2024-09-04, 11:04
Medlem
Enligt Aftonbladet är det ett skarpt vapen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mP5130/uppgifter-elev-skadad-pa-skola-polis-pa-plats
Citera
2024-09-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av archangels
De är inte svenskar

Det kunde man räkna ut med arslet.
Citera
2024-09-04, 11:05
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/september/4/04-september-08.31-morddrap-forsok-huddinge/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1txNohMw5or_nrQLFEyu1B aWLy4KCpnCGQLkSj8pS-vH6tkSzS0F7yvAo_aem_b0-lzF6kf9 A1C5QLZpBYow

Uppdaterat och bekräftat att det är en skjutning
Citera
2024-09-04, 11:06
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toskana
Det som händer i Sverige är onormalt, inte ens i USA.
Varje dag sjukt, eller knivs eller sprängs. Folk dör, kriminella och oskyldiga, det känns mer som ett krig, fast alla fortsätter som vanligt, jobba, plugga, mm.
Sverige dör framför våra ögon och ingen verkar bry sig...

Det är en blandning av orsaker men jag håller med de som säger att det har blivit för mycket invandrare från oklart bakgrund, samt håller med de som poängterar att sociala medier och våldsamma serier, tv spel ruttnar ungdomar ma hjärnor. Jag skulle lägga till en till orsak och det är avsaknad moral/ etik. Det borde införas igen i skolan och i familjen på något sätt. Viktigt att kunna leva med varandra i fred än att kunna svåra matematik ekvationer, eller lära sig både och.

Sverige levererar igen, och det är bara början på dagen !

Alla de här djuren med diverse religioner/klaner har aldrig och kommer aldrig kunna leva bredvid varandra i fred.

Enda är att vi måste bestämma om de skall få fortsätta hålla på i Sverige eller eller ej !!!
Citera
2024-09-04, 11:06
Medlem
Arab som skjuter annan arab då dess lilla sandhjärna inte klarade av att bli kränkt.

Finns det någon som vill satsa emot?
Citera
2024-09-04, 11:07
Medlem
BiskopBillings avatar
En massa trams om skräckslagna elever.
En om det var ett luftvapen är det inte värre än vilket skolgårdsslagsmål som helst.
Citera
2024-09-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Spekulerar.
Får en känsla av att pojken kanske blivit utsatt för mobbing o tröttnat på mobbaren? Skjuter han med luftgevär? För att få slut på det?
Tror inte detta är kopplat till gängkriminalitet.
Citat:
Ursprungligen postat av Flash0406
Tror det kan ligga något i det, utifrån vem den skjutne sägs vara.
Citat:
Ursprungligen postat av archangels
Det är två killar i årskurs 9 som bråkade igår. Där ena killen sköt den andra idag. Ingen aning med vad. Händelsen skedde på Trångsundsskolan
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmuntrang
Från ett inlägg på Facebook från ca 10:18
” Ingen som skjutits. Pratat med lärare jag känner där när jag hämtade ungarna. 2 9or som slagits varpå ena åkte med ansiktet först ner i backen o slog sig ruskigt illa . Nån polis nämnde nåt om luftpistol men inget någon lärare , Inte ens dom som drog isär dom sett. Aftonbladet som brassat på nyheterna.”
OM det stämmer att det var ett bråk igår, som följdes upp med uppgörelse på WC idag och ev med någon form av pistolföremål...
vem blev skadad på WC? Var det den eventuella mobbaren eller personen som ville hämnas för igår och som tagit med sig pistolföremål?
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2024-09-04 kl. 11:16.
Citera
2024-09-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Vore bra att få reda på bakgrundsinfo ja, det kanske kommer fram.

Några inlägg senare.. vad ska man tro på.
Det får mig att tänka på en dokumentär jag såg nyligen där man mörkat ett fall av påstådd "rasism" för att det var en kille från uk som tryckte ned en andra generationens invandrare i gräsmattan lite grann, och säger typ "say it now"... En som egentligen verkade förtjäna mycket värre, då det kom fram att han som blev nedtryckt var en minst sagt allmänt stökig, dessutom mobbande, allmänt otrevlig och ibland våldsam mot tjejer, inkl lärare som andra elever och som också hade hotat denna kille med att han skulle våldta hans systrar...(!)

Och då filmades det när han trycktes ned i marken.

Massmedia spann tydligen vidare på att det var en "oprovocerad "rasist-attack", men det visade sig att lärare på skolan hade fått "gag-orders" och många blivit betalda för att hålla tyst om vad som egentligen skedde och vad det var för skitunge som hade råkat ut för denna "oprovocerade" knuff i marken... 160tusen pund(!) hade odågan fått i skadestånd på något jävla vänster med.

Man undrar om sådant kan ske i Sverige med, med lärare som blir tystade på olika sätt om en situation som den här. Märkliga utbetalningar till brottslingar har ju definitivt skett.

Videon i fråga verkar vara nedtagen på youtube igen...
Citat:
DN har talat med flera lärare på skolan som säger att det inte finns några tecken på att ett vapen faktiskt förekom i själva bråket.

Läser du DN och andra nyhetssidor så står detvatt eleven är akottskadad och åka med ambulans.

DN:
"På sin hemsida skriver Huddinge kommun att det är två elever som var inblandade i händelsen. Först uppgav kommunen att den elev som skadades ska ha skjutits med ett luftgevärsskott, men någon timme senare togs uppgiften om luftvapnet bort från hemsidan.

DN har talat med flera lärare på skolan som säger att det inte finns några tecken på att ett vapen faktiskt förekom i själva bråket."

Kanske istället ska stå..

Citat:
DN har betalat flera lärare på skolan som nu säger att det inte finns några tecken på att ett vapen faktiskt förekom i själva bråket.

Läser du DN och andra nyhetssidor så står detvatt eleven är akottskadad och åka med ambulans.

DN:
"På sin hemsida skriver Huddinge kommun att det är två elever som var inblandade i händelsen. Först uppgav kommunen att den elev som skadades ska ha skjutits med ett luftgevärsskott, men någon timme senare togs uppgiften om luftvapnet bort från hemsidan."

/Obs jag tror inte på att det varit folk och mutat lärare och att det är varför lärare och polis uppgifter går isär. Men lämnar inte det utanför ramen av möjligheter heller baserat på dokumentären jag såg här om veckan från UK/Storbritannien.
Senast redigerad av UpTop 2024-09-04 kl. 11:21.
Citera
2024-09-04, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmuntrang
Från ett inlägg på Facebook från ca 10:18

” Ingen som skjutits. Pratat med lärare jag känner där när jag hämtade ungarna. 2 9or som slagits varpå ena åkte med ansiktet först ner i backen o slog sig ruskigt illa . Nån polis nämnde nåt om luftpistol men inget någon lärare , Inte ens dom som drog isär dom sett. Aftonbladet som brassat på nyheterna.”
Det verkar inte stämma!
Citera
2024-09-04, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Det får mig att tänka på en dokumentär jag såg nyligen där man mörkat ett fall av påstådd "rasism" för att det var en kille från uk som tryckte ned en andra generationens invandrare i gräsmattan lite grann, och säger typ "say it now"... En som egentligen verkade förtjäna mycket värre, som det kom fram var en allmänt stökig, mobbande, allmänt otrevlig och ibland våldsam mot tjejer, lärare som elever och som hade hotat denna kille med att han skulle våldta hans systrar.

Och då filmades det när han trycktes ned i marken.

Massmedia spann tydligen vidare på att det var en "oprovocerad "rasist-attack", men det visade sig att lärare på skolan hade fått "gag-orders" och många blivit betalda för att hålla tyst om vad som egentligen skedde och vad det var för skitunge som hade råkat ut för denna "oprovocerade" knuff i marken... 160tusen pund(!) hade odågan fått i skadestånd på något jävla vänster med...

Man undrar om sådant kan ske i Sverige med, med lärare som blir tystade på olika sätt om en situation som den här.

Videon i fråga verkar vara nedtagen på youtube igen...

Svenska staten försvarar mobbare oavsett etnicitet. Jag har varit med om att skolan inte gjorde någonting när jag blev mobbad men däremot när jag använde våld för att försvara mig, och det var innan invandringen var märkbar utanför storstäderna.
Citera
2024-09-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toskana
Det som händer i Sverige är onormalt, inte ens i USA.
Varje dag sjukt, eller knivs eller sprängs. Folk dör, kriminella och oskyldiga, det känns mer som ett krig, fast alla fortsätter som vanligt, jobba, plugga, mm.
Sverige dör framför våra ögon och ingen verkar bry sig...

Det är en blandning av orsaker men jag håller med de som säger att det har blivit för mycket invandrare från oklart bakgrund, samt håller med de som poängterar att sociala medier och våldsamma serier, tv spel ruttnar ungdomar ma hjärnor. Jag skulle lägga till en till orsak och det är avsaknad moral/ etik. Det borde införas igen i skolan och i familjen på något sätt. Viktigt att kunna leva med varandra i fred än att kunna svåra matematik ekvationer, eller lära sig både och.
Ska personer ringa sin chef och inte jobba för att ungdomar ryker ihop?
Citera
2024-09-04, 11:15
Medlem
Han var vaken och talför när han fördes till sjukhus
https://vm.tiktok.com/ZGewfFwWK/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in