2024-09-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Fyfan, finns ju inget värre än folk som snokar & är nyfikna. Inte en enda vettig människa gillar sådant pissfolk
99% av Flashback älskar gotta sig i namn på både BO GM vid brott utom du då😝
2024-09-05, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuuhTant
Det är bara skummisar som har något att dölja som inte vill synas offentligt.
Har man rent mjöl i påsen är det inga problem med att vara synlig.

Du måste vara ganska korkad eller bara svensk. Finns inget land, kanske Norge som har samma system som Sverige med offentlig folkbokföring osv.

Du tror inte marknaden vore större i säg Tyskland för likande tjänster? Men då Tyskland likt som majoriteten av övriga länder, inte har offentlig folkbokföring, deklarationer osv så går det inte. Har 82 miljoner i Tyskland något att dölja?

Hoppas nästan svenska staten kräver att alla som använder internet ska vara uppkopplande mot en kamera som lagar all din tid framför dator, mobil, tvn på film, som sedan är offentlig handling så man kan sätta upp ett Lexvideobase. För du har väl rent mjöl i påsen?
2024-09-05, 20:00
Medlem
Hur gör jag för att ta bort sök från google index?

Testade skriva ex
www.mrkoll.se
www.hitta.se
www.....osv

men stod det var felaktiga adresser, vilken adress är det man skall ange mer exakt för att få bort googlesökningen?

Lexbase gick ju inte iaf..detta var svaret från dem.

Citat:
Lexbase är en rättsdatabas som speglar offentliga handlingar från Svenska myndigheter. Lexbase har utgivningsbevis för sin databas och den publicering som sker däri. Detta innebär att Lexbase databas och publicering är grundlagsskyddad i enlighet med den svenska offentlighetsprincipen såsom den uttrycks i Yttrandefrihetsgrundlagen. Den svenska offentlighetsprincipen innebär att envar har rätt att ta del av offentliga handlingar. Domar avkunnade av svenska domstolar och beslut fattade av svenska myndigheter är just sådana offentliga handlingar som envar i Sverige har rätt att ta del av, ohindrat av Dataskyddsförordningen (GDPR). Det handlar till syvende och sist om att Lexbase (och övriga aktörer) agerar utifrån den offentlighetsprincip våra svenska domstolar och myndigheter arbetar utefter. Det domstolarna och myndigheterna publicerar i form av offentliga handlingar är även det Lexbase publicerar - i oförändrat skick. Polisens satta gallringsregler har ingen bäring på offentlighetsprincipen och de offentliga handlingar som kan begäras ut från domstolar och myndigheter och som av våra kunder kan ta del av i vår databas. Bedömningen görs alltid hos våra kunder och Lexbase är endast en aktör som samlar in och synliggör offentliga handlingar på ett smidigt och tidseffektivt sätt.

I övrigt hänvisar Lexbase till innehållet i 1 kap. 7 § Lag (2018:218) med kompletterande bestämmelser till EU:s dataskyddsförordning.

(7 § EU:s dataskyddsförordning och denna lag ska inte tillämpas i den utsträckning det skulle strida mot tryckfrihetsförordningen eller yttrandefrihetsgrundlagen.)

Med vänliga hälsningar
Lexbase Support
2024-09-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feedyourhead67
Antingen trollar du, eller så är du i det närmaste förståndshandikappad. Majoriteten av dem som drabbas har inte gjort en fluga förnär, och är antingen inte dömda öht (personer med stalkers efter sig, åldringar som utsätts för genom dessa tjänster förenklade bedrägerier, osv) eller dömda för offerlösa brott (narkotikabrott för eget bruk).

Vad man än personligen tycker om narkotikabruk lär det därtill leda till ganska grotesk ineffektivitet på arbetsmarknaden att försvåra för annars kompetenta personer att få jobb (ibland efter utbildningar bekostade av det offentliga).
Så sant. Det är riktigt sjukt med den gallringen av människor.

Har själv blivit oskyldigt dömd och detta fenomen tillsammans med livets timing rev upp stora sår som än inte har läkt. Inte roligt!
2024-09-05, 20:19
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterheterhan
Tack! Jag tog bort mig direkt.

Går det att ta bort sig från resterande sidor också, så som MR.koll? Minns att det kom upp en tråd om det här på fb men hittar den inte nu.
Finns en mer finslipad mall här:
(FB) Man kan nu ta bort sig själv från alla personuppgift hemsidor (GUIDE)
2024-09-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dettablevskumt
Så sant. Det är riktigt sjukt med den gallringen av människor.

Har själv blivit oskyldigt dömd och detta fenomen tillsammans med livets timing rev upp stora sår som än inte har läkt. Inte roligt!

Något måste göras..
2024-09-05, 20:48
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
Jag tror på grund utav detta https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2023/10/skyddet-for-personuppgifter-ska-forstarkas/

Men vet inte helt säkert, men jag avskyr dom här hemsidorna, dom är så vidriga, så hoppas dom försvinner för evigt en dag

Första gången man kan tacka gängen för något gott då med andra ord.
2024-09-05, 21:13
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny X
Hänvisar till förundersökningsprotokollet.

Varsegod.

Jaså du. Då får jag hänvisa dig till samma förundersökningsprotokoll då, där det står att gärningsmannen använde sin dator för att söka på kartbilder på området, personer boende i området och sina offer på Facebook.

Inget av detta hade förhindrats genom att stänga ner Ratsit, Mrkoll, mfl.

Varsegod.

PS. Jag hittade inte FUP'en på krimfup.se. Däremot hittade jag den på flera olika fildelningssajter, länkade från Flashbacktråden om fallet

Har du några fler "bevis" att komma med?
Senast redigerad av GrillTekniker 2024-09-05 kl. 21:17.
2024-09-05, 21:16
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feedyourhead67
Antingen trollar du, eller så är du i det närmaste förståndshandikappad. Majoriteten av dem som drabbas har inte gjort en fluga förnär, och är antingen inte dömda öht (personer med stalkers efter sig, åldringar som utsätts för genom dessa tjänster förenklade bedrägerier, osv) eller dömda för offerlösa brott (narkotikabrott för eget bruk).

Vad man än personligen tycker om narkotikabruk lär det därtill leda till ganska grotesk ineffektivitet på arbetsmarknaden att försvåra för annars kompetenta personer att få jobb (ibland efter utbildningar bekostade av det offentliga).

Offerlösa? Ska du verkligen anklaga andra för att vara förståndshandikappade? Tänk lite längre innan du uttalar dig nästa gång.
2024-09-05, 21:19
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
99% av Flashback älskar gotta sig i namn på både BO GM vid brott utom du då😝

Japp. Flashbackare älskar också att dela med sig av FUP'ar via diverse skumma fildelningssidor.

Men att de ska få finnas på krimfup.se eller lexbase - nej fy fan vilka vidriga sidor!!!!
2024-09-05, 21:34
Medlem
Thelonegunmans avatar
Jag har tagit bort mig själv för ett tag sen och det fungerar väl.
Dock om jag googlar mitt eget namn så kommer (förutom de som har samma namn) även min egen identitet i googlesökningen. Endast Mrkoll. Det som syns är avslöjande som ålder, adress och utbildning men klickar jag på länken så är det en död länk. Så hur tar man bort sig från Google?

Nu är jag en ganska ointressant individ men vill likväl inte vara sökbar.
2024-09-05, 21:41
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag har tagit bort mig själv för ett tag sen och det fungerar väl.
Dock om jag googlar mitt eget namn så kommer (förutom de som har samma namn) även min egen identitet i googlesökningen. Endast Mrkoll. Det som syns är avslöjande som ålder, adress och utbildning men klickar jag på länken så är det en död länk. Så hur tar man bort sig från Google?

Nu är jag en ganska ointressant individ men vill likväl inte vara sökbar.

"Ens namn försvinner från sidan ja.

Till slut försvinner det nog från Google men det kan ta tid. Vill man påskynda processen kan man använda antingen:"

(FB) Man kan nu ta bort sig själv ifrån Ratsit!
Senast redigerad av argaangelica 2024-09-05 kl. 21:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in