2024-08-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det är en rätt låg procent av kvinnor som gillar dess män. Gissar på 5% av kvinnor dras till dessa typer.
Hah, va menar du?
Belagt på vad exakt?
Det är definitivt majoriteten.

Betänk att våldtäkt är bokstavligen deras absolut största sexuella fantasi, oavsett ålder kulturell bakgrund eller ekonomisk klass

5%..
Jomen tjena.
Citera
2024-08-29, 12:46
Medlem
Biologi.
Citera
2024-08-29, 12:52
Medlem
Dessa kvinnor tror att en våldsam man är lika med en stark människa. De tror därmed att det genererar en bra avkomma.
Citera
2024-08-29, 13:19
Medlem
Banditas avatar
Som kvinna, som förvisso inte har dragits till kriminella drägg över huvud taget för att de är inte min cup of tea, så är väl det enda jag kan tänka mig att många av dem har förmågan att vara karismatiska och lägga på en charm när det behövs. En del av dem höjer ju även sina partners till skyarna och ser sin tjej som "sin queen", vilket jag tror att många kvinnor saknar idag - någon som både verbalt och fysiskt visar att han tycker att hon är viktig. Många män har svårt för att uttrycka känslor till följd av sociala strukturer, vilket kan påverka många kvinnors behov av validering.

Bland de jag känner som tycks ha en förkärlek för "bad guys" så handlar det oftast om kvinnor som själva har någon form av sociala problem, ofta i form av en sviktande självkänsla i kombination med uppväxt under någon form av otrygga förhållanden. Men de flesta kvinnor i min bekantskapskrets som har vuxit upp under på det stora hela trygga omständigheter och som idag står på egna ben skulle aldrig orka med att ha ett kriminellt drägg i hasorna. De vill ha en stabil partner som inte innebär onödigt jävla krångel, strul och tjafs.
Citera
2024-08-29, 13:24
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Som trådstarten antyder - varför älskar vissa tjejer och kvinnor kriminella drägg framför laglydiga och "vanliga" män? Vad behöver de snälla och laglydiga göra för att vara intressanta i era ögon, för det är för mig helt obegripligt att man hellre väljer än kriminell blatte, neger och/eller svensk över en trygg individ?

Kolla de här trådarna!

(FB) Kvinnorna står i kö för att träffa Peter Madsen
(FB) Varför väljer vissa kvinnor kriminella framför vanliga, snälla, normala killar?

Fem år gammal artikel från finländska Hufvudstadsbladet.

Beskydd, erotik, kristlig omtanke – därför dras en del kvinnor till grova brottslingar
https://www.hbl.fi/2020-01-16/beskydd-erotik-kristlig-omtanke-darfor-dras-en-del-kvinnor-till-grova-brottslingar/
Nyheten om att den livstidsdömde Peter Madsen har gift sig har fått en hel del uppmärksamhet och väcker frågor.
/---/
Det intresse och den attraktion som en del kvinnor känner gentemot män dömda för grova våldsbrott är i sig inte något nytt. Nikita Bergenström, tidigare Juha Valjakkala, dömd för morden i Åmsele har gift sig flera gånger. Steen Christensen, som dömts till livstids fängelse för mordet på två poliser, gifte sig i fängelset. Anders Behring Breivik, som ändrat namn till Fjotolf Hansen, har enligt norska medier fått mängder av kärleksbrev skickade till sig i fängelset.
/---/
Hannu Lauerma är överläkare vid Psykiatriska sjukhuset för fångar. Han betonar att det inte finns någon systematisk forskning kring fenomenet, vare sig i Finland eller internationellt.
/---/
Utan att kommentera enskilda fall ser Hannu Lauerma vissa, mycket olika, motiv bakom fenomenet.

Enligt Lauerma har en del av kvinnorna kopplingar till den undre världen. De kan uppleva sig hotade, på riktigt eller i sina fantasier. Då kan äktenskapet med en våldsbrottsling som är i fängelse upplevas som ett skydd och som avskräckning, till exempel vid konflikter eller om kvinnan har skulder.

En annan förklaring handlar om makt och dragningskraft.

– Makt är för många något väldigt erotiserat. Somliga upplever våld som en extrem form av makt som de kan uppleva som oerhört attraktivt.

– Det handlar om en glorifiering av ondska som visar på värderingar och en speciell karaktär. I en del fall kan det också vara kvinnor som har personlighetsstörningar.

Beskrivande är att intresset för männen oftast upphör om de efter psykiatrisk undersökning flyttas från fängelse till rättspsykiatrisk klinik.

– Så länge en person betraktas som en stark aktör kopplas det till en viss erotisk dragningskraft, men då det konstateras psykiatrisk sjukdom hos personen minskar kontakterna betydligt, säger Lauerma.
/---/
Somliga interner kan genom äktenskap försöka få till exempel rätt till träffar eller andra förmåner.

– I Finland uppnår man ändå väldigt lite genom att ingå äktenskap under fängelsetiden med en person som man inte har känt sedan förr, säger Hannu Lauerma.

Peter Madsen utsatte sitt offer för mycket grovt våld. Att han ändå lockar till sig kvinnor förklarar Hannu Lauerma med statistik.

– Antalet kvinnor som är medvetna om fallet är hundratals miljoner. Bland dem finns det alltid något undantagsfall som är intresserat. Visst är det här väldigt avvikande men det handlar om de stora siffrornas lag.
Senast redigerad av Ördög 2024-08-29 kl. 13:27.
Citera
2024-08-29, 13:42
Medlem
Hamadryads avatar
Det gör inte "alla" Inte jag i alla fall

Men kvinnor i allmänhet gillar handlingskraftiga män som reder sig själv, med sysselsättning och inkomst. Dessa kriterier kanske ofta uppfylls hos kriminella män, sedan kan det ju göra dem lite mer spännande, finns ju många som gillar det.

Men kvinnor är olika och gillar olika saker.
Själv har jag som grundkrav att de betalar skatt, har körkort & egen bostad.
Citera
2024-08-29, 13:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det är en rätt låg procent av kvinnor som gillar dess män. Gissar på 5% av kvinnor dras till dessa typer.

Precis som att det är minst 5% av alla snubbar som dras till psykobrudar. Vissa dras till osofta individer helt enkelt.
Citera
2024-08-29, 13:51
Medlem
osofistikerads avatar
Med hänsyn till rubriken ”Kvinnor, varför älskar ni kriminella dårar?”: vad vill du ha som svar, TS, från mig med hänsyn till att jag aldrig befattat med med kriminella och än mindre haft någon sexuell dragning till dem?

Vill du, TS, själv svara på frågan varför ni män gruppvåldtar oskyldiga kvinnor och flickor? Tycker du det känns trevligt att du personligen ska behöva stå till svars för den typen av påståenden och underliggande anklagelser, alltså varför du är med och gruppvåldtar minderåriga flickor, om du inte ens har gjort något sådant bara för att det existerar män som gör det? Tycker du det är rimligt?

Du försöker bortförklara dina misslyckanden med kvinnor på att du är en laglydig hederlig person. Men tro mig, att ingen vill ligga med dig hjälps inte av att du börjar snatta eller springa runt med kniv på stan. Du kan testa och inse att du kommer att vara lika oattraktiv bland kvinnor oavsett.
Senast redigerad av osofistikerad 2024-08-29 kl. 13:56.
Citera
2024-08-29, 14:08
Medlem
hjaelploskilles avatar
Det är en minoritet av kvinnor som dras till dessa män och anledningen är väl att det är lite mer spännande än att vara tillsammans med en revisor. På många sätt kan jag förstå det.
Citera
2024-08-29, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Egentligen gör de inte det. Kvinnor älskar modiga, självständiga, viljestarka, karismatiska, lätt exentriska och fria män. Vilket knappast existerar idag. De flesta är får med en slags slavmentalitet, styrda av samtidens nyckfulla idéer, tankegods, normer, konventioner, åsikter.

De här "kriminella dårarna" är sannerligen inte bättre än det laglydiga slavboskapet. Men de har lite av en aura av att vara det som kvinnor söker, dvs att de besitter de positiva egenskaper som beskrivs ovan.

Trots att så inte är fallet, så faller kvinnor för den auran som skenbart antyder att de är något annat(eller mer) än det kriminella smuts de är.

Är du med?

Stämmer nog det du säger om olika drag som är tilltalande. Tycker mig sett att många moderna kvinnor väljer en av två typer. Den ena är de mest sojiga, mesiga, feminina män som går att hitta. Män som påminner väldigt mycket om flickor.
Den andra är kåkfarare och översittare.
Sedan finns det kvinnor som vill ha manliga, snygga, stabila och bra män. Den gruppen är mindre och det är dessa som de flesta vettiga män vill ha. Många människor är inte logiska när de attraheras. De bara reagerar. Gäller antaglgen män också. Varför vill man ha någon som är snygg, men lössläppt och ytlig t.ex.

Själv har jag aldrig förstått varför en del kvinnor väljer tungt kriminella män. Varför vill man ha någon som lurar gamlingar, tar andras saker, hotar svagare, är opålitlig och oförmögen att spela livet som ett juste spel liksom?
Senast redigerad av Dyckertca150st 2024-08-29 kl. 14:16.
Citera
2024-08-29, 14:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osofistikerad
Med hänsyn till rubriken ”Kvinnor, varför älskar ni kriminella dårar?”: vad vill du ha som svar, TS, från mig med hänsyn till att jag aldrig befattat med med kriminella och än mindre haft någon sexuell dragning till dem?

Vill du, TS, själv svara på frågan varför ni män gruppvåldtar oskyldiga kvinnor och flickor? Tycker du det känns trevligt att du personligen ska behöva stå till svars för den typen av påståenden och underliggande anklagelser, alltså varför du är med och gruppvåldtar minderåriga flickor, om du inte ens har gjort något sådant bara för att det existerar män som gör det? Tycker du det är rimligt?

Du försöker bortförklara dina misslyckanden med kvinnor på att du är en laglydig hederlig person. Men tro mig, att ingen vill ligga med dig hjälps inte av att du börjar snatta eller springa runt med kniv på stan. Du kan testa och inse att du kommer att vara lika oattraktiv bland kvinnor oavsett.

Med tanke på ditt passivt-aggressiva svar så verkar jag verkligen ha träffat huvudet på spiken hos dig...
Citera
2024-08-29, 14:25
Medlem
Jag har en egensnickrad teori om att det kan bero på själva narrativet. Man blir del av en story med känslosvall och ”på liv och död” på ett annat sätt än att sitta och äta ostmacka medan Greger tittar på travet i ett annat rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in