2024-08-31, 18:43
Medlem
TPLs avatar
"jag hade mirakulöst nog tur och fick en parkering precis utanför entrén!"

Skönt att firmabilen fick luftas. 🙄

#myliggerlågt #varärjonas #intensivadagar
Citera
2024-08-31, 19:01
Medlem
HappySnowmans avatar
Hm. Jag vill gärna ta tillfället i akt och meddela att jag är jag och ingen annan. Varken något troll eller multipla personligheter. Jag undviker dessutom att kommentera irrelevanta detaljer om utseende, familjemedlemmar och liknande. Det tycker jag att många här inne är ganska duktiga på faktiskt.

Däremot väljer jag att ifrågasätta när någon ljuger, myglar eller på annat sätt beter sig bedrägligt och ohederligt. Där kvalar tyvärr My in så att det stänker om det. Vore toppen om hon kunde lägga ner dumheterna och bara bete sig som folk. Alternativt sluta vara offentlig.

Men så länge man väljer att försöka tjäna pengar i offentligheten så får man också stå ut med att bli granskad. Och det är det jag ägnar mig åt här inne.

Således anser jag att det My skriver i sina blogginlägg om att bli granskad och ifrågasatt av troll är rent trams. Bete dig som folk och sluta påstå att du kan saker när du bevisligen är ute och cyklar. Då kommer folk att sluta ifrågasätta vad du håller på med.

Jäkla dumheter. Som sagt.
Citera
2024-08-31, 22:17
Avslutad
Att hon gör reklam för sin butik på sin blogg på Kurera????
My är gränslös.
Citera
2024-08-31, 22:44
Medlem
Visst stod det Martens Wesslander på hennes IG förut?
Citera
2024-08-31, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfan2
My Martens Wesslander har jag för mig. Antingen är trubbel i äktenskapet eller också är det något spel för folkbokföringen.
Citera
2024-08-31, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfan2

Ja det gjorde det. Men hon har aldrig hetat det på riktigt enligt källor som ratsit, birthday osv.
Citera
2024-09-01, 00:19
Avslutad
Hälsoinspiratören har nu stängt av kommentarsfunktionen i senaste inlägget på Kurera där hon skrev om Winnerbäck, troll och lagerrensning. Väntar ivrigt på kostråd, träningstips, hälsoinspiration och hemligheten bakom hur man går ner 20 kg på 6 månader. ✌️
Citera
2024-09-01, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClupeaHarengus
Hälsoinspiratören har nu stängt av kommentarsfunktionen i senaste inlägget på Kurera där hon skrev om Winnerbäck, troll och lagerrensning. Väntar ivrigt på kostråd, träningstips, hälsoinspiration och hemligheten bakom hur man går ner 20 kg på 6 månader. ✌️
Hon hinner inte svara just nu utan håller på att damma av några gamla bilder på recept som hon kan lägga ut.

Matinspo bilder blir det inte eftersom hon inte lagar mat (om vi bortser från kyckling i skysås med ris).
Kan bli bilder på någon smoothie, hennes berömda grönsaksdrink, jo vi vet du dricker dina grönsaker My samt bilder på något "nyttigt godis" ex. dadlar med jordnötssmör.
Sista tiden har vi mest fått ta del av bilder när hon dricker sitt morgonkaffe på balkongen, när hon går till butiken med kaffe i handen. Sitter utanför butiken med kaffekoppen och sist men inte mist när hon kör bil med kaffe i en handen. ☕️ 😄

Träningsinspo har det varit ont om i hennes flöde 💪mest snack om att nystarter samt bilder från de enstaka träningsresor hon gjort till Spanien. De egna träningsresorna hon "har hållit i" har upphört.
Balansen och regelbundheten lyser med sin frånvaro.
Jag väntar också med spänning på hälsoinspiration och vad nytt hon kan komma med eller blir det gammal skåpmat igen?
Senast redigerad av Grynet45 2024-09-01 kl. 08:54.
Citera
2024-09-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Hm. Jag vill gärna ta tillfället i akt och meddela att jag är jag och ingen annan. Varken något troll eller multipla personligheter. Jag undviker dessutom att kommentera irrelevanta detaljer om utseende, familjemedlemmar och liknande. Det tycker jag att många här inne är ganska duktiga på faktiskt.

Däremot väljer jag att ifrågasätta när någon ljuger, myglar eller på annat sätt beter sig bedrägligt och ohederligt. Där kvalar tyvärr My in så att det stänker om det. Vore toppen om hon kunde lägga ner dumheterna och bara bete sig som folk. Alternativt sluta vara offentlig.

Men så länge man väljer att försöka tjäna pengar i offentligheten så får man också stå ut med att bli granskad. Och det är det jag ägnar mig åt här inne.

Således anser jag att det My skriver i sina blogginlägg om att bli granskad och ifrågasatt av troll är rent trams. Bete dig som folk och sluta påstå att du kan saker när du bevisligen är ute och cyklar. Då kommer folk att sluta ifrågasätta vad du håller på med.

Jäkla dumheter. Som sagt.
Ack men där har du fel, min käre snöman. Om du firågasätter öppettider som ändras från vecka till vecka, och som kan ändras samma morgon beroende på humör, då är du ett troll som skall penetreras djupt av en kaktus

Får ändå säga att jag är glad över Kurera-jobbet. Det kan bli intressant framöver, kommer det bli rea på kaktusar för oss troll snart kanske?
Citera
2024-09-01, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Ack men där har du fel, min käre snöman. Om du firågasätter öppettider som ändras från vecka till vecka, och som kan ändras samma morgon beroende på humör, då är du ett troll som skall penetreras djupt av en kaktus

Får ändå säga att jag är glad över Kurera-jobbet. Det kan bli intressant framöver, kommer det bli rea på kaktusar för oss troll snart kanske?

Nu är kommentarsfunktionen aktiverad i senaste inlägget men tänk på följande innan du kommenterar:

Ställ inga frågor, framför allt inga frågor som kan verka kritiska - då blir du stämplad som troll.

Ifrågasätt aldrig hur vissa saker görs/gjorts - då blir du stämplad som troll.

Det måste vara enkelt att vara företagare/influencer idag eftersom de aldrig behöver bemöta kritik - som andra företagare. Istället gäller "har du inget snällt att säga ska du vara tyst", styrkekramar, hjärtan och noll ifrågasättande. Den som inte följer denna mall blir ofta tolkad som "AVUNDSJUK" och just det - troll.

Jag tycker självklart inte att det är ok med personliga påhopp, hat och hot men vi kan väl inte ha en värld som liknar Handmaids Tale där ingen får ifrågasätta och ingen behöver stå till svars för det dem gör?
Citera
2024-09-01, 10:43
Medlem
Citat:
Nu är kommentarsfunktionen aktiverad i senaste inlägget men tänk på följande innan du kommenterar:

Ställ inga frågor, framför allt inga frågor som kan verka kritiska - då blir du stämplad som troll.

Det måste vara enkelt att vara företagare/influencer idag eftersom de aldrig behöver bemöta kritik - som andra företagare. Istället gäller "har du inget snällt att säga ska du vara tyst", styrkekramar, hjärtan och noll ifrågasättande. Den som inte följer denna mall blir ofta tolkad som "AVUNDSJUK" och just det - troll.

Jag tycker självklart inte att det är ok med personliga påhopp, hat och hot men vi kan väl inte ha en värld som liknar Handmaids Tale där ingen får ifrågasätta och ingen behöver stå till svars för det dem gör?
Jag är också emot omotiverade påhopp och utseendekommentarer.

Men det är för jävligt att välgrundad kritik alltid bemöts på samma sätt av dessa idioter:
"Avundsjuka", "Hatare" och "Troll"
Citera
2024-09-01, 12:02
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Jag är också emot omotiverade påhopp och utseendekommentarer.

Men det är för jävligt att välgrundad kritik alltid bemöts på samma sätt av dessa idioter:
"Avundsjuka", "Hatare" och "Troll"
Ni har så rätt. Och jag tycker att detta är läskigt på riktigt. My är ett slående exempel på något som i realiteten är ett demokratihotande samhällsproblem.

Nä, jag tycker faktiskt inte att jag överdriver. Det går att dra paralleller mellan My (eller valfri bluffande influencer) och vad som händer runt Trump t.ex.. (För den som inte fattar så är det inte åsikterna som är det intressanta, utan det faktum att cirkusen omkring dem inte tillåter ett sunt debattklimat. Och "ledaren" uppmuntrar och befäster detta.) Det skrämmande är absolut inte att någon ifrågasätter, det skrämmande är alla skriker "troll" och "hat" och "avundsjuka".

Jag vet inte vad man ska göra. Förlänga skolplikten? Tvinga alla att läsa på universitetsnivå och allmänbilda dem inom vetenskapsteori och -metod? Ha obligatoriska filosofikurser med logik och kritiskt tänkande på schemat?

I väntan på att världen blir en bättre plats och att människorna som bebor den vaknar och börjar tänka, så känner i alla fall jag att vår uppgift i den här tråden är viktigare än någonsin. Att sakligt och kritiskt ifrågasätta det som är snett och skevt i "fallet My".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in