2024-09-04, 16:56
Medlem
serotonins avatar
Kristersson har också kommenterat, men det säger inte heller så mycket:

Citat:
I en kommentar till Aftonbladet skriver statsminister Ulf Kristersson att Billström meddelat honom om beslutet, och tackar honom för hans arbete.

– Han har gjort sin värnplikt med råge. Under de senaste två åren har vi lagt om utrikespolitiken och lämnat 200 år av alliansfrihet bakom oss, vi är nu medlemmar i Nato. Och det nordisk-baltiska samarbetet har nog aldrig varit starkare.

– Jag tror mycket på att gå mellan politik och näringsliv, så att man får erfarenheter från mer än en plats. Hela Sverige har Tobias Billström att tacka för mycket. Tills våra vägar möts igen önskar jag Tobias ett varmt lycka till.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jb6vzX/billstrom-lamnar-som-utrikesminister
Citera
2024-09-04, 16:56
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Antagligen så är Ukrainastödet halverat eller mer i höstbudgeten.
Citera
2024-09-04, 16:58
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Nu kommer belöningen från BlackRock för att vi gick med i NATO. Någon som sätter emot?

PS. Kan vara en belöning från familjen Wallenberg också. Något av det två.
Citera
2024-09-04, 16:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Flashade just till i Omni-appen.

Vadan detta?

”Utrikesminister Tobias Billström (M) avgår när riksdagen öppnar på tisdag och avslutar sin politiska karriär, skriver han i ett inlägg på X.
”Vad jag ska göra framåt är fortfarande öppet. Men jag är bara 50 år och ser fram emot att bidra och arbeta hårt i andra sammanhang där mitt engagemang kommer till sin rätt.””

Edit: https://omni.se/a/o3k95K
Har Billström påträffats med händerna i syltburken?
Citera
2024-09-04, 17:00
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Nu kommer belöningen från BlackRock för att vi gick med i NATO. Någon som sätter emot?

Tror du är något på spåren där.
Citera
2024-09-04, 17:01
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag tyckte han var skicklig när han satt i regeringen Reinfeldt. Jag tänkte att han har statsministerkvalitéer. Har han varit för självständig i regeringsarbetet/departementsarbetet?

Vet ej. Kanske något välbetalt internationellt toppjobb som väntar runt hörnet.
Citera
2024-09-04, 17:01
Avslutad
Om några dagar kan ni läsa om Billströms nya mångmiljonlön jobb inom privata sektorn.
Citera
2024-09-04, 17:02
Avslutad
Det tar ett tag ryktats om att han och Jessica Rosvall har haft ett förhållande.
Citera
2024-09-04, 17:03
Medlem
Saltkatts avatar
Väldigt otippat. Men jag klagar inte, han har ju varit en katastrof. Totalt ryggradslös i sitt fjäskande för Turkiet m.fl. under NATO-förhandlingarna. Knäpptyst om massakrerna i Gaza. Bara vidrigt att se. (För att inte tala om den där gången han skulle på ett toppmöte i Ukraina och inte kom in eftersom han hade glömt passet! Inkompetens på hög nivå.)

Bildt vore välkommen tillbaka för min del. Han har åtminstone koll. Men det är knappast så sannolikt.
Senast redigerad av Saltkatt 2024-09-04 kl. 17:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Jag tycker Carl Bildt skall göra comeback, en veteran som kan sitt sak.
Carl Bildt vore ett säkert kort, som skulle skänka stjärnglans åt regeringen. Frågan är om han vill.
Annars Johan Forssell - verkar balanserad och kunnig.
Citera
Medlem
Varför?
Bli kommissionär i EU (ett ämbete)?

Bli pappa med Henrik Jönsson?

Ertappad av Dumpen?

Filmad när han rövknullas av rysk spion?

Skall göra könsbyte och bli Tora Billström?

Skaffa konto på Only Fans?

Frågorna är många. Mest troligt är väl att något snart publiceras om honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Finns väl två alternativ. Antingen är man sjuk eller så vill man förekomma en skandal.
Tyvärr de trovärdigaste. Han avgår ur riksdag och övriga uppdrag även.

Öppet bisexuell, gift med en Sofia och har en dotter.
Han själv utbränd eller någon i familjen allvarligt sjuk är tyvärr andra alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in