2023-11-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkivadFalukorv
Ali Khan, släkter från mellanöstern etc ser du som en typisk kärnfamilj? Det är klaner du snackar om. Större inavlade släkter.

Att jobba, ta hand som sin fru och barn, delta i föreningsliv är något som i mina ögon är svenskt. Vad har byggt upp det här landet?

Att vara individualist är inte samma sak som att leva ensamt, prioritera sig själv, inte skaffa barn etc.

Individualist är att du kan ta egna beslut dvs bestämma vem du vill gifta dig med, vad du vill utbilda dig till osv osv.

Visste inte att alla svenskar har fru och barn.
🤨
Citera
2023-11-17, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkivadFalukorv
Ali Khan, släkter från mellanöstern etc ser du som en typisk kärnfamilj? Det är klaner du snackar om. Större inavlade släkter.

Att jobba, ta hand som sin fru och barn, delta i föreningsliv är något som i mina ögon är svenskt. Vad har byggt upp det här landet?

Att vara individualist är inte samma sak som att leva ensamt, prioritera sig själv, inte skaffa barn etc.

Individualist är att du kan ta egna beslut dvs bestämma vem du vill gifta dig med, vad du vill utbilda dig till osv osv.

Isåfall är halva planeten svenskar?

Jag tror anledningen till att Sverige är ett framgångsrikt land med hög infrastruktur och välfärd beror på att svenskar är praktiska och har hög arbetsmoral. Kreativitet och engineering är också två attribut som svensk kultur värderar högt.

Detta och geopolitiska läget har byggt Sverige. Tror du det skulle vara lika enkelt att hänga med under upplysningstiden om Sverige inte varit så nära Tyskland? Vad hade hänt ifall Engelsmännen inte bytt trä mot kol som ledde till industrialismen som skedde i Storbrittanien, också ett land med nära förbindelser till Sverige. Sverige som framgångssaga beror på flera olika interna och externa anledningar.

Men vad är poängen nu? Sverige är ju koloniserat, be en random svensk ungdom att rada upp 5 Kungar. Majoriteten av svenskar skiter i sin egen historia som skapat sin kultur men förväntar sig att invandrarna ska integrera sig, integrera sig till vad? Att kolla på så mycket bättre och gå till Ullared?

Svensk kultur har reducerats till kapitalism och globalism, tacka wallenbergarna och dom andra familjerna för det, men flashbackare kommer hitta ett sätt att trakassera invandrare och sen fråga sig själva varför invandrare ogillar er.
Citera
2023-12-02, 22:48
Medlem
Vad är ens ”femininitet” och ”maskulinitet”? Är dessa ens berättigade koncept som beskriver verkligheten och är de verkligen könskodade?

Jag tycker det är väldigt komplicerat och inte alls tydligt.
Citera
2023-12-02, 23:07
Medlem
barkies avatar
Jag vet inte riktigt hur det blivit som det blivit.

En gissning är väl en enorm kampanj som utförts de senaste 15-20 åren via politiker och media, där man systematiskt nedmonterat kärnfamilj, moral, ärlighet och att hjälpa sin nästa.

Hjärntvätt är i full gång via sociala medier, youtube, kändisar och övrigt. Den skonar ingen - barn, vuxna och äldre. Skolsystemet är korrupt och kontrollerar barnen som boskap, där man smidigt och effektivt indoktrinerar de oskyldiga sinnena med skräp.

Wokeness, som jag alltid stöttat, har blivit ett politiskt verktyg för psykiskt sjuka människor som identifierat sig som stenar, stolpar, hästar och förtjänade, med en väldigt smal, men mäktig hyllningskör och förebilder i Hollywood, politiken och av influencers. Förr i tiden behandlade man människor med vanföreställningar - nu hyllas de, och i många fall från en väldigt ung ålder, där hormonbehandling och operationer genomförs.

Just kvinnor verkar vara den lättaste gruppen att manipulera och strider enormt för dessa listade ting. Jag har ingen fakta att presentera, så det får tas med en skopa salt.
Jag tror bara att kvinnor, som bär barn och är mer drivna av känslor (det är bevisat däremot), är lättare att manipulera genom just dessa. Känslor trumfar alltid logik och fakta. Absolut omöjligt att diskutera med en idiot som försvarar ideal de inte förstår med känslor de inte kan kontrollera.

Hursomhelst är det iallafall planerat. Det som försiggår idag, påminner väldigt mycket om vad det sägs att nazisterna pysslade med, otroligt nog. Många skeenden är skrämmande lika.

Förmodligen går allting ut på att skapa totalt kaos och förvirring i befolkningen, så de med makt kan hålla på med vad de vill utan reaktioner. Det är total overload och numera extremt enkelt att lura, den numera korkade människan med ett enkelt trick (titta vad som händer där borta...)

Att vara maskulin handlar ju om att försörja för sin familj. Att skydda, vara där, ta beslut i stressade/tunga situationer (män gör det bättre, finns studier på det) medan kvinnan alltid varit limmet i en familj.

Det jag inte förstår med modern, toxisk feminism är att de faktiskt nedvärderar kvinnan med sin skeva syn. Kvinnan och mannen ska komplettera varandra, och det her absolut ingenting att göra med att "båda ska jobba för så ska det vara". Man har alltid haft sina roller. Dessa har varit frivilliga (även om många historiska icke-vetare påstår motsatsen) men självklart har de alltid, och kommer alltid finnas förtryck och där kvinnan inte har något val.

Jag skulle påstå att en kvinna är mer utsatt idag, fysiskt och mentalt, än för 50 år sen för att ta ett exempel.

Jag är pro att en kvinna får göra precis vad hon vill, oavsett. Jag är extremt anti för de som påstår att det finns ett förtryck/patriark bakom en kvinnas beslut som går emot dagens moderna ideologi. Det tar ju bort hela syftet med sann feminism. Fria valet.
Snarare så att samhället idag inte är uppbyggt för familjer utan för slavar. De flesta är slavar för stora företag och vi ska arbeta, arbeta och arbeta och sätta våra kids i produktion för att de ska vara redo att ta över. Väldigt lite tid över till familj.

Man får ändå säga att de skött det snyggt. Riktigt smart gjort och de flesta ser ju fortfarande inte sanningen
Citera
2023-12-30, 10:07
Medlem
SvulloGrisarVidares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Sedan urminnes tider har mannen försvarat och krigat för sitt folk och nation.
Han har varit ute i krig, jagat djur, huggit ved, byggt hus och framförallt, försörjt sin kvinna och sina barn. Hans mod och styrka har genom årtusenden förundrats av kvinnorna som fött många barn till honom, lagat hans mat, sytt hans kläder och tagit hand om hemmet. För henne har han varit oumbärlig, ovärderlig. Mannen har alltid varit överhuvudet, agerat självklar ledare. Se Akilles! Se Rienzi! Mussolini! Riddare, soldater, krigare, vikingar! Stolthet, styrka och mod!

När jag promenerar i stan förundras man säkerligen. Män i scarfs och små mössor trippar omkring med tygväskor och små knähundar. Vissa ser ut som små pojkar, trots att de måste vara väl över 18. Nästan alla har det där gay-uttalet, om ni hänger med på vad jag menar? De går i tighta jeans och fikar med sina väninnor. De är helt enkelt feminina, och detta problem är minst sagt utbrett. Samtidigt importeras horder av krigsföra män från Mellanöstern. Mängder av svenska män går runt med asiater då jag antar att de har svårigheter med att finna en kvinna från sin egen nation.

Kvinnor tar p-piller och får hormonbalansen rubbad, väljer sedan mer feminina män med lågt testosteron. Estrogen hamnar i vår mat och i vårt vatten och folk dricker soja och är vegetarianer. Istället för att gå ut och släpa hem en kvinna verkar många män ha fastnat i ett porrberoende.De skall "tävla" med kvinnor på arbetsmarknaden vilket måste vara extremt löjeväckande för riktiga män som inte har en aning om hur man skall tävla med kvinnor eftersom det hela ter sig fullkomligt absurt!

Attraktionen blir ju helt obefintlig med feminina män. Många verkar även vara öppet homosexuella. Hur kan ni låta kvinnorna köra med er och jamsa med i deras feminism-påhitt. Hela politiken som pågår idag är ju endast ett enormt shit-test från kvinnor som tappat respekten för sina landsmän!

Jag är bedrövad och mycket orolig över denna utveckling. Kriminaliteten brer ut sig i brist på starka auktoriteter och hela landet törstar efter starka, ledande och kompetenta män. Var är alla svenska, äkta män?

Inte bara Sverige utan stora delar av världen som det här beteendet sprider ut sig. Psykisk ohälsa med skeva vanföreställningar som resten av samhället ska anpassas efter för att inte kränka någon. Allt maskulint är toxiskt och ska ersättas med någon sorts homoerotisk inställning till hur en "man" ska vara men att vara tillräckligt sjuk för att inte inse hur många biologiska kön det finns ska uppmuntras och hejas på. Jag spyr! 🤮
Citera
2024-01-02, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Vad är ens ”femininitet” och ”maskulinitet”? Är dessa ens berättigade koncept som beskriver verkligheten och är de verkligen könskodade?

Jag tycker det är väldigt komplicerat och inte alls tydligt.

Du är förvirrad och komplicerar det hela.
Me Tarzan, you Jane.
Citera
2024-01-17, 21:42
Medlem
Leckies avatar
Ständiga gnölandet, varför bry sig om hur andra ser ut och beter sig. Kan lova att dessa får ligga mer en de som tror att man måste vara si och så.

Oftast är det 15-25 åringar som bryr sig hur andra är. De är vilsna i sin manlighet. De söker en ideal hur man ska vara och bete sig.
Citera
2024-02-14, 22:31
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yrvn
Tråden påminner om när min farsa skulle beskriva svenskarnas inställning till kön för amerikaner.
The women act like men and the men act like women!

Jag tycker inte det är något som svenska män bör skämmas över, tvärtom. Svensken har avancerat så långt att könsroller inte längre är något som besvärar er. Sverige kan väl beskrivas som en pionjär inom woke rörelsen och att kön inte spelar någon roll.

Den svårknäckta nöten är att hitta en lagom balans vid könsmakten, som landets kärringar kan acceptera. Dom har ju bevisat sig tända på maskulina bamsekukar som vågar bestämma och som är starka mentalt. Det ska inte mjäkas och inte heller mesas, för att en kärring ska bli nöjd.
Citera
2024-09-10, 21:11
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Rickard Sörman i Riks tycker att svenska unga män bör kolla på gamla svenska filmer och lära sig hur de männen då talade, männen var ju mer maskulina för många decennier sedan.
Citera
2024-09-15, 21:03
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Sedan urminnes tider har mannen försvarat och krigat för sitt folk och nation.
Han har varit ute i krig, jagat djur, huggit ved, byggt hus och framförallt, försörjt sin kvinna och sina barn. Hans mod och styrka har genom årtusenden förundrats av kvinnorna som fött många barn till honom, lagat hans mat, sytt hans kläder och tagit hand om hemmet. För henne har han varit oumbärlig, ovärderlig. Mannen har alltid varit överhuvudet, agerat självklar ledare. Se Akilles! Se Rienzi! Mussolini! Riddare, soldater, krigare, vikingar! Stolthet, styrka och mod!

När jag promenerar i stan förundras man säkerligen. Män i scarfs och små mössor trippar omkring med tygväskor och små knähundar. Vissa ser ut som små pojkar, trots att de måste vara väl över 18. Nästan alla har det där gay-uttalet, om ni hänger med på vad jag menar? De går i tighta jeans och fikar med sina väninnor. De är helt enkelt feminina, och detta problem är minst sagt utbrett. Samtidigt importeras horder av krigsföra män från Mellanöstern. Mängder av svenska män går runt med asiater då jag antar att de har svårigheter med att finna en kvinna från sin egen nation.

Kvinnor tar p-piller och får hormonbalansen rubbad, väljer sedan mer feminina män med lågt testosteron. Estrogen hamnar i vår mat och i vårt vatten och folk dricker soja och är vegetarianer. Istället för att gå ut och släpa hem en kvinna verkar många män ha fastnat i ett porrberoende.De skall "tävla" med kvinnor på arbetsmarknaden vilket måste vara extremt löjeväckande för riktiga män som inte har en aning om hur man skall tävla med kvinnor eftersom det hela ter sig fullkomligt absurt!

Attraktionen blir ju helt obefintlig med feminina män. Många verkar även vara öppet homosexuella. Hur kan ni låta kvinnorna köra med er och jamsa med i deras feminism-påhitt. Hela politiken som pågår idag är ju endast ett enormt shit-test från kvinnor som tappat respekten för sina landsmän!

Jag är bedrövad och mycket orolig över denna utveckling. Kriminaliteten brer ut sig i brist på starka auktoriteter och hela landet törstar efter starka, ledande och kompetenta män. Var är alla svenska, äkta män?

Ja du. Svenska äkta män tror jag försvann någonstans under början av 1960-talet. Någonstans i flower power vågen så försvann de. Förpassades till fåtöljer med pipa i käften.
Citera
2024-11-20, 15:11
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Nå, har det blivit bättre sedan tråden startades?
Citera
2024-11-20, 18:51
Medlem
Erik Östs avatar
Avarterna av feminiseringen börjar ifrågasättas i Usa nu och vi brukar juh följa efter .

Hoppas det blir så i Sverige , och i det här fallet nedan också , så det blir slut på alla woke-perversiteter nån j-dra gång!

https://omni.se/transpersoner-portas-fran-toaletter-i-kongressen/a/xmVQkn
Senast redigerad av Erik Öst 2024-11-20 kl. 19:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in