2024-08-31, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zickan
Även du missar poängen. Det primära var inte om han har gjort tjänstgöring eller inte utan att han inte svarar direkt på frågan. Bespara mig dina invektiv. Jag har ingen häst i loppet utan registrerar endast en oförmåga av Harris och Walz att svara direkt på frågor.

Låter ju som du inte sett någon debatt utan hakar upp dig på något.

Trump är ju kungen av att inte svara på frågan utan sväva i någon berättelse om honom, hur bra han är osv. Tänk om måttstocken kunde varit samma
Citera
2024-08-31, 16:44
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulk1
Upplever man förtroende för Kamala efter intervjun på CNN så måste man vara riktigt lågbegåvad.

Hon har ju bevisat att hon varit en riktig jävla kappvändare och står i samma mening och säger att hennes ord kan man lita på. Riktigt löjligt att folk på riktigt tror att hon skulle ha en seriös chans att vinna ett val.

Edit; Walz framstår ju som en jävla jubelidiot och det är på CNN som står bakom detta "radarpar". Förstår varför dessa inte ställer upp på en debatt med Trump. Han skulle göra slarvsylta av dom.

Nu leder Kamala i flera opinionsmätningar och har samlat in mest pengar på kort tid än någon annan tidigare.

Eftersom du är så säker på att Kamala inte kan vinna, förutspår jag att du kommer att hävda valfusk om hon står som segrare efter valet.
Ungefär som när Biden krossade Trump.
Citera
2024-08-31, 16:54
Medlem
RutgerFuchss avatar
Efter Harris debatterade mot Pence bedömde folk att hon vann mot honom i flera undersökningar. Fler blev positiva till henne efter debatten, färre till Pence. Skillnaden var inte enorm men det var tydligt att man blev mer positiv till hennes policy och hennes person.

Bilden av att Harris kommer falla som en sten efter hennes debatt med Trump, stämmer dåligt överens med den historiska verkligheten.

Folk borde lära dig att frångå sin egen politiska bias när de bedömer hur bra det går för en politisk presidentkandidat.
Citera
2024-08-31, 17:23
Medlem
RutgerFuchss avatar
Det som slår mig när jag ser intervjun är att Kamala framstår som väldigt "normal" - average-Jane.

Tror att man i USA efter Trump och Biden längtar efter en normal, kanske tom lite tråkig president. Man är mäkta trött på alla skandaler som tog upp allt utrymme runt de båda herrarna. Reps hade haft större chans om de valt en annan kandidat än Trump.
Citera
2024-08-31, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det som slår mig när jag ser intervjun är att Kamala framstår som väldigt "normal" - average-Jane.

Tror att man i USA efter Trump och Biden längtar efter en normal, kanske tom lite tråkig president. Man är mäkta trött på alla skandaler som tog upp allt utrymme runt de båda herrarna. Reps hade haft större chans om de valt en annan kandidat än Trump.
Precis. Hon svarade på frågorna, även de lite tuffare, utan att en enda gång kalla varken intervjuarna eller någon motståndare för några fula ord. Galet att det ska behöva vara något man är nöjd med, men Trump har verkligen ändrat normen där
Citera
2024-08-31, 17:32
Medlem
Nu är jag visserligen Trumpanhängare men jag hoppas att demokraterna fuskar denna gång också med röstningen så att den indiska tanten vinner och kör ner USA ännu längre ner i avgrunden med dålig ekonomi och startar nya konflikter i världen som dom brukar göra, kan man till och med hoppas på ett inbördeskrig åter igen?

Nu är det iofs inte Harris som kommer att styra landet om hon vinner.....
Citera
2024-08-31, 17:35
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Precis. Hon svarade på frågorna, även de lite tuffare, utan att en enda gång kalla varken intervjuarna eller någon motståndare för några fula ord. Galet att det ska behöva vara något man är nöjd med, men Trump har verkligen ändrat normen där
Ungefär som att Trump sågs som en frisk fläkt när han blev vald 2016, tror jag att man tycker att det är rätt skönt att det slutar storma med Kamala, en average-Jane som man kan identifiera sig med.
Citera
2024-08-31, 17:38
Medlem
develis avatar
Citat:

Exakt.
Det går knappt ens att föreställa sig ett svenskt val med en sån kandidat till stadsministerpost.
Harris är som en svalkande bris gentemot hans enmansshow.
Hur folk ens kan rösta på honom är gör mig en gåta, välja en så uppenbart p-störd och dyrka hans dårskap...
Ser det som fullt begripligt att sansade republikaner vänder honom ryggen.
Han är som en sekt som parasiterar på partiet..

Att Harris var laidback i intervjun misstänker jag är en ren strategi, att hon inte bjöd på lika stort glädjepåslag som på rally eller DNC.

Hon bjöd samtidigt inte heller Trump på värst mycket att tugga på ramarna inför kommande debatt.
Han har varit osedvanligt soft efter intervjun, kanske ser henne som ett enkelt byte rent av.
Hon förefaller han en mycket målmedveten kampanj i ryggen och jag tror det är en strategi.
Normal inför allmänheten, en stark kontrast vs Trump och jag tror Trump svalde betet och underskattar henne inför debatten för hon gissningsvis kommer ta en mer tydlig ÅK-roll.
Har svårt att tro att hon håller tillbaka då.
Hon kan vara satans så vass i den rollen.
Senast redigerad av develi 2024-08-31 kl. 17:44.
Citera
2024-08-31, 17:46
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt.
Det går knappt ens att föreställa sig ett svenskt val med en sån kandidat till stadsministerpost.
Hur folk ens kan rösta på honom är gör mig en gåta, välja en så uppenbart p-störd och dyrka hans dårskap...
Ser det dom fullt begripligt att sansade republikaner vänder honom ryggen.

Att Harris var laidback i intervjun misstänker jag är en ren strategi, att hon inte bjöd på lika stort glädjepåslag som på rally eller DNC.

Hon bjöd samtidigt inte heller Trump på värst mycket att tugga på ramarna inför kommande debatt.
Han har varit osedvanligt soft efter intervjun, kanske ser henne som ett enkelt byte rent av.
Hon förefaller han en mycket målmedveten kampanj i ryggen och jag tror det är en strategi.
Normal inför allmänheten, en stark kontrast vs Trump och jag tror Trump svalde betet och underskattar henne inför debatten för hon gissningsvis kommer ta en mer tydlig ÅK-roll.

Ja, ungefär som Dems underskattade Trump 2016, underskattar nu MAGA Harris.
De kommer bli lilka chockade om hon vinner som Dems blev när Trump vann, med den "lilla" skillnaden att MAGA kommer att skylla på valfusk. Det är livsfarligt inom politiken att bli förutsägbar för motståndaren. Dems har lärt sig den läxan, den återstår för MAGA att ta till sig.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2024-08-31 kl. 17:49.
Citera
2024-08-31, 18:03
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Men titta MAGA sektens hushållsorgan göder narrativet så ni köper det med hull och hår, Donne hade ju Vance med sig så vad är skillnaden jo glömde för att FOX sade det åt er....
Dem som är rädda köper det bluffmakarna säger på FOX, Alla andra vet sanningen är en annan än vad MAGA sekten köper.....

This.

Citat:
Ja, ungefär som Dems underskattade Trump 2016, underskattar nu MAGA Harris.
De kommer bli lilka chockade om hon vinner som Dems blev när Trump vann, med den "lilla" skillnaden att MAGA kommer att skylla på valfusk. Det är livsfarligt inom politiken att bli förutsägbar för motståndaren. Dems har lärt sig den läxan, den återstår för MAGA att ta till sig.
Håller med till 100%.
Det mesta pekar på att Harris kommer att vinna.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt.
Ser det som fullt begripligt att sansade republikaner vänder honom ryggen.

Du har rätt.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-08-31 kl. 18:05.
Citera
2024-08-31, 18:39
Medlem
Kamala Harris är extremt inkompetent och osäker. Detta blev extra tydligt i den fejkade CNN-intervjun.
Hon vågade inte ens sitta där själv utan var tvungen att ha med den mycket konstiga Walz.
Intervjun var inte live. Den var på över 40 minuter men hade klippts ner till under 20.
Hon hade fått frågorna i förväg men hennes blick och personlighet utstrålar en enorm osäkerhet och brist på självförtroende.
Att hon hade en fusklapp hon tittade ner på hela tiden begriper en idiot som ser spektaklet.
Hon vet mycket väl om att hon inte är kompetent för jobbet. Det är därför hon gör precis allt för att undvika att frågas ut live.
Kamala Harris hade givetvis varit chanslös om demokraterna varit demokrater.
I primärväl mot andra kandidater har hon inte en chans. Demokraterna har hur många kandidater som helst som är mer kompetenta.
Räkna med katastrof om hon blir president. Ställ in er på ett tredje världskrig. Kamala Harris är enbart en nyttig idiot som kommer säga det militärindustrin och andra i kulisserna vill hon ska säga och göra.
Citera
2024-08-31, 18:58
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Håller med till 100%.
Det mesta pekar på att Harris kommer att vinna.
Det hinner flyta mycket vatten (och blod) under broarna innan valet är avgjort. Osvuret är bäst, men visst har Kamala ett bra läge just nu.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2024-08-31 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in