2024-09-04, 00:43
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det har du rätt i att man kan göra. Men det är ju skadligare att man ens uppgifter ligger på en sådan sida där kriminella letar oskyldiga offer, än att någon tar bort dom.
Nån snubbe som har typ 500 timmar ledighet borde ta bort varje människa i Sverige
2024-09-04, 01:07
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Gick fint att snabbt radera sig från vissa sidor, t ex Eniro och Hitta.se
Hur gör man på birthday.se?
2024-09-04, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Gick fint att snabbt radera sig från vissa sidor, t ex Eniro och Hitta.se
Hur gör man på birthday.se?

Använd deras kontaktformulär eller info@birthday.se och be om att bli borttagen. Dock verkar det som att de inte tar bort alla helt utan bara döljer dom i det öppna söket.
2024-09-04, 06:21
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
Jaha, men hoppas någon blatte blir sur på just DIG då i trafiken och söker upp var du bor och åker hem och slår ner dig! Dumfan.

Finns det överhuvudtaget ett enda dokumenterat exempel på att kriminella använder dessa tjänster för att hitta offer eller hämnas på folk? Låter faktiskt som en skröna. Och på vilket sätt skulle det hjälpa att ta bort sig från tex. Mrkoll och Ratsit om du ändå är sökbar hos Transportstyrelsen?? Om det ska ha någon praktisk effekt så måste ALLT bort från ALLA sökbara register, annars är det bara en falsk känsla av att du är dold. Den som vill hitta dig gör det ändå.
2024-09-04, 06:43
Medlem
kajolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
https://www.ratsit.se/tabort

Förut kunde du bara dölja dig själv i det öppna söket i 12 månader. Men nu verkar det finnas en möjlighet att ta bort sig själv helt och hållet med länken ovan!

Hatar såna här sidor och tycker dom inte borde finnas! Så hoppas det här hjälper någon!

Dagens bästa tips.
Tack
2024-09-04, 06:45
Medlem
Kristallkrigaren33s avatar
Det var på tiden nu finns man inte på någon sådan sida
2024-09-04, 06:59
Medlem
Tervulls avatar
Tack tog bort direkt! Kan man ta bort mr koll oxå. Det står ju för fan exakt allt om mina husdjur mina fordon och tom vilken dörr det är till min bostad. Tycker det är sjukt.

Edit det gick att dölja namn och adress på mr koll.
Senast redigerad av Tervull 2024-09-04 kl. 07:12.
2024-09-04, 07:07
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Finns det överhuvudtaget ett enda dokumenterat exempel på att kriminella använder dessa tjänster för att hitta offer eller hämnas på folk? Låter faktiskt som en skröna. Och på vilket sätt skulle det hjälpa att ta bort sig från tex. Mrkoll och Ratsit om du ändå är sökbar hos Transportstyrelsen?? Om det ska ha någon praktisk effekt så måste ALLT bort från ALLA sökbara register, annars är det bara en falsk känsla av att du är dold. Den som vill hitta dig gör det ändå.

I grund och botten handlar det om en huvudlös offentlighet. Det ligger väl svenskar i naturen att lägga näsan i blöt, leta, titta, nyfikenhet på ett sjukligt sätt. Och ja, detta lär givetvis användas av kriminella falanger.

Du kan söka på äldre i vissa områden för att utsätta mycket gamla personer för brott. Både telefon och adress är ofta synligt.

Trots att jag inte har något att dölja, skulle det vara jävligt skönt om det var som andra länder. Låt enbart Polis och myndigheter göra slagningar på dig.
2024-09-04, 07:10
Medlem
Maxima95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Snart kanske Ratsit blir helt meningslöst om tillräckligt många plockar bort sig.

Det kan du nog glömma att pöbeln kommer engagera sig i. De har precis lärt sig hur man skriver hatkommentarer på sociala medier med för- och efternamn samt år och månad de är födda i användarnamnet.
2024-09-04, 07:15
Medlem
Twitterturkens avatar
Nog mest konstiga människor som aktivt går in och plockar bort sig från dessa sidor, typ gäddor från dumpen m.fl.
Skulle jag se att någon person saknas här så hade jag omedelbart tänkt att det är en skum person.
2024-09-04, 07:19
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Nog mest konstiga människor som aktivt går in och plockar bort sig från dessa sidor, typ gäddor från dumpen m.fl.
Skulle jag se att någon person saknas här så hade jag omedelbart tänkt att det är en skum person.
Varför vill man att hela ens liv skall ligga offentligt online? Det räcker ju med att man tutar på en blatte så dyker han upp vid din dörr med en kniv. Ju mindre son går att hitta om en desto bättre är det.
2024-09-04, 07:43
Medlem
MyJustices avatar
Det är väl bara. Att man tar bort sökningen för icke inloggad .
Är man inloggad på Ratsit så syns man ändå ?
Blir isåfall meningslöst att ta bort sig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in