Citat:
Ursprungligen postat av
Filip600
jag funderar på att om det finns 4 nya anmälan om katten ,borde man då inte titta på anmälan igen om misshandel av Essie? vad är det för föräldrar som låter denna vuxna kvinna ha djur som hon tycks misshandla? i min värd är hon en sadist .Och föräldrarna har brustit totalt i föräldrar ansvar..
Ja, man tycker ju det men i och med att ingen hund finns att titta på tror jag inte LS kommer göra något mer för Essie. Vad man kan hoppas på är att polisen tar tag i misshandeln och att LS tar tag i anmälningarna på katten. Vi betalar skatt för att ge alla djur det skydd de har rätt till enligt lag men det fungerar inte.
Vad gäller familjens ansvar håller jag helt med dig. Föräldraansvar i juridisk mening har de inte längre, men pappa P är ju förvaltare och ägare till Essie, mamma C föreståndare för det LSS boende man gjort om sitt hus till.
P hävdar att inga avvikelserapporter finns angående att Essie farit illa, men det är ju inte konstigt alls eftersom det är mamma C som sköter inrapporteringen.
Håller med dig om att vad A gjort mot Essie är sadistiskt. Det är inte bara fråga om utbrott utan utstuderade handlingar som att hålla för nosen så Essie inte kunde få luft, låsa in sig med henne på toa för att kunna göra sånt hon vet att hon inte får osv.
Hur det kan komma sig att A blivit sådan har vi väl inte kommit fram till? Familjen ändrar hennes diagnoser beroende på vad de vill uppnå, det har vi sett i dokumenten, de offentliga handlingarna som finns i trådstarten.
Varifrån våldsbenägenheten kommer kan man fundera över. Om det är fel på hennes IQ och empati eller om det är inlärt. "Gör som jag vill, annars slåss jag och det är ditt eget fel" verkar vara föräldrarnas resonemang lika väl som As eget.