Citat:
Ursprungligen postat av
browneye
Som en annan parentes kan man notera att du är helt ute och cyklar. Polismyndigheten har mängder med civilanställda gränskontrollanter som inte är poliser.
Exakt. Valde att inte fortsätta snacket med bakom-mina-solglasögon (Docent Död-låt för de som inte känner till det) då det hade varit alltför OffT. Som en parentes till din parentes så var jag civilt anställd av polismyndigheten. Titeln på min anställningsavtal var gränskontrollant.
Men för att återgå till trådens ämne:
Zelensky under mötet med Nederländernas nya premiärminister Dick Shoof (så mycket för den rysspositiva Geert Wilders).
Citat:
Ukrainas president Volodomyr Zelenskyj sa att Ukraina var mer positivt om sin förmåga att få tillstånd från västallierade för långdistansattacker mot mål inne i Ryssland. Enligt Zelenskyj bör allierade tillhandahålla vapen för sådana attacker. – I dag räcker det inte att bara tillåta, sa Zelenskyj på en presskonferens.
Det är fan dags för de hindrande länderna att få tummen ur röven och sluta vara så jävla ängsliga för nåt som inte kommer att ske. Alla så kallade röda linjerna är passerade sedan länge och ändå har inga ryska skrothögar till kärnvapen flugit. Detta egalt att ryssen åter snackar om sina kärnvapensdoktriner med ändringar. Det kommer inte flyga ett skit med radioaktivt material. Husse i peking kommer inte tillåta att palatshoran ryssen använder dem.
----------------
Och så ännu en ukrainsk drönare i närheten av träsket moskva.
(video i länken nedan).
----------------
Över 600 ryssar från Kursk sitter nu i ukrainskt fångenskap.
Vid en presskonferens på måndagen kommenterade Ukrainas president Volodomyr Zelenskyj också Ukrainas framryckning i den ryska Kursk-regionen mer i detalj. Enligt Zelenskyj har Ukraina lyckats tillfångata mer än 600 ryska soldater under Kursk-operationen. Enligt presidenten har offensiven fortskridit enligt plan och Ukraina har uppnått sina mål i regionen.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010621959.html