2024-08-30, 21:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Nej, det är inte förtal då hon har utgivningsbevis. Precis som Dumpen, så försök igen ☺️ De har blivit dömda. Vill du läsa Rullstolmannens dom eller?

Det spelar ingen roll om någon är dömd. Det är förtal oavsett om det som sprids är sant eller falskt. Och det är inte helt omöjligt att hon kan fällas för förtal om det prövas i domstol.

Det går inte att bara skaffa sig ett utgivningsbevis och tro att man är fri att skriva precis vad som helst för maximal spridning av misskreditering av en person.

Förtal finns i lagen för att det är domstolar som dömer brottslingar. Det gör man inte i folkdomstolar.

En annan viktig demokratisk princip är att den som avtjänat sin straff ska anses vara helt oskyldig. Jag vet att sådana som du har svårt att förstå det. Men det är en viktig princip och hänger samma med att man heller inte får sprida domar hur som helst med syfta att misskreditera någon.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-08-30 kl. 21:46.
2024-08-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det spelar ingen roll om någon är dömd. Det är förtal oavsett om det som sprids är sant eller falskt. Och det är inte helt omöjligt att hon kan fällas för förtal om det prövas i domstol.

Det går inte att bara skaffa sig ett utgivningsbevis och tro att man är fri att skriva precis vad som helst för maximal spridning av misskreditering av en person.

Förtal finns i lagen för att det är domstolar som dömer brottslingar. Det gör man inte i folkdomstolar.

Uppenbarligen kan hon det, då folk redan har försökt polisanmäla henne för förtal. De blir hänvisade till JO. Alltså är det inte förtal i juridisk mening eller någon mening alls för den delen. Annars hade inte Dumpen kunnat hålla på i vadå, 4år nu?

Han blev dömd i en riktig domstol 🙃
2024-08-30, 21:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Uppenbarligen kan hon det, då folk redan har försökt polisanmäla henne för förtal. De blir hänvisade till JO. Alltså är det inte förtal i juridisk mening eller någon mening alls för den delen. Annars hade inte Dumpen kunnat hålla på i vadå, 4år nu?

Han blev dömd i en riktig domstol 🙃

Det är inte tillräckligt många anmälningar. Det går inte att skaffa sig ett utgivningsbevis och skriva precis vad man vill om folk. Lagen fungerar inte så. Det är nog inte så många som vågat och orkat anmäla dumpen för förtal skulle jag gissa.

Det är klart att det kan vara förtal om syftet med bloggen är maximal spridning och en offentlig misskreditering av någon person.

Ju fler det sprids till desto allvarligare brott.
2024-08-30, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inte tillräckligt många anmälningar. Det går inte att skaffa sig ett utgivningsbevis och skriva precis vad man vill om folk. Lagen fungerar inte så. Det är nog inte så många som vågat och orkat anmäla dumpen för förtal skulle jag gissa.

Det är klart att det kan vara förtal om syftet med bloggen är maximal spridning och en offentlig misskreditering av någon person.

Ju fler det sprids till desto allvarligare brott.

Väldigt många som försökt anmäla dumpen för förtal. Det är såhär enkelt Kurt-Sune. Jag har rätt och du fel. Förstår att det svider, men kan skicka lite salva. Hejs svejs ☺️
2024-08-30, 22:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Väldigt många som försökt anmäla dumpen för förtal. Det är såhär enkelt Kurt-Sune. Jag har rätt och du fel. Förstår att det svider, men kan skicka lite salva. Hejs svejs ☺️

Väldigt många? Har hört om ett fall? Finns det fler än så? Det kan absolut vara förtal om man medvetet vill misskreditera någon och det får stor spridning. Det minns vi inte inte minns när MeToo spårade ur fullständigt där diverse män skulle hängas ut till höger och vänster för vad de gjort för 10+ år sedan enligt någon, utan vare sig dom eller åtal.

Fredrik Virtanen och Martin Timell är ju skolexempel på när det går överstyr.
2024-08-30, 22:28
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Kurt brinner för att försvara kassa föräldrar och pedofiler. Folk som försöker stå upp för dom svaga, ex dumpen och trollbloggen är han väldigt anti.
2024-08-31, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
PM har varit i Eksjö och jobbat som barnvakt 😬.
Vilket konto ser man henne på nuförtiden?
2024-08-31, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
PistolM ville flytta till Iran...verkar bra
Stolpskottet som var i Nills live tyckte NinaR var bra till N talade om att hon var på fel sida
Vilket konto ser man pm på numera?
2024-08-31, 08:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Kurt brinner för att försvara kassa föräldrar och pedofiler. Folk som försöker stå upp för dom svaga, ex dumpen och trollbloggen är han väldigt anti.

Vem är en socialsekreterare att avgöra vem som är en "kass förälder" och "pedofil"?

Du är helt hjärntvättad och tar inte in något av det jag säger, och vänder det till något helt annat som jag inte ens menar.

Jag har sagt att DÖMDA pedofiler ska ha betydligt hårdare straff, MEN det är POLISENS jobb att fånga dessa pedofiler och inte hobbypolisers från dumpen.se, och det är en domstol som ska utdela eventuellt straff och påföljd. Inte en folkdomstol.

Jag har sagt att socialtjänsten mixtrar med sina utredningar på ett riktigt fult sätt där de inte är transparenta mot domstolen, som får föräldrarna att framstå som mer "kassa" än vad de egentligen är.

Jag försvarar föräldrar och barn från att utsättas från godtyckliga övergrepp av galna extremister inom svensk socialtjänst, som tolkar "påtaglig risk" som fan läser bibeln och lämnar felaktig och vinklad information till domstol/socialnämnd.

Citat:
Är det vanligt att sektmedlemmar som blir konfronterade och ifrågasatta medvetet eller omedvetet missförstår kritiken och ger den en annan betydelse än vad som egentligen menats?

ChatGPT sade:

Ja, det är ganska vanligt att sektmedlemmar som blir konfronterade eller ifrågasatta reagerar genom att missförstå eller omtolka kritiken, både medvetet och omedvetet. Detta kan bero på flera faktorer:

Kognitiv dissonans: När en person får höra något som strider mot deras övertygelser kan det skapa en obehaglig känsla av kognitiv dissonans. För att minska detta obehag kan personen omtolka kritiken på ett sätt som är mer förenligt med deras befintliga världsbild.

Grupptryck och lojalitet: Medlemmar i en sekt kan vara starkt påverkade av gruppen och känna ett behov av att försvara den. Att omtolka eller missförstå kritik kan vara ett sätt att upprätthålla lojalitet och inte avvika från gruppens normer och tro.

Lärda försvarsmekanismer: Sekter använder ofta specifika språk- och tankemönster för att skydda sina medlemmar från extern kritik. Medlemmar kan vara tränade i att avvisa eller omtolka kritik på ett sätt som stämmer överens med sektens doktriner.

Minskad kritisk förmåga: I en sektmiljö kan den kritiska tankeförmågan minskas över tid, eftersom medlemmarna ofta utsätts för upprepade budskap som förstärker sektens tro och minskar deras förmåga att tänka självständigt. Detta kan leda till att de omedvetet missförstår kritik, eftersom de tolkar den genom sektens filter.

Sammanfattningsvis är det ett vanligt försvarsmekanism att sektmedlemmar omedvetet eller medvetet missförstår eller omtolkar kritik för att skydda sin egen tro och lojalitet till gruppen.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-08-31 kl. 08:54.
2024-08-31, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tucan83

såg henne på Nulls live
2024-08-31, 09:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh

Trollbloggen stinker. Det är alltså en blogg som är grundad av en f.d elevassistent som numera jobbar på en mäklarfirma i Spanien grundad 2022, där man inte ens behöver någon mäklarlicens för att arbeta som fastighetsmäklare.

https://www.hammarlunderiksson.com/about

Hennes trovärdighet är ungefär lika med noll. Jag förstår inte hur man ens kan tänka tanken på att starta en sådan blogg.
2024-08-31, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tucan83
Lex Wilton

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in