2024-09-07, 19:55
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Test2344
Du är medlem sedan 2003 med över 9000 inlägg men vill ha exempel på inlägg som bryter mot hmf som inte har tagits bort?

Jo tjena, vilka jävla underforum hänger du på för att ha missat detta? Lägg av dumhuvud.

Det han vill ha exempel på är inlägg som uppenbart bryter mot HMF. Det är nämligen det som BBS-lagen kräver om jag förstått det rätt.
Citera
2024-09-07, 19:57
Medlem
Löjeväckande. Alla som känner för att uttrycka sig fritt får väl istället bli enmansceller i ett ledarlöst motstånd mot förtryckarregimen. Ska börja trycka upp kopior av Turner Diaries bara för att vara dryg🙃. Eller vad är det makten vill?

Rättsväsendet kan väl ge sig på google också när de ändå är i farten? Man kan ju göra en sökning som får fram något som kränker någon av de grupper som anses lättkränkta och värdefulla enligt HMF-lagstifningen.
Citera
2024-09-07, 20:04
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Sedan kvinnlig rösträtt infördes haf ju samhället raserats. De som klarat sig bäst i europa är ju schweiz där jag bor som införde kvinnlig rösträtt sist
Schweiz var ju inte ens sist i Europa:
Sist i Europa med att införa rösträtt för kvinnor på nationell nivå var Liechtenstein, där det infördes 1984.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kvinnlig_r%C3%B6str%C3%A4tt

Andrakammarvalet 1921 var det första i Sverige där kvinnor fick rösta. Andrakammarvalet 1911 var det första där majoriteten av alla män (som var 24 år eller äldre) fick rösta. Det var kanske där och då det gamla Sverige raserades, men vill vi verkligen gå tillbaka till det som gällde vid 1900-talets allra första år? Jag tror ju inte det.

Hoppas för övrigt att Jan Axelsson blir friad. Visst, mycket skit postas på flashback, en hel del går över gränsen för vad som kan anses vara lämpligt, men moderatorerna gör ett i huvudsak bra jobb med rensa. Om moderatorerna t.ex. skulle behöva gå igenom alla inlägg innan de får bli synliga skulle mycket gå förlorat.
Citera
2024-09-07, 20:06
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Löjeväckande. Alla som känner för att uttrycka sig fritt får väl istället bli enmansceller i ett ledarlöst motstånd mot förtryckarregimen. Ska börja trycka upp kopior av Turner Diaries bara för att vara dryg🙃. Eller vad är det makten vill?

Rättsväsendet kan väl ge sig på google också när de ändå är i farten? Man kan ju göra en sökning som får fram något som kränker någon av de grupper som anses lättkränkta och värdefulla enligt HMF-lagstifningen.

Det kommer, det kommer. Vi har nu Chat Control 2.0 som verkar pressas igenom alla EU-instanser för att snart bli lag. Sen har vi en mängd olika försök att begränsa möjligheten för människor att göra sin röst hörd på internet samtidigt som företrädare för tjänster som erbjuder yttrandefrihet åtalas.

Yttrandefriheten har varit under allvarlig attack i flera år nu men de flesta bara skiter i det. De har fullt upp med bolån, betala el-räkningar och annat för att livet ska funka. Fullt förståeligt, men det är precis i sånt läge man måste vara extra vaksam och beredd på att slåss. Att Jan Axelsson åtalas nu är bara en liten pusselbit i något mycket större som jag ser det. De hade kunnat testa det här när som helst och för 10-15 år sen om de ville. Men det är just nu 2024 som de väljer att skicka upp testballongen. Jag tror de känner medvind..
Citera
2024-09-07, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Bra, nu kanske onödiga rasistinlägg utan värde försvinner.

Vad hade vart skillnaden om servarna låg kvar i USA?

Då är yttrandefriheten borta och flashback något helt annat än det ska va!
Alla åsikter ska höras oavsett vad man tycker om det. A-Allt annat är farligt och man skapar det fascistiska samhälle du troligts inte vill ha.
Vänstern har blivit ond och sjuk.
Citera
2024-09-07, 20:08
Medlem
Detta forum är till för alla som vill uttrycka sig fritt men vara anonyma om de vill.
Det handlar inte om att säga rasistiska saker utan att man kanske säger något otrevligt eller neagtivt om någon eller något företag och vill inte att ens vänner, familj och ens företag ska veta vem som skrev det.

Jag kanske skriver att Volvo är världens skitföretag för att X och Y och Z och de är så jävla dåliga på Hr och allt möjligt och då vill jag ju så klart inte att hela Volvo ska se att det är jag som skriver det. Därför är anonyma forum som Flashback superviktiga!
Citera
2024-09-07, 20:16
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:

bra fråga! Spontant skulle jag säga att amerikansk lag skulle gälla. Men långt ifrån säker. Man kan ju också ha med topdomänen i ekvationen (.org) och den ägs av "the Public Interest Registry". Så börjar man gå den vägen så bör den leda fram till amerikansk lag eller internationell rätt gissar jag.

Men vänd på steken: det är en .org domän, inte en .se ergo så bör inte svensk lag gälla i det avseendet.

om servrarna däremot står i Sverige så torde svensk lag gälla. Men jag är ingen jurist/advokat.
Citera
2024-09-07, 20:17
Medlem
blamages avatar
Verkar som att EU (Blinken) drar åt tumskruvarna på yttrandefriheten. Först X, sen Telegram och nu fb.
Citera
2024-09-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Test2344
Det är just det, det är inte viktigt. Såvida inte Jan Axelsson efter vadå, 40?, 50?, år på denna jord fortfarande tycker att det är fräckt att säga neger.

Vad är mer rimligt, att Jan Axelsson som närmar sig 60 år fortfarande är så pass efterbliven i sitt tal och brist på administrering av sin hemsida eller att han på senare dar har börjat acceptera pengar, från ett anti -Sverige land, till exempel, Ryssland?

En gissning som i min värld verkar mer trovärdig än att Jan Axelsson efter 30+ år faktiskt vet att en neger med svenska föräldrar i Sverige kommer att bete sig som en svensk. Det är bevisat många gånger om och låter splittrandet av landet fortgå på sin hemsida.

Detta leder till slutsatsen att Jan Axelsson är en jävla folkförrädare genom att splittra det svenska samhället på grund av Ryssland och straffas nu indirekt för det.

Gå emot Sverige Jan Axelsson och känn på vad Sverige har att komma med din jävla kuksugare.

Jag vet vad han vill ha. Du och jag vet båda mycket väl att det är otroligt lätt att hitta på denna hemsida. Det skulle absolut inte förvåna mig om detta konto har inlägg som passar in på det.

Det är som att fråga efter en länk till vänsterpropangda hos expo.se. Klart som fan att det finns och klart som fan att jag inte tänker länga till skiten, du kan själv gå in och spendera 3 minuter på att hitta skiten själv.
Vi kommer att få reda på om brott har begåtts. Men min preliminära uppfattning är att Flashback i många år har underlåtit att ta bort inlägg som bryter mot lagen. Jag tycker att det är ganska uppenbart. Du håller inte med? Eller anser du att lagen är felaktig? Dina konspirationsteorier om att staten egentligen vill begränsa yttrandefriheten betraktar jag som som trams och off topic. Det finns andra trådar för er foliehattar.
Citera
2024-09-07, 20:20
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
bra fråga! Spontant skulle jag säga att amerikansk lag skulle gälla. Men långt ifrån säker. Man kan ju också ha med topdomänen i ekvationen (.org) och den ägs av "the Public Interest Registry". Så börjar man gå den vägen så bör den leda fram till amerikansk lag eller internationell rätt gissar jag.

Men vänd på steken: det är en .org domän, inte en .se ergo så bör inte svensk lag gälla i det avseendet.

om servrarna däremot står i Sverige så torde svensk lag gälla. Men jag är ingen jurist/advokat.
Vi kanske kan börja med att konstatera att Flashback sedan några år är helt svenskt. Se nedanstående tråd för mer detaljer:

(FB) Flashback.org är numera ett svenskt forum!
Citera
2024-09-07, 20:20
Medlem
Citat:

Täpp till ventilen och ta bort folks rätt att uttrycka sig så skapar man nog en krutdurk. Men kanske är det Europas framtid. Kommer folk bli mer och mer kuvade tills det blir en europeiskt blodbad inom 50 år? USA skulle mycket väl kunna bli föregångsland för inbördeskrig. Mer extrema politiker så är det ett faktum.
Citera
2024-09-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defectum
Det är tydligen en missuppfattning. I FUP står det att några inlägg postades i Februari 2022 och när polisen kontrollerade dem i Februari 2024 fanns de kvar. I Mars 2024 togs de bort efter att den åtalade förhörts. Så tror jag på goda grunder att det ligger till. Alltså i ungefär 2 år har de legat öppet för publiken att läsa. Vad jag förstått är tanken att de skall tas bort inom en vecka eller i vart fall inom en månad.

https://lawline.se/answers/maste-den-som-har-en-facebooksida-ta-bort-rasistiska-inlagg

Det postas ca. 10 000 inlägg per dygn (runt 300 000 per månad). Vem skulle ha tid att gå igenom dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in