Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Kurt brinner för att försvara kassa föräldrar och pedofiler. Folk som försöker stå upp för dom svaga, ex dumpen och trollbloggen är han väldigt anti.
Vem är en socialsekreterare att avgöra vem som är en "kass förälder" och "pedofil"?
Du är helt hjärntvättad och tar inte in något av det jag säger, och vänder det till något helt annat som jag inte ens menar.
Jag har sagt att
DÖMDA pedofiler ska ha betydligt hårdare straff,
MEN det är
POLISENS jobb att fånga dessa pedofiler och inte hobbypolisers från dumpen.se, och det är en
domstol som ska utdela eventuellt straff och påföljd.
Inte en folkdomstol.
Jag har sagt att socialtjänsten mixtrar med sina utredningar på ett riktigt fult sätt där de inte är transparenta mot domstolen, som får föräldrarna att framstå som mer "kassa" än vad de egentligen är.
Jag försvarar föräldrar och barn från att utsättas från godtyckliga övergrepp av galna extremister inom svensk socialtjänst, som tolkar "påtaglig risk" som fan läser bibeln och lämnar felaktig och vinklad information till domstol/socialnämnd.
Citat:
Är det vanligt att sektmedlemmar som blir konfronterade och ifrågasatta medvetet eller omedvetet missförstår kritiken och ger den en annan betydelse än vad som egentligen menats?
ChatGPT sade:
Ja, det är ganska vanligt att sektmedlemmar som blir konfronterade eller ifrågasatta reagerar genom att missförstå eller omtolka kritiken, både medvetet och omedvetet. Detta kan bero på flera faktorer:
Kognitiv dissonans: När en person får höra något som strider mot deras övertygelser kan det skapa en obehaglig känsla av kognitiv dissonans. För att minska detta obehag kan personen omtolka kritiken på ett sätt som är mer förenligt med deras befintliga världsbild.
Grupptryck och lojalitet: Medlemmar i en sekt kan vara starkt påverkade av gruppen och känna ett behov av att försvara den. Att omtolka eller missförstå kritik kan vara ett sätt att upprätthålla lojalitet och inte avvika från gruppens normer och tro.
Lärda försvarsmekanismer: Sekter använder ofta specifika språk- och tankemönster för att skydda sina medlemmar från extern kritik. Medlemmar kan vara tränade i att avvisa eller omtolka kritik på ett sätt som stämmer överens med sektens doktriner.
Minskad kritisk förmåga: I en sektmiljö kan den kritiska tankeförmågan minskas över tid, eftersom medlemmarna ofta utsätts för upprepade budskap som förstärker sektens tro och minskar deras förmåga att tänka självständigt. Detta kan leda till att de omedvetet missförstår kritik, eftersom de tolkar den genom sektens filter.
Sammanfattningsvis är det ett vanligt försvarsmekanism att sektmedlemmar omedvetet eller medvetet missförstår eller omtolkar kritik för att skydda sin egen tro och lojalitet till gruppen.