2024-09-06, 20:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babidito
Bilden från Tim's rum på sida 114 i Bilaga 118, hänger en välanvänd/smutsig BH där till höger.
Ja i Tims rum på kroken vid fiskhåven hänger en BH med stora kupor som ser allt annat än ren ut.
Var kommer den ifrån???
Senast redigerad av Timeout 2024-09-06 kl. 20:12.
Citera
2024-09-06, 20:13
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babidito
Börjat läsa igenom förhören i första dokumenten...Inte mycket som stämmer.
  1. Pappan säger att vapnet var hittat någon månad innan dom hade förhöret. (Februari)
  2. Mamman säger att det var hittat på hösten. (2023?)
  3. MGM säger vår eller sommar, länge sen. (Tidigare under 2023?)

Sedan säger pappa att han inte brytt sig alls vad som hänt med vapnet och inte då haft något att göra med det, medan MGM säger att han tydligen har tränat att skjuta i deras trädgård, tillsammans med pappan.
(Tydligen hittade han patroner tillsammans med vapnet, 8stycken i en påse fastbunden i pistolen, trots att mamman säger att det inte fanns några. Sedan har han hittat flera i samma container som på något magiskt sätt kommit dit.)

Det framgår ju med all tydlighet i alla 3's förhör att de alla är fullständigt förståndshandikappade. Hur kan såna få bo själva och få barn som de inte klarar att fostra?! Hela skithuset ser ju ut som en knarkarkvart! Ingen av de tre har ju en IQ över 65
Citera
2024-09-06, 20:36
Avstängd
GM är helt jävla störd, kasta bort nyckeln för all framtid
Citera
2024-09-06, 20:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte
Vem är den här "granen"? Eller är det grannen Tim vill döda?
Idioten kan inte ens stava, han menar grannen, kanske på häktet, som inte låter honom sova
Citera
2024-09-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Idioten kan inte ens stava, han menar grannen, kanske på häktet, som inte låter honom sova

Grannen hade ju klagat på att familjen stod o gasade med motorcyklar i trädgården annars...

Hur som helst så vill Tim döda igen.
Citera
2024-09-06, 21:37
Avstängd
Citat:
Grannen hade ju klagat på att familjen stod o gasade med motorcyklar i trädgården annars...

Hur som helst så vill Tim döda igen.
Åfan, bästa vore om tim tog sig själv av daga. hade gärna slagit in pannbenet på gossen, vilket jävla monster han är som dödar en försvarslös liten flicka o knullar henne i bajshålet
Citera
2024-09-06, 21:42
Avslutad
Det värsta är ju att familjen är som vanligt.
Det är så man vill spy!!!
Citera
2024-09-06, 22:28
Avslutad
Men jag undrar orkar verkligen Tim en 37 kilos Sten? Eller fick han hjälp av pappa
Citera
2024-09-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Soc har missat grovt här trots flera anmälningar. Dom skulle ha haft en "stödperson" som kom hem till dom och styrde upp och lärde dom att städa och hålla ordning.

Man undrar ju hur det är med mammans och pappans föräldrar. Var dom också lågintelligenta?
Dom borde ha fått lära sig att hålla rent och ordning hemifrån.
Här blir det solklart att både föräldrarna och sonen bör bli dömda för mordet, samma grad och straff. Föräldrarna har brustit i uppfostran och negligerat sonens behov därmed står dom som medskyldiga till mordet.
Citera
2024-09-06, 22:49
Medlem
Det är definitivt pappan som skrivit skyltarna man hittat i bilen. Det stämmer inte alls överens med tims handstil och jag tvivlar på att det är mamman eller systern.

Undrar hur han använder dessa skyltar? Sätter han upp dom i fönstret när han parkerar vid mataffären? Han sökte ju både par och kvinnor för att slicka, smeka och knulla.
Citera
2024-09-06, 22:49
Medlem
Flamsks avatar
Citat:
Ngn mer som reagerar på Tims beskrivning av Joel i vapenhärvan? Han som "lever än".

Jag tänkte också på det.

Frågan från förhörsledaren är
”Vem var kompisen som var med dig?” (alltså i dåtid).
En teori är att Tim vill markera att kompisen inte ”var” utan ”är”, alltså ”lever än”.

Inget uttryck jag hört förut, och det kanske är långsökt? Det skulle kunna vara en förklaring?
Citera
2024-09-06, 22:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contessa1
Men jag undrar orkar verkligen Tim en 37 kilos Sten? Eller fick han hjälp av pappa
37 kg är inte så tungt. Jag bär ungefär lika tungt utan problem och jag är inte vältränad och muskulös.
Tim var då 17 år, nu har han fyllt 18.

Men det sjuka är att han la en sten nästa lika tung som Maja på henne för att tynga ner henne i vattnet.
Från MP:s efterlysning.
Hon är cirka 143 centimeter lång och väger cirka 38 kg.

Från FUP aktbilaga 123 sidan 12
Majas kropp låg ca en meter ut från strandkanten på ett djup som uppskattades till ca 50 cm.
Kroppen vilade på vänster sida med överkroppens framsida vänd mot botten.
Armarna var böjda ca 90 grader framåt ut från kroppen och benen var lätt böjda.
Majas byxor (BG32826-3) och trosor (BG32826-4) var nedhasade till anklarna och på överkroppen hade hon en grå hoodtröja (BG32826-6).

Sidan 22
Positionen av Majas kropp under vattenytan tillsammans med den 37,5 kg tunga stenen (SM2162-1) som låg över insidan av Majas vänstra ben visar att annan person lagt stenen ovanpå Maja i vattenytan för att hålla kroppen på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in