2024-09-03, 20:56
Medlem
TweentyFives avatar
tack som fan, tack vare denna tråd försatte jag med att ta bort mig från resterande tjänsterna. Anonymitet är viktigt!
2024-09-03, 21:10
Avslutad
Folkets personuppgifter har varit alldeles för enkla att ta reda på.. Telefonnummer vist men det ska även vara enklare att ha dolt nummer eller välja att de inte ska visas offentligt. Adress födelseår, fordon barn hundar och vettefan mer man kan se ska ingen ha tillgång till förutom relevanta myndigheter.
2024-09-03, 21:16
Medlem
Trakessons avatar
Plockade bort mig själv men namn, ålder och civilstånd kommer fortfarande upp om jag söker på mitt namn. Däremot kommer det upp ett felmeddelande om jag klickar på mitt namn.
Är det så för er andra också eller försvinner ni helt från sökresultaten?
2024-09-03, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Plockade bort mig själv men namn, ålder och civilstånd kommer fortfarande upp om jag söker på mitt namn. Däremot kommer det upp ett felmeddelande om jag klickar på mitt namn.

Har det gått 24 timmar? Det var lite konstiga sökresultat första dygnet för mig
2024-09-03, 21:20
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson

Är själv inte så teknisk men kan det vara så att det är en fördröjning i Google innan resultaten försvinner? Ratsit, merinfo etc är borta men Google måste kanske glömma och det kan ta en stund?
2024-09-03, 21:23
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamakMinasazi
Har det gått 24 timmar? Det var lite konstiga sökresultat första dygnet för mig
Nej, bara 4. Då avvaktar jag och provar igen i morgon.

Tack för svar!
2024-09-03, 21:24
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Är själv inte så teknisk men kan det vara så att det är en fördröjning i Google innan resultaten försvinner? Ratsit, merinfo etc är borta men Google måste kanske glömma och det kan ta en stund?
Jag pratade om Ratsit.
2024-09-03, 21:26
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
"Jag är medveten om att privatpersoner, myndigheter och företag använder Ratsit för att ta fram person- och adressuppgifter. Om du väljer att ta bort dina uppgifter så kan de inte längre få fram information om dig. Exempel är postutdelare, blomsterbud, tandläkare, energibolag, kommuner, taxi, försäkringsbolag, landsting, budföretag mm. En del företag använder även Ratsits kreditupplysningar för att göra bakgrundskontroller, så om du tar bort dina uppgifter så kan dessa aktörer inte använda våra tjänster vilket kan försvåra för dig som person att sluta avtal med dem."

Gör man inte saker & ting mer komplicerat för sig själv samtidigt? Även fast jag är för att kunna vara så anonym som möjligt

Nej, de kan vända sig direkt till skatteverket och få reda på vart man är folkbokförd någonstans. Så den där texten är bullshit.
2024-09-03, 21:43
Medlem
Rumpkorvens avatar
Mrkoll också?
2024-09-03, 21:50
Medlem
ObamaSexGaming2007s avatar
Vilka konsekvenser/nackdelar är det att ta bort sina uppgifter från samtliga sidor om man inte är kriminell, är en Svensson men inte gillar att vem som helst kan se vilken bil man äger, civilstånd, om man har hund eller inte. Man kanske skulle låta sig vara kvar på hitta.se möjligtvis för att inte framstå som WT-kriminell?
2024-09-03, 21:52
Medlem
JokkMokks avatar
Bra guide här

https://www.polisforbundet.se/rad-och-stod/hot-och-vald-mot-poliser/minska-din-synlighet-pa-internet/#:~:text=Mrkoll.se,exempel%20IMY%3As%20brevmall).
2024-09-03, 21:56
Medlem
BombaySaphires avatar
Som flera andra redan har påpekat i tråden:

Det är MrKoll och Birthday.se som är de två stora problemen. Svårt att bli bortplockad därifrån. Testa själva så får ni se vad de svarar på era meddelanden!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in