2024-09-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Sorry men så fungerar det inte i livet utanför Flashback.
Anställningsskyddet är oerhört starkt och oavsett vad du har gjort utanför arbetstid så kan inte arbetsgivaren sparka dig.
Du kan t.ex. mörda en annan människa på din fritid och arbetsgivaren kommer inte kunna säga upp dig p.g.a. det. Det kan bli svårigheter för dig att utföra ditt jobb då du troligen blir bakom lås och bom ett tag, men då du själv inte har valt att sitta i fängelse (även om du själv valde att mörda) och därmed inte dyker upp på jobbet så räknas det inte som misskötsamhet.
Det är en överenskommelse mellan parterna som måste komma till för att skilja arbetsgivaren och arbetstagaren åt.

Däremot om du utför ett brott så som ett mord under arbetstid- ja då är det en annan sak.

Om du inte tror att det är på detta sätt? Ring valfri individ som arbetar inom arbetsrätt.

Ehh du har jättefel.
Citera
2024-09-07, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ass-turd
Ehh du har jättefel.

Nä, inte jättefel.

Misstänker att det är många som slutat på sina arbeten som har blivit utköpta.
Citera
2024-09-07, 22:21
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ehh du har jättefel.

Ofan! Kan du inte berätta för mig hur det fungerar då? Jag har ju bara arbetat med arbetsrätt i 12 år med otaliga förhandlingar bakom mig.
Kom igen, berätta vad som gäller!
Citera
2024-09-07, 22:26
Medlem
#476 brukar hänga på kik, känner igen honom därifrån. Många pedofiler på kik, lägg ner den appen!!
Citera
2024-09-07, 22:43
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:
Ehh du har jättefel.

Nej det har han inte. Det skulle vara extremt svårt för att inte säga omöjligt för en arbetsgivare att avskeda en person för att denne på sin fritid ha sexchattat med barn ( såvida inte personen t.ex jobbar på skola, dagis, övrig barnomsorg etc där man har andra krav som backas upp av lagstiftning ) men i det fallen som det faktiskt har påverkats gäddornas anställningar har det handlat om att de allt som oftast sexchattat på betald arbetstid och DÅ kan arbetsgivaren agera på ett helt annat sätt ( jämför om du säljer knark på ditt jobb eller på stan en mörk kväll ), men de flesta gäddor har inte blivit avskedade, snarare har de själva valt att säga upp sig eller låta sig bli utköpta från företaget för att det skall se bättre ut i deras papper...
Citera
2024-09-07, 22:57
Medlem
#476 Mycket konstigt att han är insatt i Dumpen, maratonsexchattar och ändå inte fattar att det var Dumpen? Ville han skriva snusk med en fiskare, det kanske var bättre än ingenting? 🤔

Måste ju ligga mycket tragik bakom detta. Småbarnsfarsa som sitter och sexchattar dagar och kvällar i ända istället för att umgås med familjen. Kan inte vara bra för någon.

Är det någon som hittat chatten där han funderar på att lämna sina sovande barn för att hämta hem tonåringen?
Citera
2024-09-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bussmekanikern
Nej det har han inte. Det skulle vara extremt svårt för att inte säga omöjligt för en arbetsgivare att avskeda en person för att denne på sin fritid ha sexchattat med barn ( såvida inte personen t.ex jobbar på skola, dagis, övrig barnomsorg etc där man har andra krav som backas upp av lagstiftning ) men i det fallen som det faktiskt har påverkats gäddornas anställningar har det handlat om att de allt som oftast sexchattat på betald arbetstid och DÅ kan arbetsgivaren agera på ett helt annat sätt ( jämför om du säljer knark på ditt jobb eller på stan en mörk kväll ), men de flesta gäddor har inte blivit avskedade, snarare har de själva valt att säga upp sig eller låta sig bli utköpta från företaget för att det skall se bättre ut i deras papper...

Fast han skriver inte om sexchattande med barn. Han nämner mord som exempel. En arbetsgivare har fullständig rätt på sin sida att avskeda/säga upp en anställd om denne begår mord på sin fritid.

Edit: jag har själv ställt frågan tidigare i denna tråd, om på vilka grunder en arbetsgivare har för att säga upp någon som "bara" sexchattat med ett "barn" (inte begått brott)
Citera
2024-09-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
Ha ha! Den fula skäggapan #476 är ju riktigt rolig stundtals. Påstår t ex att han har legat med ett tresiffrigt antal. Det låter ju väldigt trovärdigt när man ser ut så! Ska läsa vidare nu, men hans skämskudde kommer bli enorm. Riktigt pinsam typ.

Edit: Pinsam var ordet. Påstår också att han legat med en 17-åring för ett år sedan. Frågar på fullt allvar om hon gillar att ta sperma i munnen, och om hon blir riktigt blöt i trasorna. Dricker tydligen grogg med grannen ibland. Undrar om det blir fortsättning på det? Ser ut att outa familjen ordentligt i chatten också, aj aj.

#476 Jag reagerade på att han skrev att han träffat 3-4 stycken ifrån KiK. Väldigt märkligt att skriva så när det är förhållandevis få personer, nog fan borde han hålla reda på om det var tre eller fyra damer kan jag tycka, så även det var säkert en lögn.
Citera
2024-09-07, 23:11
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittpicen
Ofta löper en del tid emellan för familjens skull.

Det är bra. Så åtgärder hinner vidtas innan Inkvisitionen kommer rusande med högafflar ...

Men hur många djupfrysta gäddfiléer finns det egentligen att tina upp från Dumpen-lagret?
Citera
2024-09-07, 23:11
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Fast han skriver inte om sexchattande med barn. Han nämner mord som exempel. En arbetsgivare har fullständig rätt på sin sida att avskeda/säga upp en anställd om denne begår mord på sin fritid.

Edit: jag har själv ställt frågan tidigare i denna tråd, om på vilka grunder en arbetsgivare har för att säga upp någon som "bara" sexchattat med ett "barn" (inte begått brott)

Återigen, ofan! Härligt att du som lekman besitter mer information på området än vad jag gör.
Vilken paragraf i LAS/kollektivavtal/anställningsavtal hänvisar du till då när du påstår att "arbetsgivaren har fullständig rätt på sin sida att avskeda/säga upp en anställd om denne begår mord på sin fritid"?

Återigen. Jag sitter dagligen i förhandlingar mellan arbetsgivare/arbetstagare och har företrätt flertalet individer där arbetsgivaren angett misskötsamhet på fritiden som skäl för uppsägning/avsked.
Inte i ett enda fall har arbetsgivaren vunnit utan arbetstagaren har i samtliga fall med LAS som grund nått en överenskommelse med arbetstagaren.
I LAS finns inga utrymme för olika tolkningar när det kommer till denna fråga.
Det du gör på din fritid, oavsett hur grovt brottet är, kan inte leda till avsked.
Även om du innehar ett skyddsklassat arbete och b lir dömd för mord så har du ditt anställningsskydd kvar.
Det innebär inte att du är garanterad att ha din specifika tjänst kvar på företaget (det har du aldrig), däremot har du i anställningsskyddet rätt till din anställning inom företaget.
Arbetsgivaren är till och med i detta fall skyldig att omplacera dig om den domen du har fått förhindrar dig att utföra den typ av arbete du tidigare utfört.

Du sitter bara och killgissar på Flashback och försöker kunna mer än vad du gör.
Gå och lägg dig och inse att detta är ett mer komplext ämne än vad du behärskar. God natt.
Senast redigerad av Riddar 2024-09-07 kl. 23:15.
Citera
2024-09-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Ny gädda! #476 Sala

https://dumpen.se/2024/09/07/safel/

Han har barn själv under 10 år tror jag dom är.
Emil driver även ett entreprenadföretag, eller har åtminstone gjort det.

Trodde inte det här om honom, jävla parasit. Kräks !!
Citera
2024-09-07, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sockertuppen
Han har barn själv under 10 år tror jag dom är.
Emil driver även ett entreprenadföretag, eller har åtminstone gjort det.

Trodde inte det här om honom, jävla parasit. Kräks !!

Hur ser du på gäddans möjligheter att behålla sina kunder/uppdragsgivare i företaget efter denna uthängningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in