Citat:
Ursprungligen postat av
torppet
Knepigt det här. Jag har påpekat tidigare att det finns ett visst intresse av att lyssna på Putin och höra vad han säger - med engelsk översättning. I början av den militära operationen sa han att Ryssland har vapen som är effektiva. Han sa inte något om kärnvapen. Men det skrek medierna om att han skulle ha sagt... och det var under många år Amerikanerna som talade om det.
Första gången Putin nämner det är, efter det att två av varningsanordningarna för kärnvapen blev träffade. Och han sa också att nu var det dags för Ryssland att använda andra medel mot väst.
Det skvallras om att han har delat ut missiler och sånt till t.ex. Houtis.
Ett land som vinner - behöver inte ljuga. Det räcker med sanningen.
De som förlorar drar till med hur många lögner som helst!
Nej, det enda vi ska behöva höra från den lilla skiten är följande:
- Förlåt för att jag lyssnade på patruschev och startade ett krig på grund av hans paranoia.
- Förlåt för all död och förstörelse jag som rysslands president har beordrat.
- Förlåt för att jag skickade Girkin för att härja runt om i Europa under flera år och som orsakade flera folkmord och att ha låtit han skjuta ned MH-17.
- Förlåt att jag i min hybris hotade er andra med våra (rysslands) kärnvapen och vi lovar att skrota alla våra kärnvapen då vi är oansvarsfulla med sådana saker.
- Förlåt för alla mina synder och nu ska jag till Haag och ta konsekvenserna för mina handlingar.
- Förlåt för vår historieförvanskning. Vi lovar bot och förbättring genom att Finland ska få tillbaka Karelen, Sverige får hela Neva-deltat med Petrograd, Japan får tillbaka Kurilerna, Kina får tillbaka Hashenwai, Georgien får tillbaka de områden vi ockuperat, vi släpper Belarus fri från våra bojor, Köningsberg får bli en självständig baltisk stat med vårt förra Östersjö flotta, Ukraina får Belgorod, Kursk och Rostov-oblasterna förutom de områden vi i strid med internationell rätt ockuperat i Ukraina som delbetalning. Vidare lovar vi (ryssland) att all vårt inkomst ska gå åt att betala för all miljöförstöring i de nu överlämnade områdena till deras rättmätiga stater.
Allt annat snack från putte har inget värde.