2024-09-10, 09:43
Medlem
Vad fan är det Upplysning.se har så svårt att förstå? Varför tar de inte bort uppgifter?
Citera
2024-09-10, 10:08
Medlem
Nån som lyckats med verifiera?
Citera
2024-09-10, 10:09
Medlem
Brennwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocytopeni
Vad fan är det Upplysning.se har så svårt att förstå? Varför tar de inte bort uppgifter?
Upplysningen m.fl... Lexbase och Krimfup är inte så jävla medgörliga de heller.
Jag har en telefontid med IMY (Integritetsskyddsmyndigheten) vid klockan 11:00 idag.
Citera
2024-09-10, 10:10
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:

Dom fördröjer hela situationen eftersom dom har en pågående utredning mot bolaget så just nu skiter dom i lagen. Jag uppmanar alla att starta ett ärende hos Integritetsmyndigheten så att man får fart på processen, får IMY in 100st anmälningar så borde dom prioritera fallet.
Citera
2024-09-10, 10:34
Medlem
Dinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sacredsecretion
Dom fördröjer hela situationen eftersom dom har en pågående utredning mot bolaget så just nu skiter dom i lagen. Jag uppmanar alla att starta ett ärende hos Integritetsmyndigheten så att man får fart på processen, får IMY in 100st anmälningar så borde dom prioritera fallet.

Skickat in anmälan för birthday och upplysning.se de igonerar en bara.
Citera
2024-09-10, 10:39
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dink

Helt rätt, Birthday tog däremot bort mig ganska omgående men dom skiter väl i alla nya förfrågningar som Upplysning gör eftersom dom vet att dom kommer gå i konkurs.
Citera
2024-09-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dink

Jag hade jättelätt att ta bort mig från birthday och upplysning fast det var förra året, de enda som inte vill ta bort mig är mrkoll..
Citera
2024-09-10, 10:41
Avslutad
Citat:

Ägs av en envis snart 70-årig gubbe vid namn Lars Save som vägrar släppa sargen.
Senast redigerad av -Aftonbladet 2024-09-10 kl. 10:48.
Citera
2024-09-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brennwin
Jag har en telefontid med IMY (Integritetsskyddsmyndigheten) vid klockan 11:00 idag.

Du får berätta hur det gick.
Citera
2024-09-10, 11:30
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brennwin

Hur gick mötet?
Citera
2024-09-10, 11:54
Avslutad
"Hej,

Tack för ditt mail.

Biluppgifter publicerar inga personuppgifter, däremot fordonsuppgifter. Har du synpunkter på andra sajter så får du vända dig direkt till dom.

Vi har ingen möjlighet att radera uppgifter som är offentliga. För detta behöver du vända dig till berörda myndigheter.

All fordons- och ägarinformation finns tillgänglig som allmän handling hos Transportstyrelsen, enligt offentlighetsprincipen som är en del av tryckfrihetsförordningen och en av våra fyra grundlagar.

Behandling av personuppgifter hos Biluppgifter sker enligt gällande lagstiftning. Från 2018 sker detta enligt EU:s nya Dataskyddsförordning (GDPR). Innan dess reglerades hanteringen i personuppgiftslagen (1998:204), PUL. Båda dessa lagar innehåller bestämmelser som syftar till att skydda privatpersoner mot att den personliga integriteten kränks när uppgifter hanteras.

Informationen som finns tillgänglig på webbplatsen biluppgifter.se består av en databas med utgivningsbevis. Databasen skyddas av yttrandefrihetsgrundlagen (1991:1469) (YGL) vilket betyder att databasen har ett grundlagsskydd. En effekt av grundlagsskyddets tillämplighet är att GDPR inte gäller för Biluppgifter.

Med vänliga hälsningar,
Teamet på Biluppgifter.se
"

Jaha, lite snopet. Fast det kvittar kanske, min bil är ändå inte skriven på mig själv...

Sen låtsas såklart upplysning.se och mrkoll.se som om det regnar. Jävla kuksugare, men de ska nog också tryckas på plats så småningom.
Senast redigerad av erik.otuktsson 2024-09-10 kl. 11:58.
Citera
2024-09-10, 11:56
Medlem
Varför blir man inte bortplockad från MRKOLL? Så oerhört irriterande, ser att andra blir bortplockade samma regler borde gälla för alla..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in