2024-09-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Finns väl två alternativ. Antingen är man sjuk eller så vill man förekomma en skandal.

Eller fina näringslivspengar på gång.
Citera
2024-09-04, 21:09
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Precis. Det kommer bli en annan moderat på den tunga posten, tror inte på någon omstuvning, och då vet jag ingen lämpligare än Bildt av de skäl du nämner. Han verkar pigg och fräsch i skallen ännu.

En dryg och självgod politiker som är en ”medium size dog with big dog attitude”.
Citera
2024-09-04, 21:13
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Det var ju en rätt så jävla rolig beskrivning, var det amerikanernas yttrande?
Ja, ordagrant i en bakgrundsbeskrivning av CB där man även hittar följande stycke som också är lite skoj:
Citat:
But he is not close to Reinfeldt and has limited political skills (often seen as a haughty member of the nobility,not the image which Reinfeldt and the new Moderates seek to project).
https://wikileaks.org/plusd/cables/09STOCKHOLM266_a.html
Senast redigerad av IdunLo 2024-09-04 kl. 21:46.
Citera
2024-09-04, 21:13
Medlem
Tuors avatar
Jag tror att judarnas folkmord på palestinier blev droppen

Hur ska han annars kunna förklara sig inför sina döttrar? Hans ena dotter är väl 15-16? Hon ställer säkerligen en hel del mycket obekväma frågor.

"Pappa varför blir du inte arg på Israel när de mördar kvinnor och barn? De har mördat 14 tusen barn nu".
Citera
2024-09-04, 21:14
Medlem
stolenChevys avatar
Hoppas stenhårt på Carl Bildt.

Han är direkt överkvalificerad och han medlade som en king under balkankriget. Sen är han rolig också, och ljuvligt arrogant.
Citera
2024-09-04, 21:15
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
SD kommer hoppa av inom veckor. Absolut innan jul iaf, skulle vara självmord att vara kvar i denna allians nära ett val.

Det får de gärna göra för min del. Nyval nu, så att vi slipper den här högerskiten så snart som möjligt. Men vad skulle de ens kunna motivera ett avhopp just nu med? Inte att Billström har försvunnit, i alla fall.
Citera
2024-09-04, 21:17
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Billströms gäng är närmare Amerikanska högern medan Kristersson och gänget är på andra sidan.

Tvärtom i detta fall.

UD har kört vapenvila och humanitärt skit i flera månader nu.

Kristersson, förmodligen under påverkan av sin hårdföre nationelle säkerhetstådgivare Henrik Landerholm, kör en strikt pro-israelisk linje.

Jag tror personligen att den nyinrättade posten med en svensk "NSC" kan spela in i den här konflikten.

Den är en nyskapelse som för in många frågor om nationell säkerhet från UD och Försvarsdepartementet till statsministerns kansli.
Citera
2024-09-04, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag tror att judarnas folkmord på palestinier blev droppen

Hur ska han annars kunna förklara sig inför sina döttrar? Hans ena dotter är väl 15-16? Hon ställer säkerligen en hel del mycket obekväma frågor.

"Pappa varför blir du inte arg på Israel när de mördar kvinnor och barn? De har mördat 14 tusen barn nu".

Och på vilket sätt tycker du att Palestinakrisen är Billström ansvar att lösa?
Citera
2024-09-04, 21:19
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Aftonbladet bekräftar:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VzQjm4/billstrom-lamnar-som-utrikesminister

Vad har hänt?

Jag tror när den nya världsordningen börjar komma igång på riktigt inom 5-10 år, kommer många ministrar och politiker mm från Sverige som har brutit både mot internationella lagar och de svenska lagarna få det hett om öronen. Sedan att de öppet stöttat folkmordet i Palestina gör inte saken bättre.

Tror ni att vi kommer få se de bli fängslade och dömda för brott mot mänskligheten inom en snar framtid? Många försöker lämna det sjunkande skeppet, det multikulturella fiaskot "väst". Vi får inte glömma bort att Sverige har skaffat sig mäktiga fiender då de öppet stöttat Ukraina att anfalla Ryssland samt skickat svenska officerare till Ukraina mm. Som sagt vi får se hur framtiden utspelar sig.
Citera
2024-09-04, 21:20
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du får gärna länka till det påståendet där han säger att det är han som bär "skulden" för att Sverige fick gå med i NATO och inte den breda majoriteten i riksdagen som beslutade om det
Skulden? han ser det själv som något han är stolt över.

Citat:
Jag vill samtidigt säga att jag är glad och mycket stolt över allt vi har åstadkommit de här två åren. Först det självklara; efter en lång och stundtals utmanade process är Sverige äntligen med i Nato. Vi har nu lämnat över 200 år av alliansfrihet och det hade inte varit möjligt utan det hårda arbete som lagts ner av regeringen liksom av tjänstemännen på UD och på andra håll i regeringskansliet.

https://x.com/TobiasBillstrom/status/1831339734402060566

I fortsättningen så föreslår jag att du åtminstone läser ts innan du briljerar med dina kommentarer.
Citera
2024-09-04, 21:20
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
De (SD) borde fälla Regeringen omedelbart och utlysa nyval.
Inget funkar med Kristersson och framförallt inte med den totalt inkompetente Liberalen Persson.
Släng skiten rakt ner i Nybroviken!

Vad de borde är en sak. Men vad skulle motivera dem att göra det nu när deras opinionssiffror dessutom är i dalande? De har trots allt ingått det där jäkla tidelagsavtalet, och det enda de visar om de bryter upp det på egen hand är att de inte är att lita på som samarbetspartner.

Intressant det där som antyds om Gaza. Kanske fick Billström lite insikter efter sitt besök på Västbanken i maj, som han inte fick utrymme att utveckla.
Citera
2024-09-04, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Det får de gärna göra för min del. Nyval nu, så att vi slipper den här högerskiten så snart som möjligt. Men vad skulle de ens kunna motivera ett avhopp just nu med? Inte att Billström har försvunnit, i alla fall.

Att M/L/KD fördröjer alla utredningar medvetet, att M egenligen inte vill minska invandringen och att KD och L ej vill ha dom repressiva straffen mot negerungar som SD vill.

Take a pick. Dom kan idag hoppa av med äran i behåll. Det kan dom ej göra kring våren -26, då anses dom vara lika "libejala" som dom övriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in