2024-08-30, 10:03
Medlem
Min kritik till Harris tidigare när hon var senator var att hon talade hetsigt, nästan aggressivt och hon blev så ivrig att hon stammade lite. Nu har hon tränat på att tala lugnt och inte kasta sig över vad hon ska säga. Kanske lite väl lugnt men det är bättre så här än hur hon var förut. Hon tränar, lär sig och utvecklas. Vad mer kan man begära? En man som är semidement och kognitivt skadad så att han inte kan prata politik är ju inte ett alternativ för de flesta.
Citera
2024-08-30, 10:12
Medlem
bbwolfs avatar
Man måste vara villig att lura sig själv för att komma till slutsatsen att Trump är en bättre debattör än Harris.

Harris framstår skarp som en laserstråle i jämförelse med ordbajsaren och mobbaren Trump.

Jag börjar misstänka att den som på riktigt är rädd för en debatt är Mr Trump och han har anledning att vara rädd då han saknar sakargument.
Citera
2024-08-30, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Skulle man ha hållit nya primärval menar du?
Det är väl inte upp till Harris att svara på varför hon blev utsedd, den frågan får väl ställas till DNC.
Ja, absolut.
Citera
2024-08-30, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Problemet med kamelen Harris är att kamelen har låg iq. Enligt vissa källor ska den vara så låg som runt 80, men jag tror att hon ligger mellan 85-95.

Varför kallar du Kamala Harris för "kamelen"?
Citera
2024-08-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
Man måste vara villig att lura sig själv för att komma till slutsatsen att Trump är en bättre debattör än Harris.

Harris framstår skarp som en laserstråle i jämförelse med ordbajsaren och mobbaren Trump.

Jag börjar misstänka att den som på riktigt är rädd för en debatt är Mr Trump och han har anledning att vara rädd då han saknar sakargument.

Jag tror att de som började älska Trump kring 2015 2016 nånting har svårt att göra sig av med någon de älskar. Deras känslor är fortfarande heta och de kan inte ta in att det är slut nu.
Citera
2024-08-30, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Varför kallar du Kamala Harris för "kamelen"?

För att visa att hen har 85-95 i IQ.
Citera
2024-08-30, 10:56
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Men Kamala och en hel del väljare är redo?

Högsta ämbetet till en kvinna? Well, det är en första gång för allting.

Tror mer på att det blir en kvinnlig påve i Vatikanen.

Debatten blir intressant. Demokraterna har ju gjort befolkningen fattigare med höjda fossilpriser och höjda priser på matvaror...

Folket röstar ofta enligt plånboksmodellen.

Sedan ligger det Trump i fatet med skatterna, de slår fel. De rikaste kan gott betala lite mer.
Citera
2024-08-30, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Högsta ämbetet till en kvinna? Well, det är en första gång för allting.

Tror mer på att det blir en kvinnlig påve i Vatikanen.

Debatten blir intressant. Demokraterna har ju gjort befolkningen fattigare med höjda fossilpriser och höjda priser på matvaror...

Folket röstar ofta enligt plånboksmodellen.

Sedan ligger det Trump i fatet med skatterna, de slår fel. De rikaste kan gott betala lite mer.

Trump är ju beprövad och följaktligen förlorade han mot sleepy Joe. Att han skulle vinna nu för att folk inte vill ha en kvinnlig president har jag svårta att tro nu när reproduktionsrätten är inskränkt och riskerar att bli sämre med Trump.
Citera
2024-08-30, 11:02
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf

Grattis, har du hört Harris debattera? Mycket få andra har gjort det. Hon deltar nämligen inte i debatter. Senast var 2019 mot Joe Biden, den allmänna uppfattningen den gången var att Harris var usel och fick storstryk. Det var därför Biden och inte Harris blev demokratisk presidentkandidat.
Citera
2024-08-30, 11:08
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Trump är ju beprövad och följaktligen förlorade han mot sleepy Joe. Att han skulle vinna nu för att folk inte vill ha en kvinnlig president har jag svårta att tro nu när reproduktionsrätten är inskränkt och riskerar att bli sämre med Trump.

Fracking, muren, ekonomin och Israel/Palestina lär Harris inte reda ut.

Trump är katastrof, men vem vill ha det sämre med Harris?
Citera
2024-08-30, 11:08
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Min kritik till Harris tidigare när hon var senator var att hon talade hetsigt, nästan aggressivt och hon blev så ivrig att hon stammade lite. Nu har hon tränat på att tala lugnt och inte kasta sig över vad hon ska säga. Kanske lite väl lugnt men det är bättre så här än hur hon var förut. Hon tränar, lär sig och utvecklas. Vad mer kan man begära? En man som är semidement och kognitivt skadad så att han inte kan prata politik är ju inte ett alternativ för de flesta.
Fast nu mumlar hon delvis, tittar i bordet och inte på dem hon pratar med, Jämför med Walz, så ser ha bestämd ut och tittar rakt och bestämt på de han pratar med eller rakt in i kameran, det lilla ha sa. Tittade lite arg på henne en gång där också. Han verkade inte själv nöjd med hur hon agerade. Det var först i slutet hon vågade lyfta blicken.

Det är så att säga inte statsmannamässigt. Ska hon sitta och titta i bordet och mumla när hon träffar världsledare. Jag säger inget om en kvinnlig president i USA, men jag anser att hon helt enkelt inte är rätt person för jobbet.
Citera
2024-08-30, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Fracking, muren, ekonomin och Israel/Palestina lär Harris inte reda ut.

Trump är katastrof, men vem vill ha det sämre med Harris?

Varför skulle hon inte kunna reda ut det? Hon är engagerad, lär sig snabbt och så klart nu är hon positiv till fracking sen 2020 och det lär väl en hel del gillar. Israel/Palestina menar du att andra reder ut det? Ekonomin vet jag inte säkert att hon klarar men hon har i alla fall en stark vision att ge folk bättre villkor. Vilket gör att folk kommer att hantera livet bättre och det är en tillgång i alla länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in