2024-08-29, 08:31
Medlem
Musikopps avatar
Hur kan en försvunnen hund resultera i över 11-tusen inlägg?
Citera
2024-08-29, 08:33
Medlem
Pinkiess avatar
Lagen gällande chip märkning av hundar har också den i första hand kommit till pga" problem" med
"Aggressiva och farliga hundar, det ska vara lätt att se var en lösspringande el aggressiv hund hör hemma "
Enligt JBV,s information

Lite OT men frågan uppstod i samband med essie då..
Citera
2024-08-29, 08:35
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Kan svara lite men orkar inte skriva allting igen, så läs lite bakåt bara.

Ja, det är godkännandet som ekipage jag menar och JS visste hon gjorde fel. Om hon förde examinatorerna bakom ljuset eller ej vet jag inte.

Det var sekretess på anmälan men det släpptes. Så vitt jag vet är allt offentligt nu.

Och att det är JS och familjen/P som fixat undan Essie i samförstånd är inget jag vet, utan vad jag kommit fram till är troligast.

Har du sett polisanmälan?

Anmälan finns bekräftat av polis i uttalande av polis
Citera
2024-08-29, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp

Det är ju enbart positivt att så många bryr sig om en hund som förmodligen farit väldigt illa.

Var inte avundsjuk bara för att ditt eventuella försvinnande kanske bara skulle bli en tråd med några 100 trötta inlägg.
Citera
2024-08-29, 08:38
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp

Därför att ägaren/familjen uppvisat ett, i snudd på, kriminellt beteende där det bl a ingått tappra försök att sopa igen spår, rikta fokus på annat/andra o inte kunna hålla sig till fakta. (Min åsikt)
Citera
2024-08-29, 08:53
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Anmälan finns bekräftat av polis i uttalande av polis

Ja, det vet jag men det var inte vad jag frågade.

Uttalandet var ju väldigt allmänt hållet, inte vad som står.

Så jag undrade om du sett anmälan?
Citera
2024-08-29, 09:17
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Så nästa del i Enköpings Posten kommer handla om konspirationsteorier på sociala medier. Det är väl vi det. Tidningen kommer inte ta med all skit vi grävt upp pga pressetiska regler.

Hoppas det blir balanserat skrivet ändå, att det inte blir "stackars stackars" och att det är hatdrev härifrån. Vi som hängt med i tråden vet ju mycket mer än vad vi skrivit uttalat också. Plus raderingarna som gör att man tappar sammanhanget.
Citera
2024-08-29, 09:34
Medlem
Citat:
Ja, att det finns fyra orosanmälningar på katten är nytt. Tack och lov. Måtte LS göra något åt det också.

Ska vi gå på detta är anmälan om djurmisshandeln nerlagd. Undrar varför. Assistenterna hade ju filmbevis. Kan det vara så att de är så rädda att de inte vågar gå vidare med att vittna? Att de hotats vet vi ju.

Undrar vilka andra ärenden som leds av åklagare det handlar om. Om det är bedrägeri eller om åklagaren fortfarande utreder stöld? Vi har ju visat att filmerna är fejk och att P ljugit från start, så det kan inte handla om det tycker jag.
jag funderar på att om det finns 4 nya anmälan om katten ,borde man då inte titta på anmälan igen om misshandel av Essie? vad är det för föräldrar som låter denna vuxna kvinna ha djur som hon tycks misshandla? i min värd är hon en sadist .Och föräldrarna har brustit totalt i föräldrar ansvar..
Citera
2024-08-29, 10:22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
jag funderar på att om det finns 4 nya anmälan om katten ,borde man då inte titta på anmälan igen om misshandel av Essie? vad är det för föräldrar som låter denna vuxna kvinna ha djur som hon tycks misshandla? i min värd är hon en sadist .Och föräldrarna har brustit totalt i föräldrar ansvar..

Ja, man tycker ju det men i och med att ingen hund finns att titta på tror jag inte LS kommer göra något mer för Essie. Vad man kan hoppas på är att polisen tar tag i misshandeln och att LS tar tag i anmälningarna på katten. Vi betalar skatt för att ge alla djur det skydd de har rätt till enligt lag men det fungerar inte.

Vad gäller familjens ansvar håller jag helt med dig. Föräldraansvar i juridisk mening har de inte längre, men pappa P är ju förvaltare och ägare till Essie, mamma C föreståndare för det LSS boende man gjort om sitt hus till.

P hävdar att inga avvikelserapporter finns angående att Essie farit illa, men det är ju inte konstigt alls eftersom det är mamma C som sköter inrapporteringen.

Håller med dig om att vad A gjort mot Essie är sadistiskt. Det är inte bara fråga om utbrott utan utstuderade handlingar som att hålla för nosen så Essie inte kunde få luft, låsa in sig med henne på toa för att kunna göra sånt hon vet att hon inte får osv.

Hur det kan komma sig att A blivit sådan har vi väl inte kommit fram till? Familjen ändrar hennes diagnoser beroende på vad de vill uppnå, det har vi sett i dokumenten, de offentliga handlingarna som finns i trådstarten.

Varifrån våldsbenägenheten kommer kan man fundera över. Om det är fel på hennes IQ och empati eller om det är inlärt. "Gör som jag vill, annars slåss jag och det är ditt eget fel" verkar vara föräldrarnas resonemang lika väl som As eget.
Citera
2024-08-29, 10:28
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Har uppfödaren uttalat sig/pratat med personal?
Eller en juornalistblunder då HH inte är uppfödare till Essie

Uppfödaren Kennel Ledsagaren har så vitt jag vet inte sagt ett barrolin i frågan.

Om det är en journalistblunder eller om JS sagt hon är uppfödare har inte framkommit heller.

Vi kan väl ändå anta att JS köpte henne som valp och sedan dess har varit ansvarig. Det kanske går att se i registreringen när hon såldes vidare?
Citera
2024-08-29, 12:16
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ja, att det finns fyra orosanmälningar på katten är nytt. Tack och lov. Måtte LS göra något åt det också.

Ska vi gå på detta är anmälan om djurmisshandeln nerlagd. Undrar varför. Assistenterna hade ju filmbevis. Kan det vara så att de är så rädda att de inte vågar gå vidare med att vittna? Att de hotats vet vi ju.

Undrar vilka andra ärenden som leds av åklagare det handlar om. Om det är bedrägeri eller om åklagaren fortfarande utreder stöld? Vi har ju visat att filmerna är fejk och att P ljugit från start, så det kan inte handla om det tycker jag.

Tror den är nedlagd för att hunden är borta. Film i all ära men dom måste ju ha en kropp att undersöka.
Citera
2024-08-29, 12:18
Medlem
Citat:
Uppfödaren Kennel Ledsagaren har så vitt jag vet inte sagt ett barrolin i frågan.

Om det är en journalistblunder eller om JS sagt hon är uppfödare har inte framkommit heller.

Vi kan väl ändå anta att JS köpte henne som valp och sedan dess har varit ansvarig. Det kanske går att se i registreringen när hon såldes vidare?
Ja J köpt den av uppfödaren,normalt vid 8-12 veckors ålder.
Sen var hon väl ute på foder en tid till året fyllda.
Hälsotest 12-13 månader
13-15 månader inprovning tester,om ej material så säljs hunden som hund till någon. Ibland köper fodervärd hunden.
15 månader skolning
20-24 månader examen
Senast redigerad av Knucklehead660 2024-08-29 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in