2024-09-01, 20:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Googlade:
Vad händer om man nekar faderskapstest?

"Om någon vägrar att medverka i undersökningen måste talan väckas vid domstol om faderskapets fastställande. Domstolen kan då, även om ena parten vägrar, framtvinga genomförande av blodprov (lagen (1958:642) om blodundersökning m.m. vid utredning av faderskap)."
källa: familjejuristen

Googlade:
Är man skyldig att göra faderskapstest?

"Enligt svensk lag har kommunernas socialnämnder skyldighet att fastställa faderskap till barn vars föräldrar inte är gifta då barnet föds. Om mannen inte bekräftar faderskapet kan det bli aktuellt med en faderskapsutredning, det som även kallas faderskapstest.15 maj 2024"
källa: rättsmedecinalverket"

Vad sysslar soc med???? Har gått flera
månader, oavsett polisanmälan borde
det inte vara ett problem om nu
"alla vet vem det är" eller hur?!
Ska inte soc sätta igång en utredning?
Verkar vara de som förhalar och som blivit
manipulerade av N och J !!

Gjorde A försök till dialog då blev han
anmäld för stalking. Sedan säger hon att
hon inte hört ifrån honom, hur ska hon ha det?
Stalkar han eller inte hör av sig??🫣
Svårt att göra båda samtidigt🤭

Av det som framgår verkar
faderskapsfrågan kommit upp EFTER
att A blev utesluten från förlossning!!
Även all form av kontakt med N redan
sedan september, för då fick hon ångest
(smart för då blir det indirekt
ingen kontakt med dottern)
och alla gick på den charaden

Vissa borde läsa på innan de pekar
med hela handen åt höger och vänster
Snart kommer massa pudlande från någon att det har någon sagt hela tiden, nej det har någon verkligen inte sagt!!!
Av egen erfarenhet så har nog både socialtjänsten och en från kommunen varit där el kallat till möte .
Man behöver ej gå båda utan man kan få prata var en för sig för att undvika konflikter

Alla vet att N medvet ej låtit A skriva på det syns på skatteverket då endast N står som förälder

Alla vet att A var villig att ta faderskapstest, men en vägra varför då går ut i ilska poster på exphon kontot

Bara här gör N bort sig då hon går in och förhalar allt gör även under denna tid oxå en ny anmälan mot A varför då

För att han försöket ha kontakt med sin dotter
Hon kan inte hålla på så länge till ska du se
Senast redigerad av Hulken52 2024-09-01 kl. 20:12.
2024-09-01, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Kul att du hitta tillbaka 🫶🙏

Är mkt ledsen för hur du blev utsatt, men du ska veta att vi är många som försvara dej .

Så låt inte dessa som håller på vinna över dig . Utan fortsätt att skriva och tyck till då du behövs och tillför mkt I tråden❤️

Och dom som ej vill läsa kan skrolla vidare

Instämmer👏🤗🫶
2024-09-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Av egen erfarenhet så har nog både socialtjänsten och en från kommunen varit där el kallat till möte .
Man behöver ej gå båda utan man kan få prata var en för sig för att undvika konflikter

Alla vet att N medvet ej låtit A skriva på det syns på skatteverket då endast N står som förälder

Alla vet att A var villig att ta faderskapstest, men en vägra varför då går ut i ilska poster på exphon kontot

Bara här gör N bort sig då hon går in och förhalar allt gör även under denna tid oxå en ny anmälan mot A varför då

För att han försöket ha kontakt med sin dotter
Hon kan inte hålla på så länge till ska du se

Hoppas snarare än snart🙏🙏
2024-09-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Problemet är att A Inte med 100% säkerhet vet om han är pappan då tilliten till N ej finns kvar längre efter alla påståenden. Ett ex.är beskyllningar om ex. klamydia som ej kom från A, utan N själv även om hon påstått annat inför SM. N reagerade även negativt på att A ville göra ett faderskapstest??? Varför då, kan man undra?

Ja det kan man verkligen undra???

Jag googlade även detta:

"Kan mamman vägra faderskapstest?"

"Socialnämnden ska verka för att blodprov tas på barnets mamma, barnet själv samt den potentiella fadern (2 kap. 6 § föräldrabalken). Socialnämnden kan dock inte tvinga en person att ta blodprov. Om någon vägrar att medverka i undersökningen måste talan väckas vid domstol om faderskapets fastställande."
källa: familjejurist.se

Det verkar ju oförmögna att göra sitt arbete korrekt och trott på lögner ser det ut som. Så viktiga saker borde inte få tolkas godtyckligt kan man tycka.
Så min fråga är, har soc lämnat ärendet
vidare till domstol? Är det inte deras jobb? Frågan är till Hulken också, fick inte med citat🫣
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-01 kl. 20:55.
2024-09-01, 20:47
Medlem
Om mamman vägrar att godkänna pappans bekräftelse trots att utredningen tydlig utpekar en specifik man , kan överförmyndaren utse en särskilt förordnad vårdnadshavare till barnet. Den särskilt förordnade vårdnadshavaren godkänner då pappans bekräftelse istället för mamman.

A hade således kunnat stå som pappa i ca 7 månader redan om han hade velat det.

Det finns ingen pappa som kan veta med full säkerhet om han är biologisk far eller inte. Är man osäker så kan man köpa ett test när man väl träffar barnet. Kostar några tusen men det är det ju värt .
Var och en tar ansvar för sig.
2024-09-01, 20:54
Avstängd
Citat:
Ja det kan man verkligen undra???

Jag googlade även detta:

"Kan mamman vägra faderskapstest?"

"Socialnämnden ska verka för att blodprov tas på barnets mamma, barnet själv samt den potentiella fadern (2 kap. 6 § föräldrabalken). Socialnämnden kan dock inte tvinga en person att ta blodprov. Om någon vägrar att medverka i undersökningen måste talan väckas vid domstol om faderskapets fastställande."
källa: familjejurist.se

Det verkar ju oförmögna att göra sitt arbete korrekt och trott på lögner ser det ut som. Så viktiga saker borde inte få tolkas godtyckligt kan man tycka.
Så min fråga är, har soc lämnat ärendet
vidare till domstol? Är det inte deras jobb? Frågan är till Hulken, fick inte med citat🫣
Soc har med all säkerhet lämnat in det till socialen lika så kommunen . Men det tar tid mitt tog över 18 mån .

Och pga av vissa omständigheter då mitt ex gjorde precis som N gör mot A undanhöll min son vägra samarbeta skriva på papper om faderskapet bråka hitta på saker så hamna min son I ett jourhem under tiden

Men här går nog J in och styr en hel del och kör med sitt psykolog snack

Jag hade ingen sån som kunde prata för mig så vi fick vackert lyda myndigheter mm och göra som dom sa

Men domen blev till min fördel ej mitt exs har ensam vårdnad idag och min son träffar sin mamma varannan helg som rätten har bestämt men hon har honom ibland lite då och då idag
Senast redigerad av Hulken52 2024-09-01 kl. 20:58.
2024-09-01, 20:58
Medlem
Citat:
Soc har med all säkerhet lämnat in det till socialen lika så kommunen . Men det tar tid mitt tog över 18 mån .

Och pga av vissa omständigheter då mitt ex gjorde precis som N gör mot A undanhöll min son vägra samarbeta skriva på papper om faderskapet bråka hitta på saker så hamna min son I ett jourhem under tiden

Det där är så ledsamt😔💔
Varför gör man så mot sitt barn?!

Vill inte verka förmer, men för mig
har barnens välmående varit i centrum
även när jag och deras far inte var
överens i början av separation.
Jag svalde min stolhet för deras skull.
Vi är vänner trots vi är skilda, för allas
skull, barnens främst❤️❤️

Någon verkar inte se N's skuld och
ansvar som mamma. Allt ansvar
ligger hos A trots att N saboterar
att man tycker så är beyond me
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-01 kl. 21:10.
2024-09-01, 21:00
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:

Men här går nog J in och styr en hel del och kör med sitt psykolog snack

Jag hade ingen sån som kunde prata för mig så vi fick vackert lyda myndigheter mm och göra som dom sa

Men domen blev till min fördel ej mitt exs har ensam vårdnad idag och min son träffar sin mamma varannan helg som rätten har bestämt men hon har honom ibland lite då och då idag
Du kan INTE jämföra dig med Niccis fall vilket du gjort hela tiden, Varje case är UNIKT så är detta så basera inte det på hur det gick för dig i ditt fall!
2024-09-01, 21:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Du kan INTE jämföra dig med Niccis fall vilket du gjort hela tiden, Varje case är UNIKT så är detta så basera inte det på hur det gick för dig i ditt fall!
Ge dej jag har inte jämfört bara sagt att det kan gå till så pga att jag upplevt det A har gör ! Jag vet mkt väl att alla fall är olika
2024-09-01, 21:06
Avstängd
Citat:
Det där är så ledsamt😔💔
Varför gör man så mot sitt barn?!
Vet inte faktiskt, vet bara dom som håller på dom tänker inte på barnet över huvudtaget utan bara sig själv
2024-09-01, 21:08
Medlem
Att tala om vem som är barnets pappa är inte att ”inte medverka”. Då medverkar man i allra högsta grad i utredningen, som sig bör.
2024-09-01, 21:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Varför så dryg , du kunde bara ha sagt snälla nu har du tagit upp detta och jag skulle gärna be dej att inte göra det igen 😊

El så kan man skrolla vidare och bara le 😁

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in