2024-09-05, 00:16
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Ja Kuleba är och kommer att vara en viktig Ukrainsk spelare. Han är extremt respekterad och kan säkert göra ett bättre jobb om han befinner sig utanför Ukraina.

Ungefär som Zalushny. Det finns de som ser det som att han blev degraderad. Själv ser jag det som en steg för han att bli en blivande president av Ukraina. Som militär behöver han lära sig diplomati och var är det en bättre plats för det än Storbritannien?

Själv tror jag att han kommer ta över efter kriget när Zelensky kliver av och blir en civil person. Han verkade populär nog för att kunna bli president vid ett val. Kan bli en kamp om Klitschko går med i matchen.
Det skulle inte vara första gången en general/marskalk blir president efter ett krig: Ike (Eisenhover för er historielösa nötter), DeGaulle, Mannerheim.
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-09-05 kl. 00:23.
Citera
2024-09-05, 00:20
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Hur går det då för ryssen vid fronten?

Här är ett fullständigt obegripligt klipp på rysk "krigföring". Obegripligt för alla som är civiliserade och som inte ser någon vinst i att desperat ljuga om "framgångar" på slägfältet.

I klippet syns en ensam ryss med en stor rysk flagga och flaggstång. "Soldaten" har troligtvis beordrats av ett befäl ett självmordsuppdrag att sätta upp en rysk flagga bakom ukrainska linjen för att med bildbevis rapportera uppåt i kedjan att en potatisåker erövrats.

Ryssen använder sig av spela död-strategin för att avancera framåt. Det slutar inte så bra för honom och hans liv offras för något fullständigt meningslöst.

The INCOGNITO group found a Russian man running around the field with a rag.
Traditionally, when he saw the drone, he decided to play dead.

Varning för innehållet i länken
x.com/TOGAjano21/status/1831350187706478832

Han tappade iaf inte brallorna!

Varning för innehållet i länken
https://t.me/osint_69/5488

Fronten från Noel reports för en stund sedan:

Vuhledar axis #1

East of Vodyane, Russian forces have stepped up their offensive actions in an attempt to seize the town and encircle Vuhledar. Fighting is now ongoing west of the Vuhledar-Kostyantynivka highway.

Vuhledar axis #2

Southwest of Vuhledar, Russians have also increased their offensive actions and seized Prechystivka. Russians are now trying to move north towards Novoukrainka to meet up with Russian forces in Bohoiavlenka, forcing the AFU to leave Vuhledar.

Klishchiivka

A rather big update from Klishchiivka.

New geolocated footage shows Russian forces advanced all the way up to the Donbas canal. This comes after months of Russian counterattacks. Also, it is assumed that Russians are in control over the area east of Klishchiivka.
Citera
2024-09-05, 00:26
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen är jag ändo överraskad..över denna större utskiftning/rockering med samtliga ukrainska namn.

Och på den andra sidan, när man jobbar så nära och under dessa svåra tider som Ukraina genomgår.., så blir det säkert slitningar.
Sånt händer! Se här hemma bara? Billström som varit jävligt duktig bara försvinner.
Till skillnad från Ryssland dör de inte eller hamnar i fängelse.

Det behöver inte betyda på nån kris.
Citera
2024-09-05, 00:34
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Ungefär som Zalushny. Det finns de som ser det som att han blev degraderad. Själv ser jag det som en steg för han att bli en blivande president av Ukraina. Som militär behöver han lära sig diplomati och var är det en bättre plats för det än Storbritannien?

Själv tror jag att han kommer ta över efter kriget när Zelensky kliver av och blir en civil person. Han verkade populär nog för att kunna bli president vid ett val. Kan bli en kamp om Klitschko går med i matchen.
Det skulle inte vara första gången en general/marskalk blir president efter ett krig: Ike (Eisenhover för er historielösa nötter), DeGaulle, Mannerheim.
Spännade! Det hade annars varit kul att se Klitschko gå en match mot Putin, Luka eller Vlad Solo.
Brottning var annars en sport där sovjeter dominerade. Där hade ryssen sitt moster Karelin
Karelins tid är förbi och den enda som tog poäng mot björnen var en svensk..

Jag ser fram mot Kulebas nya jobb!
Citera
2024-09-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Vad vill du mena med detta- du undrade kring hur det kan tänkas och fungera i Ukraina med tystad opposition och detta under fientligt angrepp från främmande makt. Jag har svarat dig hur det kan vara med den saken du frågade kring. Nu kommer du dragandes med en helt annan grej som jag inte begriper något av... jag förstår ju självklart att folk försöker undkomma den rysk-separatistiska bombningen i Donbass men resten vet jag inte vad det är, jag gissar att r2p är någon sorts stridsgas eller kanske någon av amfetaminvarianterna? Hur som helst- din drapa blev obegriplig till det samtal jag förde med dig om vikt av endräkt och samstämmighet för det ukrainska folket under rysk invasion. Är det verkligen sant det jag läste tidigare... att du är lärare?
Du kanske skulle uppmärksamma faktumet att Ukraina kriget har varit ett informations krig utan dess like och propagandan som skriks ut från båda sidor måste filtreras hårt om du köper västmedias med hull och hår är du inte kunnig om denna konflikt. Det bara är så då jag inte är känslomässigt investerade finner jag stort nöje att läsa denna tråd, rent fantastiskt hur efterblivna en del skribenter som yttrar sig är, för att inte tala om språkbruket, indikerar starkt på att medelåldern torde vara mellan 18 och 25
Citera
2024-09-05, 00:40
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amram
Avgörs på valdagen o Kamalakärringen
kommer bli rökt.

Förutom att jänkarnas val av president är OffT i denna tråd, så kanske du känner till att trumpeten och den påstådda soffknullaren till VP-kandidat som Antikrist har valt att följa med in i vita huset kommer leda jänkarna mot ett tredje VK när clownen netanyahoo inkallar jänkarna för att kriga mot mullorna i Iran. Du vet, Harmageddon måste ske där borta vid Megiddo-fältet nära uschraei enligt Bibeln för annars faller hela Uppenbarelsebokens profetior om den sista striden mellan gott och ont och därmed all skit som står i Bibeln.

Men nog om religiösa Off Topic-konspirationsteorier och tillbaka till trådens ämne, nämligen den av ryssen startade kriget mot Ukraina.

Då detta är från live-feeden från Ilta-Sanomat gällande ryssens krig mot Ukraina, ser jag det som en del av trådens ämne.
Citat:
I USA tillkännagav president Joe Bidens administration på onsdagen ett omfattande tillslag mot valpåverkan som stöds av den ryska regimen. Åtgärderna är ett av Biden-administrationens mest betydande offentliga svar på Rysslands påstådda påverkansoperationer riktade mot amerikanska väljare i det kommande presidentvalet.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010621959.html
Bl.a. konfiskerades internetsidor som ska ha varit kopplade till ryssens påverkanskampanjer.
Citera
2024-09-05, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg

Det skulle inte vara första gången en general/marskalk blir president efter ett krig: Ike (Eisenhover för er historielösa nötter), DeGaulle, Mannerheim
.

1. Det sägs att Zalushny dött eller skadats i ett Ryskt missilangrepp för ganska länge sedan och han nuförtiden bara är ett AI-hologram för att hålla moralen uppe tills de "skickade hologrammet" till London.

1.1. Ryssarna tyckte att det var så spektakulärt att de utnämnde Zalushky till oppositionsledare direkt.

1.2. Mr. Zalushky var förövrigt en rolig snubbe som kunde skoja till det rätt rejält och hålla god min även under svåra omständigheter. Dessutom var han särdeles duktig på att ljuga.

2. Jag noterar förövrigt att diverse vänstertidningar gottar sig friskt i en massa svenska olyckor de senaste två dygnen.

3. Zelenskij måste nog inta Moskva för att bli återvald.

3.1. I de övriga avseendena har du fel. Eisenhower valdes inte till efterkrigs president utan som ny president i fred. Mannerheim utnämndes till regent av Parlamentet utan några demokratiska krusiduller och De Gaulle valdes inte demokratiskt utan genom popular acclaim ivrigt påhejat av bl.a. dennes trupper och legotrupper (bl.a. nord-svenska sådana). Däremot blev De Gaulle vald på riktigt i fred också runt slutet på 1950-talet.

3.2. Ukrainarna är kort och gott ganska osannolika väljare av någon krigspolitiker efter ett eventuellt krigsslut där de själva får välja mer än regionala representanter.
Citera
2024-09-05, 00:51
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Jaa precis o det är ju det jag inte vill
vi behöver miljarderna här o bygga upp vårt samhälle välfärdsystem Försvar o annat.
Mina skattepengar ska inte hamna på slagfälten i Ukraina..
Dina skattepengar som hamnar i Ukraina är nog obefintliga.
Däremot är allt vi skickar dit välbehövligt.
Vårt försvar som tidigare
Lagts ner är nu på väg att återupprustas. Vi satsar nu 4% av vår budget vilket är det dubbla Nato kräver.
Rysslands invasion av Ukraina har öppnat ögonen på svensken och förhoppningsvis kommer det att ge synergieffekter på hela samhället...
Citera
2024-09-05, 00:55
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Avgörs på valdagen så allt kan hända o
opinionsmätningar kan svänga.
Trump är en fjant och en pajas, tror du han kan stoppa stödet till Ukraina?
Tror du han vill det?
Citera
2024-09-05, 01:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Du kanske skulle uppmärksamma faktumet att Ukraina kriget har varit ett informations krig utan dess like och propagandan som skriks ut från båda sidor måste filtreras hårt om du köper västmedias med hull och hår är du inte kunnig om denna konflikt. Det bara är så då jag inte är känslomässigt investerade finner jag stort nöje att läsa denna tråd, rent fantastiskt hur efterblivna en del skribenter som yttrar sig är, för att inte tala om språkbruket, indikerar starkt på att medelåldern torde vara mellan 18 och 25

Tjo.., och "pro ryska" röster försöker dra det till någon annan variant utav vad som kom först : Hönan eller ägget ?

Personligen håller jag det enkelt : Ryssland invaderade Ukraina. Allt annat är ett passligt brus för aggressorn.
Citera
2024-09-05, 01:12
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
vi behöver miljarderna här o bygga upp vårt samhälle välfärdsystem Försvar o annat.

Du bör nog slå skatteverket en signal och fråga vart dina skattepengar tar vägen!

Du kommer bli förvånad! En bra lärdom för dig dessutom!
Senast redigerad av CanisMinor 2024-09-05 kl. 01:14.
Citera
2024-09-05, 01:24
Medlem
leckerleles avatar
Citat:

Jag vet inte hur du har det ekonomiskt o jobbmässigt, men upplever du att du plötsligt efter 2022 betalar mer skatt? Eller är det vetskapen att vår militära tekonologi möjligtvis hjälper Ukraina att försvara sig? Jag menar, vi har väl alla sett dom klippen på när Carl gustav slår ut deras t-90 tanks. Blev det ett tomhål i din plånbok vid det ögonblicket? Hjälp mig gärna att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in