Citat:
Ursprungligen postat av
Frispel2
Man kan ju börja med att titta vilken typ av artiklar som tidskriften innehåller.
https://ijvtpr.com/index.php/IJVTPR/issue/view/6
ALLA artiklarna handlar om negativa effekter av vaccinen, hälften "studierna" har vaccine inom citationstecken i titeln vilket är ett tydligt tecken på att det är vaccinskeptiker bakom. Normala och vettiga studier tar inte ställning på det sättet utan håller sig neutrala.
Sammantaget så kan man konstatera att detta är en tidskrift för vaccinmotståndare.
Därmed inte sagt att allt måste vara felaktigt, men det innebär att man bör ta det som publiceras där med en rejäl lastbil med salt. Det är
mycket troligt att det som skrivs där är direkta partsinlagor för antivaccinrörelsen vilka inte direkt drar sig för att frisera sanningen en aning.
Ja jag tittade på den och får väl ge er den poängen - dvs att det är en tidskrift som släpper in vaccinkritiska vetenskapsmän.
Jag kan inte bedöma vad det egentligen innebär. Tror egentligen inte överhuvudtaget på peer.review-systemet.
Finns risk att det sprids information från denna tidskrift vars syfte är att få antivaxxers att se dumma ut i huvudet. Så det kan mycket väl vara desinformation - på det sättet.
Däremot VET jag att vaccinet innehåll nanopartiklar - magnetiska sådana. Förmodligen så kallade Spioner.
Dock om de sammanställer sig till de strukturer som påstås är jag osäker på.