2024-09-01, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Jag vet inte om det är sant. Men så sades det. Dock framkom inga bevis.

Spelar väl ingen roll om det är vänner som säger det?? Så om din vän fotar ett blåmärke på ditt barn så är det din fru som slagits?
Du återkommer till om pappan ska ha barnet på heltid?
Ärligt talat så är det inte speciellt viktigt för mig.
Jag är inte känslomässigt engagerad.

Men om det är sant att vänner har fotat ett barn med blåmärken så är väl tanken att det ska anmälas eller att det har gjorts.
Bara ett konstaterande från min sida att barnet kanske har det bättre där om allt stämmer med Julia, men det vill säga om hon inte blir slagen där.
Men nu verkar ju båda utredas för brott och då blir väl soc indragna automatiskt tror jag.
Citera
2024-09-01, 17:14
Avslutad
Citat:
Jag vet inte om det är sant. Men så sades det. Dock framkom inga bevis.

Spelar väl ingen roll om det är vänner som säger det?? Så om din vän fotar ett blåmärke på ditt barn så är det din fru som slagits?
Du återkommer till om pappan ska ha barnet på heltid?
Ärligt talat så är det inte speciellt viktigt för mig.
Jag är inte känslomässigt engagerad.

Friska barn har som sagt blåmärken, och att fota för att sen påstå att det är misshandel är bara dumt.
Jag kan tänka med ett par stycken som skulle rida på den vågen och låta misshandelsrykten få växa och spridas. Kommer det en massanmälan till snart?
Chrippa kan sitta lugnt i båten
Senast redigerad av Goldentie 2024-09-01 kl. 17:27.
Citera
2024-09-01, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Friska barn har som sagt blåmärken, och att fota för att sen påstå att det är misshandel är bara dumt.
Jag kan tänka med ett par stycken som skulle rida på den vågen och låta misshandelsrykten få växa och spridas. Kommer det en massanmälan till snart?

Blåmärken på fyraåringar är ju oftast ett tecken på att de rör på sig. Och växer samtidigt.
Citera
2024-09-01, 18:05
Medlem
Så när Linnea anklagade Chrippa för att ha slagit henne så var det inte rimligt för hennes blåmärken var inte ”tillräckliga” för att skulle han minsann slagits hade det varit värre blåmärken/skador och har för mig att chrippa vid ett tillfälle sa att hon skulle ”varit knocked out.”

Samma personer säger att Linnea har misshandlat chrippa, med sparkar i bilar, med järnrör etc. Så om Linnea skulle misshandlat barnet då borde det väl vara brutala anmärkningsvärda blåmärken eller är det bara Linnea som kan slåss och inte lämna spår av ”misshandel”? Varför skulle Linnea slå barnet? Och om hon nu vill slå barnet kan hon BARA i det sammanhanget behärska sig och slå så det inte blir ”för mycket” ????? För annars är hon fullblodig psykopat med borderline. Det är helt ologiskt.

Alla resonemang är idiotiska. Ska ta mig en titt på chrippas vloggar från Dubai för där ser jag 2 tjejer som är tillfreds med vardagen med en gapande chrippa vars värld kretsar kring pengar och kändisskap. Dottern är en obligation och flickvännen en trofé. Men inte mer än så.

Vad händer med alla kändisars fruar som vill göra slut? Charlie Sheen, P Diddy, OJ simpson, Chris Brown, Bobby Brown, Sean Penn, Nicolas Cage, Ray Rice. Listan kan göras längre. Vad har alla gemensamt? ”charges were later dropped”. Linnea kommer få vara med chrippa tills dagen han väljer att lämna henne. Men det kommer aldrig hända, han behöver henne. Hon ska tystas och fortsätta tystas. Hennes sanning ska förminskas. Men hon valde själv att åka till Barcelona, hon var ifrån honom men valde att vara med honom. Hon var hyllad på sitt håll och Chrippa på sitt.

Denna tråden kan lika gärna läggas ner för vi kommer aldrig få veta mer, det som finns kvar är spekulationer och spekulationer. Och sanningen kommer alltid ligga begravd i hemligheterna de båda bär på.
Citera
2024-09-01, 18:37
Medlem
Citat:

Tycker du att det gäller i alla fall där man fotar blåmärken? eller är det just för att Linnea anklagas för detta?

Kan ju faktiskt vara så att vännerna har reagerat på blåmärken och saker som Julia har sagt, och då gör dom ju inte fel som anmäler, visar väl bara att dom är bekymrade över flickans välmående.
Citera
2024-09-01, 18:42
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Vad skulle hända om alla bara slutade? Lät Chrippa själv ta beslut om sitt liv och ta ansvar om det finns några frågetecken. Varför denna eviga inblandning av Jocke, Rask och Anjo plus svansen med småkreatörer
Det är fan den sjukaste häxjakten någonsin, och det finns inga vinnare. Dom största förlorarna i detta kommer bli trion plus Julia

Nej det är ju dessa som är vinnarna och Chrippa är den stora förloraren. Han är inte kapabel att ta beslut kring sitt eget liv mer om det vore att ta sitt eget liv, om det skulle ske, skulle det firas med tårta och en stor stark!
Citera
2024-09-01, 19:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Nej det är ju dessa som är vinnarna och Chrippa är den stora förloraren. Han är inte kapabel att ta beslut kring sitt eget liv mer om det vore att ta sitt eget liv, om det skulle ske, skulle det firas med tårta och en stor stark!
Han har väl tagit en hel del beslut kring sitt liv - att det inte gillas av alla betyder ju inte att han inte har gjort det.
Det är ju tvärtom - det är just att han tar beslut för sitt eget liv som tycks uppröra somliga.
Citera
2024-09-01, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren

Och det vet du? Att Chrippa inte är kapabel? Han har lika stor rätt till att ta beslut, och konsekvenserna av dessa, som alla andra. Att låta någon självutnämnd allvetare ta över hans liv var det sämsta som kunde hända. En liten storebror som skuttar omkring och talar om för allt och alla hur saker och ting skall vara är fan sjukt. Tar Chrippa fel beslut i sitt liv så är det han själv som får ta ansvar.
Lilla storebror skall sköta sig själv, sin familj, och skita i andra
Citera
2024-09-01, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad har Anjo för agenda då - ni som vet? Vems ärenden springer han?

Jocke går hårt åt Chrippa för att Chrippa är olydig och inte följer den uppsatta planen med att dumpa Linnea och leva (o)lycklig med Julia. Det hade ju Julia och Jocke fixat för när Chrippa satt i häkte -- och så valde han en annan istället - den rackarn.

Hmm eller så ville Jocke inte att hans bror skulle vara i ett destruktivt förhållande där han kastas i häkte när han hotar med att lämna och där Chrippas dotter enligt Chrippa själv behandlas illa både fysiskt och psykiskt?
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2024-09-01 kl. 19:59.
Citera
2024-09-01, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är sannolikt rent bullshit.
Vilka skulle dessa "sanningsvittnen" vara - De dokumenterat lögnaktiga Felicia och Anna Book som inte en lyckas rapa utan att det kommer en lögn?

Har jäntan fått blåmärken så lär det vara Julia själv som satt dit dem - för hon är inte särskilt engagerad i sin dotter. Tvärtom ser du på de gånger som barnet syns i bild så är hon bara i vägen och puttas åt sidan så hon inte täcker kameran.
Hos Chrippa och Linnea ser hon nästan alltid glad ut, men inte hos Julia.
Anjo har ju dessutom vittnat om både bristande hygien för både Julia och barnet och Julias bristande intresse i barnet .. finner ni honom trovärdig när han snackar skit om Chrippa och Linnea så bör nu finna honom lika trovärdig i det.

Så behöver något utredas så är det nog i så fall Julias "ömma" omvårdnad och förmåga när det gäller barnet.

Så om man inte är engagerad i sin dotter några minuter i en live, så har man satt blåmärken på sin dotter? Du skriver tillochmed ”lär vara Julia” som att du är säker på det? När det finns vittnen på vad barnet sagt om L och Chrippa själv har gått ut med den informationen.

Du är inte lite fräck du på hur du omriktar allt mot Julia, troligtvis utskickade av dina nya bästisar C och L
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2024-09-01 kl. 19:59.
Citera
2024-09-01, 19:40
Medlem
Citat:
Vad skulle hända om alla bara slutade? Lät Chrippa själv ta beslut om sitt liv och ta ansvar om det finns några frågetecken. Varför denna eviga inblandning av Jocke, Rask och Anjo plus svansen med småkreatörer
Det är fan den sjukaste häxjakten någonsin, och det finns inga vinnare. Dom största förlorarna i detta kommer bli trion plus Julia

Jag tror nog att alla runt Chrippa skulle tyckt det varit skönt om Chrippa själv tog ansvar någon gång. Men det verkar han ha utomordentligt svårt för.
Citera
2024-09-01, 19:42
Avslutad
Citat:
Barn i den åldern har blåmärken. De bara är så. Klumpiga och oförsiktiga. Länge sedan jag hade en fyraåring men minns att man skämdes ibland när man kom till BVC på kontroll.
Jag tror ingen slår på henne överhuvudtaget. Hon är Julias enda länk till Chrippa och hon utnyttjar det på ett vidrigt sätt. Barn ska aldrig behöva axla vuxnas problem!

Allt det du skriver om att du inte tror hon har fått stryk och att barn har blåmärken i den åldern, hade man ju kunnat köpa OM det inte var för Chrippas egna uttalande och vad han säger att han bevittnat mellan barnet och L.

Tyvärr.

Det spelar ingen roll hur mycket han nu i efterhand ångrar vad han sagt för han nu vill vara mer L. Tyvärr så ligger det kvar i bakhuvudet på folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in