2024-08-24, 22:22
Medlem
FlashyBackys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
I Sverige har vi 10 grader.
V står absolut inte för Vatikanen då Påven har bannat oss.
Svartvitt golv är som själva livet, ibland står du i mörker men då har du flera vita rutor runt dig som du kan gå till och tvärtom när livet är ljust så kom ihåg att nästa steg kan bli mörker.
Har aldrig hört talats om någon grad som heter Sj?

https://www.freemasonrywatch.org/pics/masonmap.jpg
Citera
2024-08-25, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Krävs kristen tro ja men sen när du kommer in i frimureriet så spär du ju ut den med satanism
Fastän du aldrig satt din fot i en loge, inte tagit en enda grad så vet du detta 🙄
SFMO kräver kristen tro, står klart och tydligt i Ordens allmänna lagar.
Citera
2024-08-25, 07:26
Medlem
Citat:
Googla lite så ser du att påven gör både hidden hand tecknet och djävulshornet. Jesuit är han definitivt och de skulle jag säga är värre än frimurarna och frimurarna är deras underhuggare.
Googla lite så ser du att påven bannat frimureri
Citera
2024-08-25, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBacky
https://www.freemasonrywatch.org/pics/masonmap.jpg
Skriv istället, sitter inte och trycker på länkar, har lite viktigare saker för mig än att läsa konspirationsteorier
Citera
2024-08-26, 22:40
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Googla lite så ser du att påven bannat frimureri

Han är ändock Jesuit vilket har mycket gemensamt med frimurarna och han kan ju ha anammat mycket av frimureriet i sin roll som påve.
Citera
2024-08-26, 22:46
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Fastän du aldrig satt din fot i en loge, inte tagit en enda grad så vet du detta 🙄
SFMO kräver kristen tro, står klart och tydligt i Ordens allmänna lagar.

Det sa jag inte emot men ni använder ju även ockulta ritualer och symboler som döskallar, likkistor och baphomet som jag anser gränsar vid det sataniska, eller som ni kanske i de högre graderna lite finare benämner för morgonstjärnan Lucifer.
Citera
2024-08-27, 06:47
Medlem
Citat:
Han är ändock Jesuit vilket har mycket gemensamt med frimurarna och han kan ju ha anammat mycket av frimureriet i sin roll som påve.
Tro kan du göra i kyrkan, i verkligheten så har påven noll med frimureri att göra
Citera
2024-08-27, 06:52
Medlem
Citat:
Det sa jag inte emot men ni använder ju även ockulta ritualer och symboler som döskallar, likkistor och baphomet som jag anser gränsar vid det sataniska, eller som ni kanske i de högre graderna lite finare benämner för morgonstjärnan Lucifer.
Du verkar var väldigt dåligt påläst när du kallar dödskallar och kistor för ockulta, du har väl gått på kyrkans hjärntvättning. Baphomet vet jag inte vilken det är, fundera på det en stund.
Vad du anser gränsar till det sataniska är ganska ointressant, SFMO vilar på kristen grund.
Svamlet om lucifer visar bara att du är konspirationsteoretiker och sådan tar jag inte på allvar.
Citera
2024-08-28, 03:52
Medlem
Citat:
Du verkar var väldigt dåligt påläst när du kallar dödskallar och kistor för ockulta, du har väl gått på kyrkans hjärntvättning. Baphomet vet jag inte vilken det är, fundera på det en stund.
Vad du anser gränsar till det sataniska är ganska ointressant, SFMO vilar på kristen grund.
Svamlet om lucifer visar bara att du är konspirationsteoretiker och sådan tar jag inte på allvar.
Här blev det intressant, när du skriver ”gått på kyrkans hjärntvättning” och samtidigt påpekar frimurare ordens kristna grund.
Låter något motsägelsefullt?
Angående Lucifer och teorier om vad det står för kan ju tolkas fritt, Lucifer omnämns i bibeln, och utifrån den källan kan jag förstå att tolkningen av lucifer går att finna i frimurarnas symbolik.
Citera
2024-08-28, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Angående Lucifer och teorier om vad det står för kan ju tolkas fritt, Lucifer omnämns i bibeln, och utifrån den källan kan jag förstå att tolkningen av lucifer går att finna i frimurarnas symbolik.

Nja, "Lucifer" nämns ett fåtal gånger i en gammal latinsk översättning. Den mest kända passagen i Jesaja 14 syftar det på en babylonisk kung, ingen "fallen ängel". Namnet används inte i den svenska bibelöversättningen.
Citera
2024-08-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Här blev det intressant, när du skriver ”gått på kyrkans hjärntvättning” och samtidigt påpekar frimurare ordens kristna grund.
Låter något motsägelsefullt?
Vet inte riktigt vad som får dig att tro det är svenska kyrkan du skall vara medlem i som frimurare? Du skall vara kristen, vilket samfund du är med i är inte relevant.
Du förstår nog inget av frimurarnas symbolik om man ser på vad du hittills skrivet
Citera
2024-08-28, 14:51
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt vad som får dig att tro det är svenska kyrkan du skall vara medlem i som frimurare? Du skall vara kristen, vilket samfund du är med i är inte relevant.
Du förstår nog inget av frimurarnas symbolik om man ser på vad du hittills skrivet
Aha, du refererar till svenska kyrkan angående det du skrev ”kyrkans hjärtvättning” ? För jag skrev inget om svenska kyrkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in