2024-09-07, 12:26
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoodur
Sluta köp piss där!
Man upphör inte att förvånas, för de lyssnar ändå inte på "Sluta köp piss där!"

Köparna går på slogans som "Bra Begagnade Bilar i Mängder"... "Bilfirman Du väljer när du köper och säljer!"

Ett exempel bilköparen vänder sig till är till bilskojaren av första rangen Björn Pettersson Visby Gotland - Med sitt http://www.bilconsult.se/

Efter köp är nästa steg för bilköparen antingen ARN eller skrotningsfirman.

Sedan återstår att förnedras av släkt, vänner, kollegor, och andra, om hur dum bilköparen är... Vid lån pockar lånegivaren om uppmärksamhet.

Riddermark är väl som alla andra, Kvarndammen (KVD) har för vana att släcka motorlampa utan kontroll...

Nästan så att man undrar om vissa bilköpare är fetischister...
Senast redigerad av Kallis 2024-09-07 kl. 12:48.
Citera
2024-09-07, 12:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Nästan så att man undrar om vissa bilköpare är fetischister...

Du menar väl masochister?
Citera
2024-09-07, 14:01
Medlem
UT64s avatar
Liksom Kamux och flera andra företag är Riddermark en kedja där man säljer rubb och stubb och inga specifika märken. Kvantitet går före kvalitet och de kan inte ens skryta med speciellt låga priser heller.

Den senaste tiden har jag kollat på på nästa bilköp och fastnat lite för Skoda. Har gått igenom Blocket, Waykee, bytbil o.s.v. och alla olika handlare som finns där. Rätt snart stod det klart att det är poänglöst att gå över ån efter vatten. De fräschaste exemplaren till de bästa prisen finns hos återförsäljaren själv. Dinbil/Skoda, Atteviks, Möllers e.t.c.

Ser alltså ingen som helst anledning att gå till en firma som Riddermarks.
Citera
2024-09-07, 14:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Liksom Kamux och flera andra företag är Riddermark en kedja där man säljer rubb och stubb och inga specifika märken. Kvantitet går före kvalitet och de kan inte ens skryta med speciellt låga priser heller.

Den senaste tiden har jag kollat på på nästa bilköp och fastnat lite för Skoda. Har gått igenom Blocket, Waykee, bytbil o.s.v. och alla olika handlare som finns där. Rätt snart stod det klart att det är poänglöst att gå över ån efter vatten. De fräschaste exemplaren till de bästa prisen finns hos återförsäljaren själv. Dinbil/Skoda, Atteviks, Möllers e.t.c.

Ser alltså ingen som helst anledning att gå till en firma som Riddermarks.

Du tror inte att priset skulle bli högre om återförsäljaren saknade konkurrens?
Citera
2024-09-07, 14:49
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Min poäng är att originalhandlarna borde haft högre priser då de säljer bättre bilar än t.ex. Riddermarks.
Så Riddermarks och liknande firmor ger inte mig som kund något mervärde. Fattar egentligen inte vad som driver folk att gå till dessa firmor. Antagligen är det människor som inte vet hur man kollar upp en begagnad bil; Dels genom dess historik och dels genom dess fysiska skick.
Citera
2024-09-07, 15:15
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Det är klart att konkurrens är bra. Inte bara bra, utan rent nödvändigt. Men man kan konkurrera med annat än pris, trovärdighet t ex.

Jag kommer att tänka på Hasses bilar här i Göteborg. Han har nog lagt ner verksamheten, om han ens lever fortfarande. Finns tråd här på flashback om hans lurendrejerier. Lågt pris betyder inte alltid värde för pengarna.
Citera
2024-09-07, 16:26
Medlem
Lär bli en jobbig höst för säljarna hos Riddermark... fyfan.

Först lågkonka sen detta,
Citera
2024-09-07, 16:52
Medlem
Riddermarks, hundratals killar från orten i kotlettfrilla och bred slipsknut som lurar på köpare defekta bilar till ockerpriser.
Citera
2024-09-07, 17:09
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Lär bli en jobbig höst för säljarna hos Riddermark... fyfan.

Först lågkonka sen detta,

Tror tyvärr inte att dom kommer att påverkas så mycket som många här skulle önska.

Riddermarks är så stora och kommer att fortsätta tiotusentalsbilar och merparten av bilköparna gör dessutom NOLL bakgrundscheck av bilhandlaren som dom har tänkt att handla av.
Många går in i en bilhall för att bara titta och kommer tyvärr ut med en köpt bil som dom egentligen inte alls hade planerat att köpa.
"(Den hade ju fin färg och var skön att köra)" tycks många resonera...

.
Citera
2024-09-07, 18:43
Avslutad
Ja köpte min bil för ca 1 månad sedan på Riddermark i Östersund o är kanon nöjd. Man måste ju skriva ut vilken Riddermark firma de gäller.
Citera
2024-09-07, 18:56
Medlem
HRTs avatar
Tänk ändå om företaget var seriösa och ärliga, då skulle folk komma tillbaka o dessutom nöjda kunder ger mer uppdrag. Nu först efter aftonbladet 200 sek, och anmälan till ARN samt den massiva negativa spridning på internet backar nu Riddermark i fallet med Rians bmw..
Varför ska man behöva dra det så långt, de borde handlat direkt otroligt tråkigt
Fortsätter vi ligga på kommer det ge effekt, önskvärt vore dock om vi slapp upplysa allmänheten och dags och städa upp i säljarträsket på den firman och införa lite moral o etik.
Citera
2024-09-07, 18:59
Medlem
Sålde min bil till dom, fungerade hur bra som helst. Kom 2 utländska killar och hämtade upp den.
Gav bara beröm för bilen och hur pass bra skick det var på den.
Fick så pass bra bud för min bil att jag kände att jag själv lurade dom.

Liknande bil med samma utrustning som var dyrast i Sverige låg 15000kr högre än det jag fick på blocket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in