Citat:
Ursprungligen postat av
UpTop
Vore bra att få reda på bakgrundsinfo ja, det kanske kommer fram.
Några inlägg senare.. vad ska man tro på.
Det får mig att tänka på en dokumentär jag såg nyligen där man mörkat ett fall av påstådd "rasism" för att det var en kille från uk som tryckte ned en andra generationens invandrare i gräsmattan lite grann, och säger typ "say it now"... En som egentligen verkade förtjäna mycket värre, då det kom fram att han som blev nedtryckt var en minst sagt allmänt stökig, dessutom mobbande, allmänt otrevlig och ibland våldsam mot tjejer, inkl lärare som andra elever och som också hade hotat denna kille med att han skulle våldta hans systrar...(!)
Och då filmades det när han trycktes ned i marken.
Massmedia spann tydligen vidare på att det var en "oprovocerad "rasist-attack", men det visade sig att lärare på skolan hade fått "gag-orders" och många blivit betalda för att hålla tyst om vad som egentligen skedde och vad det var för skitunge som hade råkat ut för denna "oprovocerade" knuff i marken... 160tusen pund(!) hade odågan fått i skadestånd på något jävla vänster med.
Man undrar om sådant kan ske i Sverige med, med lärare som blir tystade på olika sätt om en situation som den här. Märkliga utbetalningar till brottslingar har ju definitivt skett.
Videon i fråga verkar vara nedtagen på youtube igen...
Citat:
DN har talat med flera lärare på skolan som säger att det inte finns några tecken på att ett vapen faktiskt förekom i själva bråket.
Läser du DN och andra nyhetssidor så står detvatt eleven är akottskadad och åka med ambulans.
DN:
"På sin hemsida skriver Huddinge kommun att det är två elever som var inblandade i händelsen. Först uppgav kommunen att den elev som skadades ska ha skjutits med ett luftgevärsskott, men någon timme senare togs uppgiften om luftvapnet bort från hemsidan.
DN har talat med flera lärare på skolan som säger att det inte finns några tecken på att ett vapen faktiskt förekom i själva bråket."
Kanske istället ska stå..
Citat:
DN har betalat flera lärare på skolan som nu säger att det inte finns några tecken på att ett vapen faktiskt förekom i själva bråket.
Läser du DN och andra nyhetssidor så står detvatt eleven är akottskadad och åka med ambulans.
DN:
"På sin hemsida skriver Huddinge kommun att det är två elever som var inblandade i händelsen. Först uppgav kommunen att den elev som skadades ska ha skjutits med ett luftgevärsskott, men någon timme senare togs uppgiften om luftvapnet bort från hemsidan."
/Obs jag tror inte på att det varit folk och mutat lärare och att det är varför lärare och polis uppgifter går isär. Men lämnar inte det utanför ramen av möjligheter heller baserat på dokumentären jag såg här om veckan från UK/Storbritannien.