Citat:
Ursprungligen postat av
aklagarmyndigheten
Jag fick stryk varenda djävla dag. Mest för att jag skyddade mina syskon.
De var livrädda och vad som än hände i hemmet fick jag skulden för. Det var som om mina syskon vartefter övergreppen utvecklades njöt av paraden av misshandel. De utvecklades till den värsta formen av ynkryggar och kräk, och jag anser att det kom från den sjuka miljö vi växte upp i där de hela tiden var tvungna att spela offer inför våra föräldrar för att komma undan.
De är än idag groteska ynkryggar till kräk och de saknar följaktligen all form av moral och ryggrad. Detta är vad misshandel också kan leda till. Dvs, även de som stod stillatigande eller jublande bredvid och orkestrerade helvetet är också något sorts offer. Jag föraktar mina syskon för vad de är och allt de förstört. Det är inte så att de blivit reflekterande och bättre människor som vuxna, utan det hela har utvecklats till en grotesk ondska.
Jag är den som gått minst skadad ur uppväxten, enligt vad alla som känner oss säger. Jag blev en hård djävel som slutade gråta ganska tidigt, och tog mitt kok stryk som en karl redan i femårsåldern. Gubbdjäveln fick spöa mig i ytterligare 10 år utan en enda tår. Det har speglat mitt sätt att vara som människa.
Jag står upp när alla andra faller. Gör jag fel så är jag den första att påpeka det. Jag tar ansvar. Skyller aldrig ifrån mig eller ljuger om något. Det är bekvämt förhållningssätt till livet, och har gett mig en gedigen respekt genom livet.
Har ett antal barn och man brukar säga att den som blivit utsatt i barndomen utsätter i sin tur sina barn. Det stämmer inte här i alla fall. Jag predikar kärlek, den kärlek som jag aldrig fick.
Min relation till kvinnor är dock knepig, och det skulle jag kanske kunna tänkas ha något att göra med alla sveken från min mamma osv. Hon var ett kräk.
Har din mamma försökt gottgöra dig ngn gng ?
Kvinnors metoder att gottgöra de människor i sin närhet som de verbalt eller psykiskt sårat brukar vara av sexualiserad karaktär. Då spelar det ingen roll ifall mannen i fråga är nära släkting, kollega eller vän.
Det är enligt, vissa studier, inte ovanligt att en ångerfull moder väljer att liberalisera alla sociala lagar för att med sexuell manipulation försöka gottgöra de ärr hon skapat
Det finns även en annan typ av moder som väljer att lägga locket på. Att när barnet nått vuxen ålder inte prata om det som hänt utan bara väljer tystnaden
Så, vilken typ är din mamma? Har du ngn kontakt med henne öht?
...& hur kommer det sig att du blev utsatt? Var det ngt specifikt med dig som dina föräldrar ogillade? Tror det hela mest handlade om att med tukt försöka domisticera dig
Dvs att felet låg hos dig från första början då du med ett hyperaktivt beteendemönster & sociala svårigheter ställde till oreda där du drog fram