2024-09-04, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Mycket förvånande att avgå tvärt innan mandatperiodens slut. Som minst en skrivit i tråden så handlar det nog om att den öppet bisexuelle Billström vill förekomma en skandal, som kanske inte offentliggörs om hen avgår.

Så man har en pedofil pederast i regeringen? FSK har gjort ett bra jobb!
Citera
2024-09-04, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XFelleX
Avgår pga sjukdom.
Berätta mer.
Citera
2024-09-04, 17:58
Avstängd
Ursäkta med han kritiserade Israel för en kort stund sedan.

Avskedsordern kom med vändande mail.

Case solved!
Citera
Medlem
Han kanske har fått reda på att han har en allvarlig sjukdom o vill tillbringa sista tiden med nära o kära-det kan vara så enkelt.
Jag har alltid tyckt att han ser ut som en lillgammal gosse från tiden de hade äppelknyckarbyxor!
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Så Ukrainas utrikesminister avgick alltså även denne idag.

Ska vi ta på oss foliehatte och vandra in i dimman av konspirationsteorier så tycker jag Ukrainaspåret låter mest intressant hittills.

Billströmaren missade ju tidigare ett toppmöte i Ukraina för att han "glömt passet". Det minns jag redan då att jag tyckte lät som nån som drog en rövare. Det är ju som när man var liten och hittade på nått för att man inte pallade gå på gympan.

https://omni.se/billstrom-missade-motet-i-kyiv-ska-ha-glomt-passet/a/bgvx0e

Vad är det spåret?

Något är det som vi inte får reda på. En ministerpost, utrikesminister därtill, lämnar man inte efter 25 år inom politiken -som 50 åring.
Citera
2024-09-04, 17:59
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Tråkigt. Han gav ett bra intryck på mig. Man undrar vad som ligger bakom detta, känns överraskande.

Säkert fått ett toppjobb i EU som alltid, varför ska han då stanna i sverige ? skönt bli av med clownen till slut
Citera
2024-09-04, 17:59
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Ett mycket välbetalt jobb i vad som felaktigt av media benämns som "utanför politiken", lär vänta om ett ½-år, som numer ses som rimlig karantänstid.

Tobbe är ingen trollkarl i våra ögon men har lojalt och ämbetsmannamässigt gjort sitt jobb i det tysta. Glömda egna svenska passet vid en officiell UKR-resa var en mäkta märklig incident. Vi kom under hans tjänst med i O T A N men vi tror inte det var Tobbe som riktigt svingade staven, till att detta till slut realiserades.

Spekulation om ersättaren: Vi sticker ut egna bestämda hakprofilen med att hävda att en Minister av Utrikes Affärer bör ha klös och karisma.

"Får inte övergrensla, umm, överglänsa statsministern", säger alltid försiktiga svenska anal-ytiker men vi tager varje dag helst en medelstor knähund, som kaxigt gläfser som en Big Dog.

Vi skulle önska Calle Billdt tillbaka, lr att Finlands Finaste Prez hr Alex Sthubb var tillgänglig .

"Vad var det bästa med Tobbes tid? Att inte Ms. Ann Lindhe oavbrutet satt kvar. Nu dröjer det till år 2026 innan De Röda kommer katastrofa utrikespolitiken."
Citera
2024-09-04, 18:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Jag tycker Carl Bildt skall göra comeback, en veteran som kan sitt sak.

Sluta jag höll på att börja torrkräkas.

Förresten har Calle B kritiserad Israel han också - så det lär inte bli han...
Citera
2024-09-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Sam spekulerar.

Han har nu drivit in Sverige i Nato.
Levererat ett uppmarschområde för USA i den kommande konflikten på nordkalotten o i ishavet.

Nu kommer han belönas med ett toppjobb på ett större globalt amerikanskt bolag. En tjänst han kommer inneha tills belöningen är utbetald.

Kommer att tänka på Oscar Stenström:
https://www.dagensps.se/bors-finans/natoforhandlarens-nya-toppjobb-hos-wallenberg/
Citera
2024-09-04, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Sam spekulerar.

Han har nu drivit in Sverige i Nato.
Levererat ett uppmarschområde för USA i den kommande konflikten på nordkalotten o i ishavet.

Nu kommer han belönas med ett toppjobb på ett större globalt amerikanskt bolag. En tjänst han kommer inneha tills belöningen är utbetald.

Det hade isf kommit tidigast efter mandatperiodens slut, men med det sagt så är nog många dörrar öppna för Billström.

Kommande konflikten på nordkalotten o i ishavet är trams.
Citera
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Berätta mer.

Sätter isf mina 5 cent på att han dras med utmattningssyndrom.
Citera
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Mycket förvånande att avgå tvärt innan mandatperiodens slut. Som minst en skrivit i tråden så handlar det nog om att den öppet bisexuelle Billström vill förekomma en skandal, som kanske inte offentliggörs om hen avgår.

Vad tänker vi här? En rysk honungsfälla med en ung pojke?

Jag tror fortfarande på min teori om att han nu kommer bli belönad för att Sverige gick med i Nato och dealen med USA om militär på svensk mark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in