2024-09-08, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om det är samma syster vi tänker på, så är det även märkligt att hon är så ljushyad. Är de bara halvsyskon?

Du får fråga Sonja, men jag är ganska så säker på att de är helsyskon.

Tänk om Norge fick en negerkung, som har suttit i fängelse flera gånger och varit förlovad med en man.

Då fick skvallerpressen nog att göra.
Citera
2024-09-08, 13:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuskfitta

Tänk om Norge fick en negerkung, som har suttit i fängelse flera gånger och varit förlovad med en man.

Det handlade om Dureks storasyster.

Nåja, KUNG hade han aldrig blivit ändå. Om Märtha hade blivit drottning hade hon blivit regerande drottning (eftersom det är hon som är född kunglig och dotter till kungen), och Derek hade som mest blivit prinsgemål, d.v.s. samma befattning som Daniel här. Men jag tror att de norska politikerna, som har mer stake än de svenska någonsin haft, skulle ha protesterat och krävt antingen att Märtha avstode tronen till förmån för nästa person i tronföljden i så fall, eller i alla fall att äktenskapet med Durek endast skulle ha fått vara morganatiskt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Morganatiskt_%C3%A4ktenskap

Norska stortinget röstade nej till Mette-Marit, men det hjälpte inte när det gällde henne. I Sverige röstade aldrig riksdagen ens om Sofia - som var lika olämplig som prinsessa som Mette-Marit - utan Reinfeldt jamsade bara med och log och sa att Sofia var väl godkänd. Eller words to that effect.

Förresten belyser det här den gamla sanningen, att "problemet med dåligt självförtroende är att det är fel människor som lider av det". Durek, Mette-Marit och Sofia (och delvis även Meghan, men hon var åtminstone vacker och kunde spela rollen) möttes av så mycket motvilja, men ändå skämdes de inte, drog sig inte tillbaka, tog inte till sig av kritiken, gav inte upp.

Samtidigt skulle så många normala, bra, trevliga, vettiga och alldeles utmärkta personer, som råkade stöta på en prins eller prinsessa någonstans, omedelbart tänka att "en prins/prinsessa skulle ju aldrig kunna bli intresserad av mig, och jag skulle ju inte duga till det där, jag kan inte göra mig löjlig och visa mitt intresse för prinsen/prinsessan").
Senast redigerad av Merwinna 2024-09-08 kl. 13:42.
Citera
2024-09-08, 14:00
Avslutad
Citat:
Om det är samma syster vi tänker på, så är det även märkligt att hon är så ljushyad. Är de bara halvsyskon?

Ja alltså hon i videon som säger att hon är "hans äldre syster". O ja, bra mycket mer ljushyad också. Jättekonstigt.
Citera
2024-09-08, 16:22
Avslutad
Citat:
Det handlade om Dureks storasyster.

Förresten belyser det här den gamla sanningen, att "problemet med dåligt självförtroende är att det är fel människor som lider av det". Durek, Mette-Marit och Sofia (och delvis även Meghan, men hon var åtminstone vacker och kunde spela rollen) möttes av så mycket motvilja, men ändå skämdes de inte, drog sig inte tillbaka, tog inte till sig av kritiken, gav inte upp.

Samtidigt skulle så många normala, bra, trevliga, vettiga och alldeles utmärkta personer, som råkade stöta på en prins eller prinsessa någonstans, omedelbart tänka att "en prins/prinsessa skulle ju aldrig kunna bli intresserad av mig, och jag skulle ju inte duga till det där, jag kan inte göra mig löjlig och visa mitt intresse för prinsen/prinsessan").

Kanske bättre med arrangerade äktenskap för den här delen av samhället då, hur mycket det en säger emot. Fast frågan är ju hur kungahusets egna inte har mer vett. Som sagt, de kanske förtjänar sin egna undergång.

Dock är det ju inte alltid så, exempelvis i Victorias fall. Men så har vi situationer i historien precis som utspelar sig idag. Exempelvis Rasputin.
Citera
2024-09-08, 21:05
Medlem
Nyfiken, vill minnas att jag för mååånga år sedan såg bilder på henne rejält sliten och uppenbart drogpåverkad. För visst är hon tidigare drogmissbrukare? Jag tycks inte kunna hitta vakten bilder eller info när jag googlar längre. Stämmer det att kungafamiljer kan ”rensa” Google, det skrivs i tråden om prinsessan Sofia att de skulle gjort de.
Citera
2024-09-08, 21:38
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuskfitta

Glöm inte att han enligt egen utsaga också varit kunglig i det forna egypten innan han eventuelt blir negerkung av Norge.
Citera
2024-09-08, 21:52
Medlem
Ördögs avatar
Sju av tio norrbaggar anser att Märtha Louise borde fråntas prinsesstiteln. Även bland dem, som stöder monarkin, är den åsikten utbredd.

https://www.nrk.no/norge/sju-av-ti-mener-prinsesse-martha-louise-ma-miste-prinsessetittelen-1.17031567
Citera
2024-09-08, 22:08
Medlem
tzjs avatar
Det råder inga tvivel om att det råder dåligt omdöme i det norska kungahuset. Mette-Marits exman var väl en känd kriminell, och för en norsk prins att gifta sig med en sådan dam bör ju få folk att lyfta på ögonbrynen.
Mette-Marits son har väl varit i blåsväder nyligen också.
Citera
2024-09-09, 10:30
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Nyfiken, vill minnas att jag för mååånga år sedan såg bilder på henne rejält sliten och uppenbart drogpåverkad. För visst är hon tidigare drogmissbrukare? Jag tycks inte kunna hitta vakten bilder eller info när jag googlar längre. Stämmer det att kungafamiljer kan ”rensa” Google, det skrivs i tråden om prinsessan Sofia att de skulle gjort de.

Då har de nog missat en del bilder på Prinsessan Sofia.
https://static.bonniernews.se/images/f4/90/f4903638692a4638a6ad21a6a3bfed39/original.jpg
Citera
2024-09-09, 10:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Sju av tio norrbaggar anser att Märtha Louise borde fråntas prinsesstiteln. Även bland dem, som stöder monarkin, är den åsikten utbredd.

https://www.nrk.no/norge/sju-av-ti-mener-prinsesse-martha-louise-ma-miste-prinsessetittelen-1.17031567

Ja, och detta har jag sagt hela tiden angående schamanen, Mette-Marit, "vår" Sofia (och delvis även Meghan, även om hon inte verkade så omedelbart olämplig före vigseln som de andra nämnda): på ett sätt var det lika bra att de fick giftas in i kungafamiljerna. För då minskar stödet för monarkin, och vi kan kanske äntligen - ett eller ett par hundra år efter andra civiliserade länder som USA, Frankrike, Finland, Island, Tyskland, Österrike, Schweiz o.s.v. - slippa skiten. Så egentligen ska vi tacka dessa tre, för att de envisades med att tvinga sig på respektive nation!

Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Då har de nog missat en del bilder på Prinsessan Sofia.
https://static.bonniernews.se/images/f4/90/f4903638692a4638a6ad21a6a3bfed39/original.jpg

Hemskt. Jag är så glad och tacksam för att min dotter inte blev så'n!
Senast redigerad av Merwinna 2024-09-09 kl. 10:53.
Citera
2024-09-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Vi får se om denna tråd kommer att få en liten diskret text att delar av den har blockerats som sökresultat via Google.
Tyskar begär att få sitt hus luddat bort från Google Maps relativt ofta t ex.

Inga säkra uppgifter om smekmånaden ännu ?
Durek är nog med på samma plan som 2002 att undvika paparazzis och ha gott om kontanter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xRJvj8/sa-ska-de-smita-pa-smekmanad
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg 2024-09-09 kl. 11:06. Anledning: Fel år så 7 år tidigare
Citera
2024-09-09, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Här är artikeln i Svensk Damtidning som tar upp exakt vad han sa om deras sexliv i podden:

https://www.svenskdam.se/kungligt/durek-avslojar-detaljer-om-sexlivet-med-martha-louise/5904594

– Ibland har jag sex tre till fyra gånger om dagen och min flickvän frågar alltid “ska du komma?” och jag svarar “nej, men jag ska ge dig så många orgasmer som du vill, vi kan hålla på ett par timmar om du vill, jag bryr mig inte, men jag ska inte komma”. Efteråt mediterar jag och sträcker ut mig.
———
Han berättar vidare att han inte alltid känner att han behöver få orgasm när han har sex med sin flickvän, men att han ibland vill komma “som en galen person”, och beskriver sig själv som extrem.

Även norska Dagbladet skriver om samma ämne: https://www.dagbladet.no/kjendis/deler-intime-detaljer-om-sexlivet/71697776
Edited: Tack👍 Han berättar för hela världen om sitt privata sexliv med kungens och drottningens dotter, och när norrmän reagerar på det, kallar han dem för rasister!😤
Det har jo inget att göra med att man inte tycker dom skal ha et trivsamt sexliv, och inget med rasism att göra.
Men det har helvetes mycket att göra med att man måste ha ett önskemål at hela kungahuset skal ramla i hopp när man går ut och säger sånt.

Norrmännen skulle bara tycka att det var kul och intressant att han var afroamerikan. Och jag tror många, också nordmän, tror på reinkarnation och änglar. Katoliker har jo hur många helgon och änglar som hälst, och om man läser om samer kan man se dom har gammal tradition med sjamanisme.

Men det er sättet dom har gjort det på, att dom har brukat hennes prinsesse status, och när det blir blandat med utlevererande av privat sexliv så finns det nog en gräns även för mycket liberala norrmän.

Norrmän har vansinnigt stolta traditioner med kungahuset, och under andra världskriget var det enormt förenande för folket. Man kan bara Googla kung Haakon VII:s återkomst till Oslo efter andra världskriget, och läsa om «Kongens nei». Jag rekommenderar youtube filmen om Kong Haakons återkomst till Norge 7 juni 1945.

Det är absolut inte bra med kusinäktenskap, (och jag tänker det er mycket hälsosamt att blanda folkslag) och det var fantastiskt att kung Harald fick sin Sonja.
Och kronprins Haakon fick sin Mette Marit som bra är. Han skulle abdikera tronen om han inte fick gifta sig med henne, enligt källor (man kan gräva upp på nätet).

Kronprinsessa Märtha Louise ville inte vara tronföljare skal man tro källor, då hon ble frågat av sin brorsa då det bråkade som värst kring kronprins Haakon’s förhållande med Mette Marit. Jag tyckte det var underbart att dom fick lov att gifta seg.💕

Men nu har det hänt så mycket efter det, och om inte kungahuset förenar folket, så är det nog best att det blir republik, tycker jag.
Senast redigerad av knotteknatt 2024-09-09 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in