2024-08-27, 19:00
Medlem
Lawlines avatar
Telegram ser ut att vara en spioncentral för rySSland. Många Ukrainare använder den och mycket talar för att Durov har samarbete med rySSlands säkerhetstjänst. Varför besöker man ett land som man flyr ifrån?

https://cornucopia.se/2024/08/uppdateras-nytt-ryskt-robotanfall-mot-ukraina-jonas-slapper-bok-om-resorna-till-fronten-i-ukraina/

Citat:
Det visar sig att Telegrams grundare och VD besökt Ryssland över 50 gånger sedan han flydde landet pga myndigheterna, som det officiellt hette. Telegram avblockades också i Ryssland och fick in rysk finansiering. Mycket talar för att Durov i själva verket samarbetar med rysk underrättelsetjänst och att Telegram varit en enorm honungsfälla.

I övrigt har Alex Voronov skrivit en ledare i Hallandsbposten om Durov och Telegram där det konstateras att jämfört med andra har han kommit lindrigt undan de ryska myndigheterna och Telegram har inte stängts ner.
Citera
2024-08-27, 19:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej jag bagatelliserade inte dem. Jag sa att de överdrivs, inte minst i den här tråden. Det gör skillnad om det är 200, 2000, 20000 eller 200 000 barn. Vissa här inne verkar vilja att det är 200 000 barn. Eller på något sätt lura sig själv att det är 200 000 barn.

Om ingen fattar något om kriget så kommer Sverige fatta efterblivna beslut. Vi kommer att bli någon slags extremsekt i väst. Svenskarna kommer inte förstå ryssarna, de tror att ryssarna är sinnessjuka monster och agerar därefter. En annan konsekvens är att det är svårt att förhandla om ena sidan behandlar Putin som en psykotisk dvärg. Know thy enemy.

Ahh.., och Rysslands förståelse för Sverige (eller väst) ? (eller ännu mindre för Ukraina)

Eller tar hänsyn, och även efterlever de internationella avtal man skrivit under. Istället för att kasta dessa avtal (som man skrev under) rätt in i papperskorgen..

Återigen.., återigen "psychic"...är vi här igen : Sympati för en aggressor.., som bryter mot avtal.., och sedan kommer med "sagor och äventyr" prat för att blanda bort korten.., när Ukraina var aldrig ett hot !
Citera
2024-08-27, 19:10
Avstängd
Citat:
Nej jag bagatelliserade inte dem. Jag sa att de överdrivs, inte minst i den här tråden. Det gör skillnad om det är 200, 2000, 20000 eller 200 000 barn. Vissa här inne verkar vilja att det är 200 000 barn. Eller på något sätt lura sig själv att det är 200 000 barn.

Om ingen fattar något om kriget så kommer Sverige fatta efterblivna beslut. Vi kommer att bli någon slags extremsekt i väst. Svenskarna kommer inte förstå ryssarna, de tror att ryssarna är sinnessjuka monster och agerar därefter. En annan konsekvens är att det är svårt att förhandla om ena sidan behandlar Putin som en psykotisk dvärg. Know thy enemy.

ICC delar inte din uppfattning. I en civiliserad värld är det inte ok att röva bort barn, oavsett om det rör sig om 20 barn eller 200000 barn. Men det förstår inte du och din sort.
Citera
Medlem
Citat:

Är inte ett enda bortfört barn ett för mycket?
Du bagatelliserade att den ryska regimen förde bort ukrainska barn.

Vad Sverige fattar eller inte fattar har ingenting att göra med att Ryssland har kidnappat i storleksordningen 20.000 barn i Ukraina, huruvida någon betraktar ryssarna som ”som sinnessjuka monster” har ingenting att göra med det faktumet.

Det är ”sinnessjukt” att föra bort barn och sätta dem i omskolning.

Det är något fel på din empatiska förmåga, och det är obehagligt att se att du forfarande försvarar det ryska beteendet med bisatser som handlar om någonting annat. Rent av vidrigt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har inte reddit (så kan inte läsa det).., men säger som Fylking : Äntligen !

Har väntat att ryska trupper (Wagner då i detta fall).., börjar ta upp notan med Kadoryviter.., för de svinar nog runt lika bra på ryskt territorium, som ukrainskt !

Ja.. nu hör det till saken att Rosich som är en alldeles särskild avart inom den ryska armén förnekar inblandning men de ansvariga på bild bär kläder som tillhör en nybildad gren som benämns ”Russian Sword”.

Kan dock ge gott gry åt de unga ryssar i armen som är trötta på att bli våldtagna och förnedrade av fega muslimska getknullare och busk-mördare.
Citera
2024-08-27, 19:12
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
ICC delar inte din uppfattning. I en civiliserad värld är det inte ok att röva bort barn, oavsett om det rör sig om 20 barn eller 200000 barn. Men det förstår inte du och din sort.

Jag har inte sagt att det är OK. ICC har åtalat Putin för krigsbrott. Zzzzzzz.
Citera
2024-08-27, 19:13
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Är inte ett enda bortfört barn ett för mycket?
Du bagatelliserade att den ryska regimen förde bort ukrainska barn.

Vad Sverige fattar eller inte fattar har ingenting att göra med att Ryssland har kidnappat i storleksordningen 20.000 barn i Ukraina, huruvida någon betraktar ryssarna som ”som sinnessjuka monster” har ingenting att göra med det faktumet.

Det är ”sinnessjukt” att föra bort barn och sätta dem i omskolning.

Det är något fel på din empatiska förmåga, och det är obehagligt att se att du forfarande försvarar det ryska beteendet med bisatser som handlar om någonting annat. Rent av vidrigt!

Citera du också. Vad menar du med bagatellisera? Var är nyheten du diskuterar? Var är din empatiska förmåga att förstå vad jag skriver. Läs det lite noggrannare. Det är jag som vill minimera antalet missbrukade och döda barn. Det är ni som tycker det är ett nödvändigt offer nu, för att upprätthålla en världsordning. Eller bara för att straffa ert hjärnspöke PUTLER.

Kom nu med en nyhet istället för att tagga in mig i er dynga.
Senast redigerad av psychicsailor 2024-08-27 kl. 19:15.
Citera
2024-08-27, 19:20
Medlem
Citat:

När har ryssarna inte handlat som sinnessjuka monster, och det genom hela sin existens?
Det är ju bara att blicka på historien...action speaks louder than words.
Citera
2024-08-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Telegram ser ut att vara en spioncentral för rySSland. Många Ukrainare använder den och mycket talar för att Durov har samarbete med rySSlands säkerhetstjänst. Varför besöker man ett land som man flyr ifrån?

https://cornucopia.se/2024/08/uppdateras-nytt-ryskt-robotanfall-mot-ukraina-jonas-slapper-bok-om-resorna-till-fronten-i-ukraina/

Känns bara halv on topic men Durov visste att Frankrike ville gripa honom så det är än mer märkligt att han befann sig där.

Är väl rätt uppenbart att ryssland satt press på honom och tjänsten Telegram men jag tror knappast att Telegram är en spioncentral för ryska staten och tvivlar på att Voronov verkligen vet vad han pratar om/alt agerar agendastyrd.

Jag tror att ryssland är väldigt oroliga för att informationen som finns på Telegrams servrar ska hamna i västs händer. Det ska enligt vissa uppgifter finnas en direkt kontakt mellan Telegram och franskt rättsväsende för att lösa situationen eftersom Durov riskerar ett väldigt långt straff.

Ryssland har högst troligen inte möjlighet att städa bort spåren man lämnat efter sig eller stänga ner Telegram mer än för den ryska befolkningen.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2024-08-27 kl. 19:36.
Citera
2024-08-27, 19:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag har inte sagt att det är OK. ICC har åtalat Putin för krigsbrott. Zzzzzzz.

Se där ja.., är det inte då dags att Putin tänker då pallra sig till Haag och bemöter dessa anklagelser ? Så att man få rättat ut hela sulamiten ?

Han kan ju bemöta detta "tjafs", med Sveriges (o västvärldens) bristande förståelse för sina egna hypoteser, teorier eller wtf...

Han har ju rätten på sin sida, och kan ju säkert argumentera för sin sak.
Senast redigerad av Snapcount 2024-08-27 kl. 20:03.
Citera
2024-08-27, 19:37
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Jo, vi vet vilka beslut du skulle vilja fatta om ryssen t.ex. anföll Gotland. Du skulle argumentera för att ge bort ön för att ge freden en chans och att vi måste förstå hur ryssen ser det hela. De kände sig faktiskt provocerade när vi gick med i Nato...
Citera
2024-08-27, 19:37
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Tvärtom, det råder konsensus i väst om stödet till Ukraina och motståndet mot Ryssland. Sverige avviker inte från en gemensam europeisk samsyn på Rysslands invasion av Ukraina och varför skulle man det?
Vi förstår ryssarna väldigt väl och det handlar inte om att se dem som monster utan att Ryssland är ett fascistiskt aggressivt och farligt land som försöker etablera en ny världsordning där den starke har rätt att starta krig och flytta landsgränser. Putin ska behandlas precis som man behandlade Hitler när det begav sig. Inga konstigheter kring det som du försöker få det till, utan vi har lärt oss av tidigare tyranner och anser att suveräna stater är självständiga.

Och är det inte snarare Ryssland som med sina satanist- och nazistanklagelser som piskar upp stämningen mot väst? Tom vår Astrid Lindgren naziststämplade de ryska svinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in