Citat:
Ursprungligen postat av
Snyggast.i.Speedo
Terroristen Girkin har nog sparat ihop en hel del krut redo att avfyras så snart han får tag på en mobil och kan posta på telegram igen. Nedsidan för honom själv är att han kommer att dö någonstans i ockuperade Ukraina och ta med sig alla hållhakar han har på KGB-Putin samt KGB-Putins inblandning i terrordådet mot Malaysia Airlines Flight 17 och många av de operationer ryska armén gjorde på Krim och i Donbass.
Det blir väl först efter ryska nederlaget och KGB-Putins död som ett USB-minne skickas till en nyhetsredaktion från någon närstående till döde Girkin.
Jag är som bekant dålig på Kremlologi
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kremlologi
Citat:
Kremlologi, konsten att utifrån ett tunt underlag gissa sig till vad som pågick i de innersta politiska kretsarna i Sovjetunionens ledning i form av politiska beslut eller maktstrider. Uttrycket har också använts om studiet av rysk elitpolitik efter Sovjetunionens fall,[1] och för liknande spekulationer rörande länder där insynen i det politiska maskineriet är liten, till exempel Kina och Nordkorea.[2][3] Det används även vardagligt i en överförd betydelse, då det gäller att gissa sig till vad en regering, företagsledning, styrelse eller ledningsgrupp tycker eller kommer att göra.
Men jag undrar om inte Girkin blev utsläppt för att lugna ner krigsbloggarna på ytterkanten. Sedan om han dör, det blir bara en bonus för Putin. Så jag tror han kommer att börja posta på telegram igen, skriva några hårda ord om Putin och krigsinsatsen. Därefter så kommer det att ske en "olycka" och han är inte mer..