Citat:
Vad vill du mena med detta- du undrade kring hur det kan tänkas och fungera i Ukraina med tystad opposition och detta under fientligt angrepp från främmande makt. Jag har svarat dig hur det kan vara med den saken du frågade kring. Nu kommer du dragandes med en helt annan grej som jag inte begriper något av... jag förstår ju självklart att folk försöker undkomma den rysk-separatistiska bombningen i Donbass men resten vet jag inte vad det är, jag gissar att r2p är någon sorts stridsgas eller kanske någon av amfetaminvarianterna? Hur som helst- din drapa blev obegriplig till det samtal jag förde med dig om vikt av endräkt och samstämmighet för det ukrainska folket under rysk invasion. Är det verkligen sant det jag läste tidigare... att du är lärare?
Knepigt det här med att få ett folk att bli ett enda folk, på grund av att någon rysk ledare har använt kartan som måttstock för hur människor skall tycka och tänka. Ukraina är egentligen 3 olika "tycken", religioner och språk. Nu försökte Zelensky fösa ihop dem - och berättar storligen för oss via media hur han tycker att ukrainarna måste tycka. Och den västerländska median spyr på... utan fakta, utan kunskap och utan finess.
Nåja, det verkar som om Sverige skulle ha förlorat ett litet slag till - inte bara 1709 med Karl den 12 och tsar Peter I... nu dog en hel del svenska instruktörer i ryssarnas iskanders träff.
Knepigt det här.