2024-09-04, 18:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Hur vet man vilken byggnad de siktar på? Man kanske springer dit dom tänkt att träffa

Du tänker på sjukhuset, tre kilometer längre bort?
Citera
2024-09-04, 18:39
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En tredje video på "drakeldsdrönaren". Hoppas någon moskovit lägger upp en video på hur det ser ut där den har dragit fram på marken.
https://x.com/NOELreports/status/1831347820009320714

Ytterligare en... Vet att du inte har Telegram men videon är inte så lång så kanske du kan se den i webbläsaren?

🔥🐉 Ще один варіант використання «дракона-дрона» від операторів Khorne group.
- - - - -
🔥🐉 Another option for using the "dragon drone" by the operators of the Khorne group.

https://t.me/combatfootageua/22801
Citera
2024-09-04, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Hur vet du att dessa elva (11) partier är landsförrädare? För att kievregimen säger det,?
En indikator på ett dessa partier är förrädare och proryssar är att Du, just Du påstår att att det finns en möjlighet att dessa 11 partier inte är prorysska och då således enligt DIG inte säljer ARSLET till ditt älskade rysshelvete.

Om du nu redan visste att det handlar om 11 bannlysta partier (enl. din utsago ovan) undrar jag varför i hela helvete du ställde den initiala frågan om antalet uteslutna partier från början? Störa diskussionen? Något annat?

Jag hoppas att landsförrädare och dylikt behandlas efter norsk förebild efter ww2, dock ej avrättningar, arkebuseringar och sånt då jag är mer civiliserad än ni!
Citera
2024-09-04, 18:41
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Hur vet du att dessa elva (11) partier är landsförrädare? För att kievregimen säger det,?

Företräder man moskva-narrativ - ett land som aktivt angriper det landet - är man per definition en landsförrädare och således ska sparkas ut från alla allmänna fora.

Du var en lärare om jag minns rätt. Om så är fallet, så tycker jag synd om dina elever. Inte konstigt att den svenska skolan är som den är när sådana som du är lärare.
Ut med alla rödingar, marxister och annat pack från svenska skolan på samma sätt som man sparkar ut nassar.
---------------
Med det sagt, tillbaka till kriget som ryssen - i strid med internationellt rätt och trots avtal att respektera Ukrainas suveränitet - har påbörjat och låter fortgå.
Info om puttes hemliga familj.
Citat:
Vladimir Putin och hans dolda maka Alina Kabayeva har två söner, Ivan och Vladimir, enligt uppgift i en artikel nyligen. Barnen lever isolerade liv på Putins egendom i Valdai, nära Novgorod. Det är ett mycket stort område med flera byggnader som kräver en bil för att ta sig mellan. Detta enligt Dossier Center, ett centrum för undersökande journalistik som finansieras av Michail Chodorkovskij, en affärsman som lever i exil.
En artikel av Ilia Rozhdestvensky berättar om Putins hemliga familjeliv.
...
I början av året sökte man en engelsklärare via ett engelskt kontor för en "isolerad familj". Enligt Dossier Center var det Putins familj. Enligt tillkännagivandet ska läraren undervisa fyra- och åttaåriga barn i "S:t Petersburgsregionen". Separat nämndes att det finns ett gym och en tennisbana. Under tiden arbetet pågår ska du inte lämna området.
...
Enligt artikeln lever Ivan och lille Vladimir ett isolerat liv. De åtföljs främst av vuxna i Putins tjänst. Pojkarna rör sig i sina egna bilar som körs av förare. I allmänhet är det förbjudet att gå på Putins mark.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010675079.html
Finns mer i artikeln.
På det vågar jag påstå att den där skidåkaren som nyligen sade sig vara på tjocken så är pappan putte själv!

Och så mer av dessa "drakar" som Ukraina nu använder.
Citat:
Ukraina verkar ha kommit på ett nytt sätt att använda drönare för att attackera ryska truppställningar. Under de senaste dagarna har flera videor cirkulerat på sociala medier som visar drönare som flyger över skogsområden och ser ut att spy ut eld i terrängen som en eldkastare. Synen har gett upphov till jämförelser med drakar som ses i den populära tv-serien Game of Thrones.
...
Enligt Forbes sprider en mobil drönare brinnande termit längs sin väg, men det är osannolikt att smältande metall dödar soldater om de är väl skyddade i till exempel en skyttegrav eller bunker. Det sätter dock eld på alla brännbara material i sin väg, vilket orsakar många brandhärdar. Bränder och den resulterande röken orsakar problem för motståndare och kan tvinga dem att dra sig tillbaka från sina positioner.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010621959.html
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-09-04 kl. 18:49.
Citera
2024-09-04, 18:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ytterligare en... Vet att du inte har Telegram men videon är inte så lång så kanske du kan se den i webbläsaren?
🔥🐉 Ще один варіант використання «дракона-дрона» від операторів Khorne group.
- - - - -
🔥🐉 Another option for using the "dragon drone" by the operators of the Khorne group.
https://t.me/combatfootageua/22801

Jag kunde se den, denna verkar lite annorlunda? Ryker mest om den och sedan släpper den någon brandbomb?
Citera
2024-09-04, 18:46
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag kunde se den, denna verkar lite annorlunda? Ryker mest om den och sedan släpper den någon brandbomb?

Den visar effekten av det förmodar jag?
Citera
2024-09-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Vad får dig att tro att det var ett skenval? Hur mycket inblick gav ryssen dig i deras röstningsprocess?
Var du där och räknade röster?

Eller säger du så för att MSM har sagt att det är så?

Fråga dig varför ryssen inte tillät någon inblick i valprocessen?
Citera
2024-09-04, 18:57
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
En indikator på ett dessa partier är förrädare och proryssar är att Du, just Du påstår att att det finns en möjlighet att dessa 11 partier inte är prorysska och då således enligt DIG inte säljer ARSLET till ditt älskade rysshelvete.

Om du nu redan visste att det handlar om 11 bannlysta partier (enl. din utsago ovan) undrar jag varför i hela helvete du ställde den initiala frågan om antalet uteslutna partier från början? Störa diskussionen? Något annat?

Jag hoppas att landsförrädare och dylikt behandlas efter norsk förebild efter ww2, dock ej avrättningar, arkebuseringar och sånt då jag är mer civiliserad än ni!
Ja, ditt språkbruk torde indikera din civilisationsnivå

Det har aldrig slagit dig att det kan vara kontraproduktivt för en regering som befinner sig i krig att strypa opposition? Att bara omge sig med ja-sägare?
Citera
2024-09-04, 18:57
Avslutad
Citat:
Om du har så svårt att greppa att man år 2024 kan ha vänner i andra länder är det nog dig det är fel på. 😆

Inte mitt fel att du är en normie, men du behöver inte vara avundsjuk.

Det är lugnt, länkar man eller skriver fakta och verklighet på Flashback får man alla emotionella förlorare på köpet.

Aftonbladet läsarna är insmorda med att det bara är Ryska val som är arrangerade med korruption och jag skrattar varje gång jag scrollar Flashback jösses säger jag bara, jösses.
Citera
2024-09-04, 19:03
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du tänker på sjukhuset, tre kilometer längre bort?

Oavsett vilken byggnad som rySSen siktar på så vet inte personerna om att det är just den byggnaden som ska träffas. Men du förutsätter att man vet vilken byggnad som ska träffas och tycker att personerna ska springa därifrån. Jag förstår att du inte klarar av att tänk logiskt. Men berätta hur personerna som är i den tilltänkta byggnaden ska veta att det är just den som kommer att träffas. Skippa allt skitsnack om att det är militära mål osv. Ni har bombar sjukhus, skolor, köpcentra, järnvägsstationer m.m.
Citera
2024-09-04, 19:13
Avslutad
Citat:
Ja, ditt språkbruk torde indikera din civilisationsnivå

Det har aldrig slagit dig att det kan vara kontraproduktivt för en regering som befinner sig i krig att strypa opposition? Att bara omge sig med ja-sägare?
Detta med att omge sig med ja-sägare får mig att tro att du menar Duman, FSB och alla andra j-vla f-rbannade myndigheter i ryssland. Och P-ss rysk media och press.

Efter kriget hoppas jag att det blir landsförräderirättegånar i RYSSLAND då ovan nämnda aktörer försatt Ryssland i ett tillstånd beyond repair för generationer av ryssar. Frågar du mig så har även du ett visst ansvar i detta förutsatt att du är seriös i ditt förorenande orerande! Frågor?
Senast redigerad av jonkebonke 2024-09-04 kl. 19:17.
Citera
2024-09-04, 19:15
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
De har iallafall val till skillnad från diktaturen Ukraina som slopar dem helt.
'demokrati' 😆

Tror de ångrar sig om de nu röstat?

The situation in the occupied city of Severodonetsk
Hungry people crowd in line for free soup, which is poured into plastic bags.
The Russian world has arrived and hunger has begun....

https://t.me/Ukraineandthe_WORLDNOW/4647
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in