Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Glas
Tingsrätten tar också upp AAS's fascination för tvåan
Såväl genom flickornas berättelser som genom de av
åklagaren åberopade chatloggarna är också klarlagt att Atheer Al Suhairy, till
skillnad från flickorna, haft ett särskilt intresse for analsex och att han förmått
flickorna till att låta honom genomföra sådant samlag trots att det var smärtsamt för dem. Vidare framgår att han haft påfallande svårt att acceptera att en flicka inte ville ha analsex eller annat sexuellt umgange.
Jag tycker det verkar som nästan allt skett mot betalning och genom övertalning/raggning - "hjärntvätt"
Jo, men det är ju därför vi har de lagar vi har, om att vuxna inte får ha sånt umgänge med minderåriga. Unga människor är lätta att övertala till allt möjligt som i efterhand inte är så smart. Det är därför vi inte låter personer under 18 år ingå ekonomiska avtal heller. Vi har skolplikt i grundskolan eftersom man inte bedömer att barn själva kan bestämma vad de behöver lära sig. Man får heller inte driva reklamkampanjer som riktas till yngre barn eftersom de saknar omdöme, osv osv etc. På alla håll och kanter i lagen framgår det att unga människor inte fullt ut kan ta hand om sig själva.
Oavsett om det förekommit våld eller inte är det synnerligen uselt att utnyttja minderårigas oerfarenhet och rådvillhet till att skaffa sig tillgång till såväl deras plånböcker eller könsorgan. Jag förstår inte att man ifrågasätter det här - det är ju typ som pensionärsrån, också ett särdeles uselt brott. Jag skulle hellre se att pensionärsrånare fick sitta längre än att straffet sänktes för svin som Atheer Al-Suhairy.