Jag lyssnade på den korta intervjun med henne som även länkats tidigare i tråden:
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/camilla-henemark-jag-blev-en-eremit-lite-grann
Den är från januari i år, och intervjun gjordes med anledningen av att hon tydligen var med och spelade i en Shakespearepjäs. Radioteater om jag förstod det hela rätt.
Tänker att det låter som att hon typ behöver bli ”uppbjuden” för att ”hitta på något”. Hon behöver få erbjudanden om roller, engagemang och intervjuer och så vidare. Alltså att hon inte riktigt är typen som sätter igång och pysslar med nånting hemma.
Vet inte om hon har sjukersättning eller nånting sånt eller vad hon lever på.
Sedan verkar hon sörja över att ha blivit äldre och tycker att hon förlorat sitt värde som kvinna, eller vad det var. Jag antar att det är kvinnor som delvis levt på sitt utseende som lider allra mest av sånt - hon var ju verkligen vrålsnygg en gång i tiden. Det som inte är lika snygga och kan leva på det måste ju utveckla andra sidor. Mer inre resurser eller utbilda sig på nåt annat sätt.
Dock säger hon också i intervjun att hon trivs hemma för sig själv, men samtidigt verkar hon ju bli passiv och deppig och oföretagsam. Trött.
När man precis fyllt 60 är man ju ändå inte SÅ gammal, livet är ju inte slut då…