2024-08-26, 02:09
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Båda är vardera gamla barndomsvänner och har umgåtts med varandra konstant enda sedan dess. Nu är de ihop vardera och umgås flitigt ihop med deras ENDA umgänge. Och sedan kommer jag som trodde jag hade hittat mitt livs kärlek. Men hon hade egna ideer om saker och ting. Jag har blivit avskärmad från hela detta umgänge och jag har ingen chans att komma i kontakt med henne. Jag blev bortvald. Är det vanligt att sånna här par lever så för resten av sitt liv? Hur kommer man nånsin över smärtan och när ger man upp?
Citera
2024-08-26, 08:05
Medlem
sommarlovs avatar
Var det inte så här musikgruppen Abba gick under?
Citera
2024-08-26, 08:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Båda är vardera gamla barndomsvänner och har umgåtts med varandra konstant enda sedan dess. Nu är de ihop vardera och umgås flitigt ihop med deras ENDA umgänge. Och sedan kommer jag som trodde jag hade hittat mitt livs kärlek. Men hon hade egna ideer om saker och ting. Jag har blivit avskärmad från hela detta umgänge och jag har ingen chans att komma i kontakt med henne. Jag blev bortvald. Är det vanligt att sånna här par lever så för resten av sitt liv? Hur kommer man nånsin över smärtan och när ger man upp?

Det är möjligt att jag är för intelligent för att förstå detta svammel.

Är du ledsen för att du valde nån brud som dumpade dig och nu vill du ha en tjej tillbaka som är ihop med sin kompis, eller vill du ha dina kompisar tillbaka som inte vill vara med dig.

Strukturera förfan.
Citera
2024-08-26, 08:22
Medlem
Brudar som man vet/upptäcker har umgänge, ska man inte pyssla med. Det är bara bortkastad energi.
Satsa inte på sånna i framtiden, är nog rådet.
Citera
2024-08-26, 09:11
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2024-08-26, 11:32
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Du pratar ju hela tiden om det där kompisgänget som valde bort dig. Du borde ha en samtalskontakt, för du är alldeles för uppslukad av dina relationer till andra. Du ältar bara, och lever inte ditt eget liv.
Varannan dag är du coola killen som äger världen, och nästa dag är du den här figuren igen.
Citera
2024-08-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du pratar ju hela tiden om det där kompisgänget som valde bort dig. Du borde ha en samtalskontakt, för du är alldeles för uppslukad av dina relationer till andra. Du ältar bara, och lever inte ditt eget liv.
Varannan dag är du coola killen som äger världen, och nästa dag är du den här figuren igen.
Nu har de ”doubled down” relationsmässigt. Och jag ställer mig frågan orkar jag leva i närheten av dem eller ska jag fortsätta leva i exil? Mitt egna liv är inte så värst händelsefullt det har mer eller mindre stagnerat och jag har inte hittat något annat intressant byte än eller nya vänner. Däremot, har jag massa andra intressen som håller mig sysselsatt.
Citera
2024-08-28, 12:07
Medlem
Ingen hör av sig heller.
Citera
2024-08-29, 16:12
Avslutad
Hade hellre varit själv än att känna/vara det 5e hjulet.
Citera
2024-08-30, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Hade hellre varit själv än att känna/vara det 5e hjulet.
Jo tack, men varför blev jag ens kär i denna bläckfisk till varelse, och varför ör jag beredd att förlåta henne.

Antagligen hennes pojkvän som pushat henne till detta. Jag har läst lite från hans låtval och det var ingen vacker lyssning. Men hon accepterade det. Inget vackert par varken utseendemäsdigt eller själsligt.

Varför kan jag inte bli kär i någon jag tycker om och respekterar. Det är som att jag hittat någon med alla mina dåliga sidor som gjort sig fan på att göra mitt liv till ett helvette. Och jag fullkomligt älskar det. Desto mer hon sårar mig desto mer älskar jag henne. Men det gör ont. Det gör fruktansvärt ont. Samtidigt känns det så bra.
Citera
2024-08-30, 07:33
Avslutad
Citat:
Jo tack, men varför blev jag ens kär i denna bläckfisk till varelse, och varför ör jag beredd att förlåta henne.

Antagligen hennes pojkvän som pushat henne till detta. Jag har läst lite från hans låtval och det var ingen vacker lyssning. Men hon accepterade det. Inget vackert par varken utseendemäsdigt eller själsligt.

Varför kan jag inte bli kär i någon jag tycker om och respekterar. Det är som att jag hittat någon med alla mina dåliga sidor som gjort sig fan på att göra mitt liv till ett helvette. Och jag fullkomligt älskar det. Desto mer hon sårar mig desto mer älskar jag henne. Men det gör ont. Det gör fruktansvärt ont. Samtidigt känns det så bra.
Självskadebeteende ser jag det som. Är du inte värd något bättre?
Citera
2024-08-30, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Självskadebeteende ser jag det som. Är du inte värd något bättre?
Jo säkert, men ändå underhållande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in