2024-08-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Återigen så förringar du offren.

Återigen så förringar du offren.

Med din retorik skall man bara utreda vissa svåra mord -- för det finns alltid mer komplicerade fall än det som anmäls.

Din retorik ger förövarna fritt fram och lägger ansvaret på offren - oavsett om du själv kan se det eller inte.
Okej!

Jag kan gå med på att jag förringar den här typen av offer, det är det jag gör.

Jag anser inte att det är ett brott som bör ligga på polisens bord.
Därmed inte sagt att det är okej att tafsa om den fått veta att det inte är okej.
Här är det rimligt att man tar till vad ’nöden kräver’, och hjälper inte det så får man dra till med andra åtgärder.
Som att tex kontakta polisen.
Citera
2024-08-29, 21:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
Kan man bli mer lättkränkt än dig?
Absolut - att blir kränkt över att man inte får tvinga sig på andra fysiskt är definitivt att vara mer lättkränkt än mig.
Citera
2024-08-29, 21:03
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Och vad kan denna bevisföring handla om? Kan vi spekulera om varför det leder till åtal, så kan vi spekulera om vad för bevis det kan tänkas finnas.

Ord mot ord, ögonvittne (som kan vara partisk) eller video är väl det enda jag kan komma på. Vad tror du?

Vad skulle det syfta till?

Du kanske kan starta en tråd om mer generell bevisvärdering i ett annat forum om du är intresserad av det. Annars kan jag rekommendera Kriminalrättens Grunder av Asp/Ulväng/Jareborg som en relativt lättläst introduktion.
Citera
2024-08-29, 21:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Okej!

Jag kan gå med på att jag förringar den här typen av offer, det är det jag gör.

Jag anser inte att det är ett brott som bör ligga på polisens bord.
Därmed inte sagt att det är okej att tafsa om den fått veta att det inte är okej.
Här är det rimligt att man tar till vad ’nöden kräver’, och hjälper inte det så får man dra till med andra åtgärder.
Som att tex kontakta polisen.
Det fetade - Ja, det är det du gör.

Ett brott ligger alltid på polisens bord.
Du anser alltså inte ens att det är ett brott - utan något kvinnor får finna sig i för att inte göra livet "surt" för män som inte kan hålla händerna för sig själva.

Det är ett brott - vare sig du tycker handlingen mot dig är okej eller inte.
Citera
2024-08-29, 21:05
Medlem
Citat:
Tydlig kommunikation och kampsport. Inget psykologiskt spel med killar och män, utan det ska vara kristallklart vad hon vill och inte vill.

Vad mer kan man göra? Jag kan ju inte följa med på hennes fester direkt.

Det viktiga är ju dock var mannen vill, som du har klargjort i dina inlägg. Klart grabben ska få tafsa och känna lite på din dotter vafan, hon överlever!
Citera
2024-08-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Vad skulle det syfta till?

Du kanske kan starta en tråd om mer generell bevisvärdering i ett annat forum om du är intresserad av det. Annars kan jag rekommendera Kriminalrättens Grunder av Asp/Ulväng/Jareborg som en relativt lättläst introduktion.
Ja, det kan syfta till diskussion i tråden som handlar om just detta fall. Du vågar alltså inte ens tänka dig vad för bevis som kommer läggas fram.

Kan det ha att göra med att det inte finns något starkt bevis utan att det förmodligen handlar om ord mot ord och att jag isåfall skulle ha rätt och du fel?
Citera
2024-08-29, 21:07
Medlem
Citat:
Det fetade - Ja, det är det du gör.

Ett brott ligger alltid på polisens bord.
Du anser alltså inte ens att det är ett brott - utan något kvinnor får finna sig i för att inte göra livet "surt" för män som inte kan hålla händerna för sig själva.

Det är ett brott - vare sig du tycker handlingen mot dig är okej eller inte.
Men vrid inte på det.

Jag tycker inte att det är okej bara för att jag inte springer efter polisen för en sådan sak.
Citera
2024-08-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Det viktiga är ju dock var mannen vill, som du har klargjort i dina inlägg. Klart grabben ska få tafsa och känna lite på din dotter vafan, hon överlever!
Hon överlever absolut att någon smeker henne på rumpan, det är det inget tvivel om.

Däremot så var din fråga hur jag skulle uppfostra henne och jag svarade att hon skulle vara kristallklar med vad hon vill och inte vill. Så den som tafsade hade isåfall fått en rejäl tillsägelse och hade inte det räckt så hade han fått en smäll i ansiktet.

Feminist? Luktar som det. En fjolla till man eller rabiat catlady.
Citera
2024-08-29, 21:11
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Så du tycker det är sinnessjukt att din fru skall ge samtycke?
Jag tycker det är sinnessjukt att man vill tvinga sig på någon som inte samtycker.

Ja det tycker jag. Det är sinnesjukt ifall en person behöver fråga sin partner om han eller hon får smeka denne. Inga normala par gör så. Om du befinnit dig bland normala människor eller varit i en normal relation så skulle du förstå att ingen frågar eller vill bli tillfrågad då t.ex. en puss ges när man ser varandra efter jobbet.
Citera
2024-08-29, 21:13
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ja, det kan syfta till diskussion i tråden som handlar om just detta fall. Du vågar alltså inte ens tänka dig vad för bevis som kommer läggas fram.

Kan det ha att göra med att det inte finns något starkt bevis utan att det förmodligen handlar om ord mot ord och att jag isåfall skulle ha rätt och du fel?

Det du tar upp handlar inte om just detta fall, utan är rent spekulativt, fantasier du presenterar och vill få bedömda av någon annan av högst oklara skäl.
Citera
2024-08-29, 21:17
Medlem
Citat:
Hon överlever absolut att någon smeker henne på rumpan, det är det inget tvivel om.

Däremot så var din fråga hur jag skulle uppfostra henne och jag svarade att hon skulle vara kristallklar med vad hon vill och inte vill. Så den som tafsade hade isåfall fått en rejäl tillsägelse och hade inte det räckt så hade han fått en smäll i ansiktet.

Feminist? Luktar som det. En fjolla till man eller rabiat catlady.

Så det är alltså helt okej att gå fram och testa att kladda på din dotter och se vad reaktionen blir?
Citera
2024-08-29, 21:22
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Hahahaha Snowflake, man måste bara älska sådan här totalt förvirrade svar
Det är svårt för dig, jag förstår.
Jag ger svar på din patetiska syn. Och att du inte förstår är bara ytterligare ett tecken på din narcissism

Narcissism betyder att en person är helt upptagen med sig själv och har svårt att ta in andras perspektiv. Personen är kontextblind och känslomässigt tondöv

Det kan inte bli mer lättförståeligt ... för andra som inte är så självupptagna.

Btw, är ordet snowflake något som ska påverka mig tror du? Dom som använder dessa inneord som förolämpningar klarar sig väldigt sällan bra när det kommer till att diskutera IRL.
Det enda du skulle säga är ju snowflake, som en 5 åring säger blä på dig när någon säger emot.
Oerhört patetiskt
Kalla du mig snöflinga om du känner dig stor och duktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in