2024-09-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Trevligt med alla dessa huvuden som är under armarna på folk. Man kan ju inte läsa eller höra något då har jag förstått.
11.400 ukrainska soldaters död i Kursk och de bästa tanksen förstörda och 7 Himars anordningar förstörda.
Är det bra för en som håller huvudet under armen?

Eller är det bra för en som har fri sikt?

Tack för informationen. Eftersom ryssar alltid pratar i tvärtomspråk så fick vi just nu veta att ungefär 11.400 ryssar dött i Kursk och förlorat alla sina bästa tanks.
Citera
2024-09-10, 22:31
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Trevligt med alla dessa huvuden som är under armarna på folk. Man kan ju inte läsa eller höra något då har jag förstått.
11.400 ukrainska soldaters död i Kursk och de bästa tanksen förstörda och 7 Himars anordningar förstörda.

Hellre huvudet under armen än att ha den uppstoppad i kremls röd-bruna bolsjevistiska fasciströvhål.
Fri sikt i det fria luften jämfört med det unkna stanken från skitsnacket som kommer från peskov och zaharova (valde att skriva de riktiga namnen denna gång, men utan versaler då de förtjänar inte den rättigheten då det finns ryssnötter som är irriterade på mina fina omskrivningar på ryssens propagandamegafoner).
ATACMS på g mot mål inne i rodina som det verkar just nu. Dags att omvandla kremls murar till en rykande stenhög med förhoppning att både lenin och putte slängs i samma latringrop så att både gemene ryss och alla andra kan gå dit och marinera liken i piss på deras färd ned till Satan.

Till de er som undrar var svarta havs-flottan är? Tydligen är ryssen är ute på de sju haven och härjar för att visa sig starka bl.a. nära Norge. Borde inte flottan försvara moderlandet och angripa Ukraina istället för att leka clown ute till havs?
Citat:
På tisdagen inledde Ryssland en gigantisk sex dagar lång flottövning som ska genomföras i totalt fem olika hav, inklusive Östersjön. Enligt Rysslands president Vladimir Putin är övningen Okean 2024 landets "största militärövning till havs på tre decennier", enligt den ryska nyhetsbyrån Tass.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ca87685a-229b-461d-b4be-0ba866e147bd

Och till er ryssnötter som skrävlar med vad fan ryssen sysslar med inne i Ukraina:
Citat:
Ukraina inledde en motoffensiv i Pokrovsky-regionen under helgen efter att ha fått en reservstyrka på två tusen soldater, rapporterade Forbes. Enligt Forbes överraskade Ukrainas motoffensiv ukrainska observationsgrupper som följer kriget och ryska krigsbloggare. Möjligheten att ryssarna skulle ta Pokrovski verkar "lite mindre troligt".
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0a799deb-07a1-46f0-99e0-d59d16c61347
Citera
2024-09-10, 22:32
Medlem
Citat:

Himars anordningar, alltså? Ditt översättningsprogram sysslar med sär skrivning, förstår jag. Har du lust att berätta vad det var du skrev på ditt originalspråk så att vi som inte är svagbegåvade har en chans att fatta vad du försöker säga. Just nu går det inte.
Citera
2024-09-10, 22:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse142
Begriper och mortex😂 blanda inte dom orden i samma mening 😆

Moretex fattar nog, men han är en del av Rysslands krigföring. Moretex får inte betalt per inlägg, verksamheten han är ägnar sig åt är sedan lång tid finansierad av Ryssland. Inläggen här ingår med största sannolikhet i vad han förväntas göra som avlönad ryssapologet.
Citera
2024-09-10, 22:52
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:

Putin har grumlat din sikt. Ryska armén nerplockad och behöver hjälp, har ni helt tappat förståndet i Ryssland?
Citera
2024-09-10, 23:04
Medlem
Norrbagg79s avatar
Karma slog till i morgonens drönaranfall på Moskva.
"The drone that hit the apartment building found a legit target...
The person wounded works for the russian military on making rockets for russia...."

https://t.me/Cargo200Retribution/4063
Citera
2024-09-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Såg lite texter här och var att ryssarna gör en större motattack i Kursk-området. Kanske är hårdare strider på gång.

Men det sägs att 155:e marinbrigaden är en av styrkorna och det intressanta med den detaljen är att det är 155:e marinbrigaden som ska ha avrättat ett antal ukrainska fångar vid ett tidigare tillfälle och att ukrainarna sedan dess drömmer om att utplåna 155:e marinbrigaden totalt.

Kanske det tillfället kommit nu. Frågan är om de är ett bete för att lura ukrainarna att ta onödiga risker eller om ukrainarna lyckats lura 155:e marinbrigaden det kommer bli enkla strider med möjligheter att avrätta ännu fler ukrainska fångar. Rävspel på högsta nivå. Håll ögon och öron öppna!

Problemet är att ukraina bara gått in med högst 12,000 man i kursk. Tyskland i jämförelse gick in mot kursk med 800,000. Ryssland har fortfarande massor av reserver kvar att sätta in.
Citera
2024-09-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Problemet är att ukraina bara gått in med högst 12,000 man i kursk. Tyskland i jämförelse gick in mot kursk med 800,000. Ryssland har fortfarande massor av reserver kvar att sätta in.

Jag sitter med popcorn och väntar på vad ryssarna ska göra. Tiden rinner ut riktigt snabbt för dem att agera.
Citera
2024-09-10, 23:13
Medlem
browneyes avatar
Kanske skulle vi i väst börja med att bomba de som understödjer Putins utrotningskrig. Om Iran och Nordkorea tvingas till underkastelse kan vi hjälpa Ukraina genom att leveranser av vapen därifrån upphör.
Citera
2024-09-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag sitter med popcorn och väntar på vad ryssarna ska göra. Tiden rinner ut riktigt snabbt för dem att agera.

Nejdå. Dom har tid på sig. Området uaf håller i kurskregionen ett "mindre" område som består mest av jordbruksmark. Sudzah är det största samhället, det är en liten by typ. Sedan är det sju mil till kursk från uaf's närmaste position som jag ser det. Imellan finns knappt någonting. Inget ryssland behöver stressa över. Ukraina däremot måste göra något i donetsk där ryssarna hotar flera större samhällen nu.
Citera
2024-09-10, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Kanske skulle vi i väst börja med att bomba de som understödjer Putins utrotningskrig. Om Iran och Nordkorea tvingas till underkastelse kan vi hjälpa Ukraina genom att leveranser av vapen därifrån upphör.

Nordkorea tycker jag vi kan låta vara ifred. Det är sydkorea som hanterar dem bäst. Nordkorea har istället förmodligen varit ganska hjälpsamma med att leverera granater som ökat förbrukningen av artilleri genom att granaterna hållit dålig kvalite och varit gamla.
Citera
2024-09-10, 23:46
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneye

När det gäller iran så gillar ju soffknullaren vance att skrika högt om iran. Hin gjorde det tidigare åtminstone. Skulle jänkarna välja att bomba mullorna så måste iran satsa på sitt försvar. Det skulle innebära mindre material till ryssens härjningar i Ukraina. Oavsett vem som vinner valet, så vinner Ukraina på det då både Apelsinen och Soffan glor på mullorna påhejad av den efterlyste krigsbrottslingen netanyahoo.

På tal om mullorna. Om ryssen slår till med iranska vapen, så kan det ske att Kyiv kapar de diplomatiska banden med dem. Och i och med att Zelensky är en jude och mullorna är israels fiende nummer 1, vad tror ni att makthavarna i Tel Aviv/Jerusalem kan tänkas göra mot den lilla alliansen ryssen har byggt upp i det läget? Denna (retoriska) fråga är ställd till både pro-ryska konspirationsteoretiker som gastar om judar hit och dit samt rationellt verklighetsförankrade personer. Oavsett svar så ser jag det som att ryssen har torskat sitt lilla krig i det läget. (Raderat raljerande OffT gällande netanyahoo och dennes krigsbrott i närområdet i MÖ.)

Citat:
Det ukrainska utrikesministeriets talesperson Heorhi Tyh sa att Ukraina till och med helt kan bryta banden med Iran om Ryssland slår till mot Ukraina med iranska missiler. Thin fick frågan om att klippa banden skulle vara ett av de alternativ som Ukraina skulle kunna använda för att svara på Iran. – Jag kommer inte att säga exakt vad som menas med katastrofala konsekvenser, för att inte försvaga vår diplomatiska ställning. Men jag kan säga att alla alternativ, inklusive det du nämnde, ligger på bordet", sade Tyhin som svar på en fråga, enligt Reuters.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010621959.html
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-09-11 kl. 00:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in