2024-09-02, 14:48
Avslutad
Alkohol ska man inte ha monopol på. Det förstår alla som har IQ över 40. Visst, Systembolaget kan få vara kvar men skrota monopolet så man kan tjacka alkohol var man vill! Att det dessutom inte räcker med att vara myndig för att man ska få handla på Systemet utan tvingas vänta tills man är 20 är ju bara bullshit!

Men för att svara på frågan: Bästa tiden att besöka Systembolaget är ju naturligtvis när de har öppet och när man under deras öppettider har tid att gå dit. Svårare än så är det inte!
Citera
2024-09-02, 14:50
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Utbudet på bolaget är bland det bästa i världen, priserna är inte bland de bästa i världen men konstigt nog kan en starköl på bolaget vara billigare än en folköl 3,5 på Ica. Sug på den! Blanda inte ihop den idiotiska alkoholskatten i Sverige med Systembolaget. Enda som kan vara drygt med bolaget är när man bor i en skitby och måste beställa via ombudet, det kräver viss planering.

Håller med om ovanstående, men nu var det väl tider som skulle diskuteras framför allt?

Skulle nog säga, senare i veckan, tidigt på dagen. Måndagar ska många fylla upp sina "förråd", morgnar kommer stamkunderna. Kanske mellan 11-12 på förmiddagen och mellan 14-15 på eftermiddagen. Fredagar följer nog helt andra regler....

Försökte hitta besökstider genom att googla på recensioner och så vidare, men hittade inget. Egentligen står det säkert där när de har flest besökare.
Citera
2024-09-02, 15:01
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanmedhuvudet
Det roliga är att man skapar en myndighet som ensamt ska sälja alkohol till folket och sen så har man världens sämsta öppettider och utbud.

Systembolaget ska helst ha öppet dygnet runt, alltså hela tiden.

Kan man inte det så ska den öppna 04:00 på morgonen och stänga 01:00 eller senare.

Förstår man inte det så förstår man inte alkohol.

Då skulle man behöva höja priserna avsevärt, och en fördel vi har är att utbudet är bra och priset helt okej.

Om du besväras av monopolets öppettider har du förmodligen alkoholproblem och bör ta upp dem med din vårdcentral.
Citera
2024-09-02, 15:03
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlitze
Alkohol ska man inte ha monopol på. Det förstår alla som har IQ över 40. Visst, Systembolaget kan få vara kvar men skrota monopolet så man kan tjacka alkohol var man vill! Att det dessutom inte räcker med att vara myndig för att man ska få handla på Systemet utan tvingas vänta tills man är 20 är ju bara bullshit!

Men för att svara på frågan: Bästa tiden att besöka Systembolaget är ju naturligtvis när de har öppet och när man under deras öppettider har tid att gå dit. Svårare än så är det inte!

Jag går när det är ganska tomt, så jag slipper trängas. Nästan allt jag köper är ur beställningssortimentet men man brukar ju vilja plocka några burkar vuxenläsk och en flaska vin att göra gryta på också, de två-tre gånger per år som man är där.
Citera
2024-09-02, 15:08
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Hej.

När föreslår ni att man besöker Systembolaget?

Exempelvis,

Klockan 10:00

Eller 18:00

När är det bäst på dagen att besöka Systembolaget?

Ange med digitalt eller "verbal analoga klockor".

Ingen listtråd motivera era svar

Tjao!

Var utanför bolaget tio i tio imorse... När portarna öppnade vällde folk in, men jag var snabb som en vessla att ta mina öl och var person nr. 3 i kassakön!
Inte illa pinkat.

Annars är alla tider bra, 10:00 till 18/19:00 hur länge ditt lokala bolag nu har öppet.

Vill du att det ska vara lite folk i butiken när du besöker så är ca 14-15 lämpligt.
Citera
2024-09-02, 15:18
Avslutad
Rätt sjukt egentligen att man inte kan köpa en öl på efter klockan 15 på en lördag eller bara det att en öl kostar 70+ kronor på krogen om man inte är i en storstad.

Utlänningar brukar kalla oss för ett cuckat folk, stämmer nog.
Citera
2024-09-02, 15:43
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanmedhuvudet
Förstår man inte det så förstår man inte alkohol.
Det är nog tvärtom.
Om man inte förstår alkohol vill man ha dessa öppettider du föreslår.
Nä, öppettiderna är bra, men man borde kunna ha öppet på söndagar också mellan 12-18 om man plösligt får främmat.
1200 tycker jag är lagom så man hinner känna av abstinensen ordentligt
Citera
2024-09-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
Var utanför bolaget tio i tio imorse... När portarna öppnade vällde folk in, men jag var snabb som en vessla att ta mina öl och var person nr. 3 i kassakön!
Inte illa pinkat.

Annars är alla tider bra, 10:00 till 18/19:00 hur länge ditt lokala bolag nu har öppet.

Vill du att det ska vara lite folk i butiken när du besöker så är ca 14-15 lämpligt.
Det betyder det var vinalkisar i kön, vinet kommer alltid innan ölen.
Citera
2024-09-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keny69
Rätt sjukt egentligen att man inte kan köpa en öl på efter klockan 15 på en lördag eller bara det att en öl kostar 70+ kronor på krogen om man inte är i en storstad.

Utlänningar brukar kalla oss för ett cuckat folk, stämmer nog.
Folköl?
Citera
2024-09-02, 15:48
Medlem
Citat:

Hjärnan har inte hunnit mogna så mycket när du är 18. Det märks rätt väl när tonåringar dricker att det är så därför är det 20 och borde egentligen vara 25.
Citera
2024-09-02, 15:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHurtig
10:10 är det nog rätt folktomt efter att alkisarmen vid öppning fått sitt.

Kommer man till systemet klockan 10:00 så är det alltid en viss kö med folk som väntar, både svenssons och alkisar så ditt förslag är absolut inte fel även om jag skulle säga 10:20 för att slippa den första anstormningen.
Nu för tiden tycker jag själv aldrig att det är någon direkt kö iallafall i den butiken jag går. Är det mycke folk så öppnas en eller ett par kassor till och problemet är löst. Max kötid för mig är nog fem minuter.
Går inte på systemet dagarna före storhelger ska tilläggas.

När jag var liten och bodde i en mindre ort så var det grannorten som hade systembolaget, då det inte var självplock så kunde kön vara någon eller ibland några timmar lång inför storhelg. Vissa ungar åkte då dit och plockade nummerlappar i maskinen som de sen stod utanför och sålde😂😂
Citera
2024-09-02, 15:57
Bannlyst
Citat:
Alkohol ska man inte ha monopol på.

Amen.

Det sagt tvang pandemijäveln fram nya mönster. Man vill ju inte stå ute i kö i en halvtimma i februari, så man anpassar shoppingbeteendet. Början av veckan 10.30-ish är optimalt i förhållande till det rådande läget med alkolåda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in