällsdebatten från en konservativ, traditionalistisk, rasistisk och fascistisk synvinkel. Runar fokuserar på kristendom och samhällsfrågor, med betoning på mod och beslutsamhet. I värsta fall kan Runar agera mycket impulsivt, modigt och beslutsamt, men just nu mest genom att gömma sig och sprida sina åsikter på sociala medier och kontakta militanta konservativa, traditionalistiska, rasistiska och fascistiska grupper för att samla kraft och få bekräftelse.

Runar är så dyslektisk att inte ens både Grammarly och ChatGPT kan fixa alla fel åt honom.

Att tok-magictrix erkänner tok-stalking av tok-Runar är ett steg mot insikt Nästa steg är tillfrisknande
Senast redigerad av becko 2024-09-09 kl. 20:10.
Citera
2024-09-10, 08:54
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Att tok-magictrix erkänner tok-stalking av tok-Runar är ett steg mot insikt Nästa steg är tillfrisknande

Att tillfriskna förutsätter att man är sjuk. Runar är inte sjuk, bara dum och saknar omdöme.
Citera
2024-09-10, 09:41
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Ah, då var den saken utredd. Tack! Hyran ingick väl i Anders allmänna konkurs.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-yxlan-kopmanholm-norrtalje-kommun-grabbholmsvagen-2,-21404774

Anders hus till salu.
Han sitter nog bakom lås o bom. Lånebåten kanske oxå snart blir till salu.
Fina vänner Runar har.
Citera
2024-09-10, 11:21
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-yxlan-kopmanholm-norrtalje-kommun-grabbholmsvagen-2,-21404774

Anders hus till salu.
Han sitter nog bakom lås o bom. Lånebåten kanske oxå snart blir till salu.
Fina vänner Runar har.
På exekutiv auktion minsann. Då går pengarna direkt till Kronfogden. Med ett utrop på 9,5 miljoner kan man undra hur mycket han är skyldig egentligen? Samtidigt kan man förstå att han lånade. ut båten till Rune tidigare i somras. Det var väl sista färden med den innan kronfogden tog den också. Är väl värd ett par millar även om den är gammal. Undrar vad som händer med frun. Lånar han ut henne också till Rune?

Runes digitala runkfantasi är tillbaka. Nu har hon tydligen tagit jägarexamen och vill också skjuta rådjur från sovrumsfönstret. Låtsas Rune att hon har skrivit till honom.
Citera
2024-09-10, 22:41
Medlem
SundayTruckers avatar
Jag är konstig, ja lite alltid på fyllan…
Men, va fan den här killen är helt urspårad.
Kollat på hans IG, vi kanske borde ringa en ambulans som fiskar upp killen.

Han behöver akut hjälp!
Citera
2024-09-10, 22:48
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SundayTrucker
Jag är konstig, ja lite alltid på fyllan…
Men, va fan den här killen är helt urspårad.
Kollat på hans IG, vi kanske borde ringa en ambulans som fiskar upp killen.

Han behöver akut hjälp!

Akut hjälp med vad? Han är inte behandlingsbar.
Citera
2024-09-10, 22:53
Medlem
SundayTruckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Kanske inte?
Tänker att han kanske behöver vård..?
Det jag sett och läst på hans IG är helt stört.
Men vem är jag att döma?
Citera
2024-09-10, 23:06
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Som sagt, till de nya i tråden: chockerna i fängelset var stora för Runar. Han fick rejäla örfilar och ego-käftsmällar, till exempel så påverkade psykundersökningen samt både hand- och fotbojorna både hans egen syn på sig själv och relationen till sina barn. Efter frigivningen 2023 blev Runar hemlös och har inte direkt kämpat med att bygga upp sitt liv igen.

Citat:
Ursprungligen postat av SundayTrucker
Kanske inte?
Tänker att han kanske behöver vård..?
Det jag sett och läst på hans IG är helt stört.
Men vem är jag att döma?
Ja men Runar har ändå rätt till mänskliga rättigheter, inklusive rätten till vård och behandling för psykisk ohälsa. Hans paranoia, depression och isolering skulle kunna behandlas med kognitiv beteendeterapi (KBT) och medicinsk behandling.

Runar har samma rätt till sociala insatser som t.ex. hemlösa, det vill säga socialbidrag, hjälp med att hitta en oberoende och självständig boendesituation, stöd för att söka arbete, hjälp med återintegrering i samhället, samt stöd för bostad. Detta innebär hjälp att både finna och finansiera ett boende. Genom dessa insatser kan Runar få nödvändigt stöd för att återfå stabilitet i livet och en möjlighet att bygga upp en hållbar tillvaro.

Innan folk klagar: Det är offentligt att Runar hade upprepade konflikter med både andra intagna och personal, inklusive muslimer, vilket ledde till att han vid flera tillfällen flyttades i hand- och fotbojor mellan olika anstalter. Han bröt regelbundet mot fängelsereglerna, gömde sig på toaletter och satte sig i isolering. Runar själv har beskrivit tiden i fängelset som kaotisk och mycket påfrestande.
Senast redigerad av becko 2024-09-10 kl. 23:25.
Citera
2024-09-11, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Som sagt, till de nya i tråden: chockerna i fängelset var stora för Runar. Han fick rejäla örfilar och ego-käftsmällar, till exempel så påverkade psykundersökningen samt både hand- och fotbojorna både hans egen syn på sig själv och relationen till sina barn. Efter frigivningen 2023 blev Runar hemlös och har inte direkt kämpat med att bygga upp sitt liv igen.

Ja men Runar har ändå rätt till mänskliga rättigheter, inklusive rätten till vård och behandling för psykisk ohälsa. Hans paranoia, depression och isolering skulle kunna behandlas med kognitiv beteendeterapi (KBT) och medicinsk behandling.

Runar har samma rätt till sociala insatser som t.ex. hemlösa, det vill säga socialbidrag, hjälp med att hitta en oberoende och självständig boendesituation, stöd för att söka arbete, hjälp med återintegrering i samhället, samt stöd för bostad. Detta innebär hjälp att både finna och finansiera ett boende. Genom dessa insatser kan Runar få nödvändigt stöd för att återfå stabilitet i livet och en möjlighet att bygga upp en hållbar tillvaro.

Innan folk klagar: Det är offentligt att Runar hade upprepade konflikter med både andra intagna och personal, inklusive muslimer, vilket ledde till att han vid flera tillfällen flyttades i hand- och fotbojor mellan olika anstalter. Han bröt regelbundet mot fängelsereglerna, gömde sig på toaletter och satte sig i isolering. Runar själv har beskrivit tiden i fängelset som kaotisk och mycket påfrestande.

Hans rätt till hjälp med stödjande insatser (jobb, bostad integrering i samhället) är starkt begränsade då han icke är svensk medborgare samt att det är oklart var han är mantalsskriven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in