Citat:
Allt är inte så enkelt, är själv ordförande för en brf, vi har Hsb som inhyrd förvaltare, vi har en samfällighetsförening ang varmvattnet, dvs förbrukingen via tre föreningar, det sitter varmvatten cirkulation, dvs varmvattnet går inte och mäta.Ja, undrar hur det kan vara tillåtet?
Anordnar de inget stämma så de boende kan välja annan styrelse? Jag då kan de boende gå till Bolagsverket och tvinga fram ett stämma.
Eller har byggaren behållt en majoritet av lägenheterna och är stadgarna skrivna så att ägaren kan rösta för alla dessa?
Även Kinesiska musten hade väldigt suspekta ägarformer och konstiga stadgar.
I en normal Brf med normala stadgar och som ägs av vanliga boende är risken för konkurs väldigt låg.
Anordnar de inget stämma så de boende kan välja annan styrelse? Jag då kan de boende gå till Bolagsverket och tvinga fram ett stämma.
Eller har byggaren behållt en majoritet av lägenheterna och är stadgarna skrivna så att ägaren kan rösta för alla dessa?
Även Kinesiska musten hade väldigt suspekta ägarformer och konstiga stadgar.
I en normal Brf med normala stadgar och som ägs av vanliga boende är risken för konkurs väldigt låg.
Hsb har utgått från fel andelstal, dvs man har räknat på mängden kallvatten var förening förbrukat, inte andelstal, en förening står för lokal, el som alla pumpar förbrukar osv.
inte vad lantmäteriet fastslagit via dom i rätten, som ordförande kunde jag se detta, men när jag begärde ut samanställning för åren meddela HSB att detta fick jag inte ta del av, dvs jag är firmatecknare för både samhällsföreningen och ordförande för vår förening, dessa siffror fick jag inte ta del av. Hoppsan sa jag, vi kommer ses i domstol, ett halvår efter samt en massa genomgång med avdelnings chefen fick jag aldrig ett svar, mer än du får inte tillgång till detta, via styrelsen för samfälligheten beslutas att jag ska få tillgång till detta, visa sig vara fel räknat, jag vill allt ska rättas tills tiden samfälligheten upprättas men Hsb meddela vi går bara två tillbaka, men uppenbara fel har framkommit, där man inte alls räknat rätt, man har inte följt lantmäteriets beslut även fast det varit upp på ett annat GA, där domstol hänvisat att allt är rätt uträknat via lantmäteriet, dvs även förbrukningen av varmvattnet finns tydligt specificerat i en dom på 84 sidor,
En konstig stämning har uppstått efter detta, Hsb vill inte ta på sig ansvaret för att räknat fel, man medger det blivit fel, men man vill bara rätta två sista åren, som ordförande har man inte betalt för att sitta o driva ett ärende på en massa dagtid, möten, diskussioner osv, man har sitt vardagliga jobb o sköta HSB har bara tid under sin egna vardagliga arbetstid, samt man har inte betalt för att driva så tunga ärenden som tar enormt med tid, gå igenom bokföring, sammanställa uträkningar osv Påvisa at både ni och borevision har äknat fel, där Borevision hänvisa vi räkna bara på vad HSB ger oss, sedan får man kriga för att få ut vilka siffror sam an vänta, därefter får man räkna, ni har gjort fel, även detta tar sin beskärda tid man inte har betalt för. Hsb ok vi har gjort fel, vi rättar men bara två år tillbaka, frågan hur mycket tid måste man som ordförande egentligen driva? plocka två år tillbaka eller sitta o räkna fem år tillbaka?
Inte nog med detta, sedan har man sin egna styrelse som inte förstår, dom kan inte heller räkna eller ens har en susning hur en revision ska räknas, dvs vanliga ingenjörer, sjuksköterskor osv, dessa kan inte revision, även fast man förklarar ser dessa ut som fågelholkar, dvs man blir ensam kvar. Jaha har Hsb räknat fel? ja om du lyssnat o förstått har jag förklarat vad som är fel, HSB ska rätta till detta men bara två sista åren, där man får frågan efter en lång förklaring, vad har HSB räknat fel? man känner är det en dagis klass jag har o göra med? men som sagt en styrelse är en samman satt grupp som varken kan ekonomi, revision eller mer .
Senast redigerad av hjorten16 2024-09-07 kl. 01:16.
Senast redigerad av hjorten16 2024-09-07 kl. 01:16.