2024-09-07, 18:15
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Reddit är mycket hårdare modererat.
Sant, men fortfarande fullt av vad som ses som HMF i Sverige tillåts vara uppe där.
Svenskar använder reddit, exakt samma situation
Citera
2024-09-07, 18:17
  #290
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Är det eventuellt möjligt att diskutera invandring utan att använda nedsättande ord som neger eller blatte?

Självklart, alla dagar. Men det är inte det de vill åt, de vill åt hela debatten. Strypa nyhetsflödet, information och annat så att folk inte kan bilda sin egna uppfattning utan tvingas tro på narrativet precis som i Ryssland.
Citera
2024-09-07, 18:19
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Självklart, alla dagar. Men det är inte det de vill åt, de vill åt hela debatten. Strypa nyhetsflödet, information och annat så att folk inte kan bilda sin egna uppfattning utan tvingas tro på narrativet precis som i Ryssland.
Intressant konspirationsteori. Skriv en bok? Den säljer nog bra, i vissa kretsar
Citera
2024-09-07, 18:21
  #292
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Är det eventuellt möjligt att diskutera invandring utan att använda nedsättande ord som neger eller blatte?

Det beror på kontexten men vi går med raska steg mot att det kommer att vara omöjligt att diskutera invandrare och folkgrupper i negativa ordalag.
Citera
2024-09-07, 18:23
  #293
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Intressant konspirationsteori. Skriv en bok? Den säljer nog bra, i vissa kretsar
Det är ingen teori. Ta Familjeliv som exempel. Där stängs trådar så fort något handlar om brott som begåtts av vissa eller invandrare i stort, bidrag och brottslighet. Behöver inte ens vara rasistiska ord eller nått sånt. Det räcker med att du redogör en händelse. Jag har inget konto där själv, men har läst där ibland och vips försvinner trådar helt utan anledning.

Så är det även på många kommentarsfält på olika sidor, tidningar. Det räcker att du har fel åsikt eller berättar sanningen så ryker kommentaren eller kommentarsfälten stängs helt.

Det är meningen att alla ska tro på ett visst narrativ. Vänsterns narrativ. Inte ifrågasätta. Allt som hamnar utanför deras agenda försvinner direkt.

Vad har vi då kvar för yttrandefrihet egentligen?
__________________
Senast redigerad av Midtown 2024-09-07 kl. 18:27.
Citera
2024-09-07, 18:26
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Sorgligt.

Vi som är födda på 70- och 80-talen växte upp i ett samhälle där vi fick lära oss att yttrandefrihet är något mycket bra och viktigt.

Något vi skall vara glada över att vi har, för i stor del av världen finns det inte. Något vi inte skall ta för givet utan värna. Osv.

Jag har förstått att de i dagens skola får lära sig något helt annat. Att det är bra att förbjuda sådant som någon kan bli "kränkt" av. (Underförstått en invandrare, feminist eller HBTQ-are. Vita svenska män får man så klart kränka hur mycket man vill.)

Att det är bra att förbjuda "falska nyheter". Och att allt som är positivt om Trump eller Ryssland och troligen även SD hör dit. (Det är per definition falskt även om det är sant..)

Att till och med vissa banala självklarheter som de kan se med sina egna ögon varje dag är förbjudna att säga högt. Ja, till och med ett brott. HMF.

Om flashback försvinner eller tvingas införa hård censur så tar Sverige ett ganska stort steg mot att i praktiken fungera som en diktatur. Det vore mycket sorgligt, men i dagsläget tyvärr inte förvånande.

"Det är ett fritt land" = inte längre.

Man kan säga att Sovjetunionen fick det sista skrattet och att totalitarismen till slut vann det kalla kriget som aldrig slutade i på början av 90-talet, slutet av 80-talet.

Har alltid varit en lögn att man är för demokrati i väst. Bara när makten gynnas av den.
Citera
2024-09-07, 18:27
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det beror på kontexten men vi går med raska steg mot att det kommer att vara omöjligt att diskutera invandrare och folkgrupper i negativa ordalag.

Att stänga ner hela plattformar som x (som i Brasilien) blir nog det nya.

Kvar kommer bara platser dom aftonbladets kommentarsfält vara ....

SVT fast på nätet....

Som i Ryssland typ.
Citera
2024-09-07, 18:28
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Det är ingen teori. Ta Familjeliv som exempel. Där stängs trådar så fort något handlar om brott som begåtts av vissa eller invandrare i stort, bidrag och brottslighet. Behöver inte ens vara rasistiska ord eller nått sånt. Det räcker med att du redogör en händelse. Jag har inget konto där själv, men har läst där ibland och vips försvinner trådar helt utan anledning.

Så är det även på många kommentarsfält på olika sidor, tidningar. Det räcker att du har fel åsikt eller berättar sanningen så ryker kommentaren eller kommentarsfälten stängs helt.

Det är meningen att alla ska tro på ett visst narrativ. Vänsterns narrativ.
Familjeliv vill nog inte att deras forum urartar och blir som Flashback. Det står de fritt att ha en sådan agenda. Det är en del av yttrandefriheten, att de får ha det så. Det är inte en medborgerlig rättighet att använda någon annans forum till det som du personligen vill.
Citera
2024-09-07, 18:30
  #297
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Att stänga ner hela plattformar som x (som i Brasilien) blir nog det nya.

Kvar kommer bara platser dom aftonbladets kommentarsfält vara ....

SVT fast på nätet....

Som i Ryssland typ.

I ryssland kan du skriva fritt på telegram tex.
Här kommef bara aftonbladets kommentardfält vara kvar där man inte får kritisera invsndringrn tex
Citera
2024-09-07, 18:31
  #298
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Sant, men fortfarande fullt av vad som ses som HMF i Sverige tillåts vara uppe där.
Svenskar använder reddit, exakt samma situation

HMF finns inte i Amerika utan är ett fenomen i vissa av Europas ”demokratier”.

I.o.m att man de facto inskränker möjligheten att uttrycka sina åsikter utan att dömas, så inskränker den även demokratin. Man får inte tycka som man vill.

HMF är därför antidemokratisk. Det är mycket enkelt. Det är förtryck.

Att döma Jan Axelsson för det här är bara en del av något större. Man gör samma saker i England och andra länder.

Det förtjänar inget annat än en revolution, vilket är den allra minsta reaktionen det kommer skapa.

Aldrig någonsin i världshistorien någonstans har förtryck av åsikter slutat bra. Det blir i bästa fall revolution.
Citera
2024-09-07, 18:31
  #299
Medlem
Äntligen!
Nu kanske vi faktiskt får någon riktig nivå på forumet.
Det har inte hjälpt att rapportera de barn som slänger ut sig aggressiva anti-[valfri folkgrupp] åsikter. De raderas inte för att Jan Axelsson är en jävla kuksugare som hellre låter sina egna personliga åsikter komma före Sveriges bästa. Folkförrädare.

Jag hoppas att han blir dömd så att nivån på forumet och dess diskussioner kommer upp till en proper nivå utan barn och deras emotionella utbrott.
Citera
2024-09-07, 18:32
  #300
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Familjeliv vill nog inte att deras forum urartar och blir som Flashback. Det står de fritt att ha en sådan agenda. Det är en del av yttrandefriheten, att de får ha det så. Det är inte en medborgerlig rättighet att använda någon annans forum till det som du personligen vill.

Klart det är fritt. Men då måste ju vi vara fria att föra en ocensurerad och ärlig diskussion utan att debatten stryps.

Det handlar inte om att någon kallat någon neger eller liknande. Det handlar om att de finns ett politiskt motiverat hat mot Flashback och andra aktörer som låter individer att fritt diskutera ämnen utefter verklig fakta. De har hatat Flashback sedan 15 år tillbaks i tiden, minst.

För de gillar inte att statsmedias och vänstermedias lögner och censur sipprar igenom till miljontals läsare, som i sin tur sprider det vidare till sin umgängeskrets.
Janne Josefsson har pratat om hur SVT under hans tid censurerade. Det är satt i system att tysta.

Jag föredrar att man inte trakasserar folk baserat på hudfärg och sånt. Men hellre Flashback som det är idag än att det blir som Familjeliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in