2024-08-26, 23:32
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Var tvungen att googla hur ninja- kläder kunde tänkas se ut och tänkte att om någon såg ut ute i samhället och inte var ett barn så hade misstänksamhet väckts gällande rån eller liknade..
Exmannen har tydligen varit i någon live och uttalat sig om att sonen mår bra osv men det är ju bara för att han tvingats till detta
Tydligen skulle det finnas en video med honom eller pappan på Bec*lin*s konto men jag hittar inte det, kan va blockad.
Det är svårt att flyga under radarn om man är klädd som en ninja tror jag men så är jag inte en känd brottsling heller, de vet väl vad de gör.
2024-08-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepenguin
Tycker det är så sorgligt att Fia tror att det här är rätt väg att gå för att någonsin träffa hennes barn igen?! Herregud människa, samarbeta med socialtjänsten, svälj din jävla stolthet och LYSSNA på vad dom säger.

Hon kan inte det, därav LVU på barnen.
2024-08-26, 23:39
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Fibro är en djävulsk sjukdom.
Ja och jag har inte sett att man blir så stolpig och stel samt svårt med balansen av det.
För jävla synd att ha haft en kass barndom och sen bli jättesjuk och involverad i en grupp dårar. 😔
2024-08-26, 23:45
Medlem
Fia och Sulles tjat utanför EÅV påminner om en riktigt dålig raplåt. Fia maler på till alla som kommer ut därifrån på sitt vanliga sätt.
Sen kommer Sulle med sitt inflikande:
Lex Sarah anmälan
Lex Sarah anmälan
Man vågar ju va säker på att Sulle inte har en susning om vad det innebär. Det är bara ett begrepp Fia har sagt åt honom att säga
2024-08-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Ja och jag har inte sett att man blir så stolpig och stel samt svårt med balansen av det.
För jävla synd att ha haft en kass barndom och sen bli jättesjuk och involverad i en grupp dårar. 😔

Stämmer bra. Klart det är hemskt att drabbas som hon gjort. Lämnad åt vargar. Ledsamt bara att hon blivit galen av det hela och tror att bara för att hon råkat så illa ut så ska alla soc läggas ner. Det är inte att ha fokus på barnets bästa. Jag drabbades av henne i en live när jag ställde en fråga och jag lovar att hon är mer än lovligt galen.
2024-08-27, 00:20
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Stämmer bra. Klart det är hemskt att drabbas som hon gjort. Lämnad åt vargar. Ledsamt bara att hon blivit galen av det hela och tror att bara för att hon råkat så illa ut så ska alla soc läggas ner. Det är inte att ha fokus på barnets bästa. Jag drabbades av henne i en live när jag ställde en fråga och jag lovar att hon är mer än lovligt galen.
Jotack jag har hört en del och hon verkar..... speciell minst sagt 😬.
Undra vad hennes "gå bananas" innebär, hon hotar ju ofta med det.
2024-08-27, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Jotack jag har hört en del och hon verkar..... speciell minst sagt 😬.
Undra vad hennes "gå bananas" innebär, hon hotar ju ofta med det.

Det kan man undra. Hon gör ju inget annat liksom😂
2024-08-27, 00:23
Medlem
Inanna-1921s avatar
Fia sitter i live med några britter och utbyter erfarenheter av hur hemska soc är.
Det går en stund och sen får hon information av dem att ens namn skrivs med versaler på dokumenten för att man anses vara ett monster och hon kan läsa allt om det i Black law.
Det verkar inte spela någon roll vilket land dessa människor är i, dessa jävla sjuka teorier har fan blivit en farsot.
Historien om den stackars flickan med rullskridskor tar hon upp också, härligt!
2024-08-27, 00:27
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Det kan man undra. Hon gör ju inget annat liksom😂
Hon skulle må bra av en hobby och några sunda vänner.
2024-08-27, 02:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Korruption, oegentligheter och klaninfiltration är oerhört skadligt och kostsamt för hela myndighetssverige. När de dessutom deltar i politiska partier och sitter i nämnder så maximeras skadeverkan. Vi har bara sett början.

Har du inte tänkt på att det anses vara helt ok att vara arg på korruption inom vilka andra myndigheter som helst och kritisera chefer för att sitta på dubbla stolar. Men när det kommer till socialtjänsten och LVU i synnerhet så är alla som observerat korruption och uppenbart fusk i utredningarna "desinformatörer". Nu är det ju inte bara jag som påtalat detta mycket allvarliga demokratiska problem, utan det fanns ju en artikel DN om det också. Är DN också "desinformatörer"?

Hur kan det komma sig? Det här är mycket märkligt och hyckleri skulle jag säga och ett exempel på hur fullständigt korrekt kritik mot socialtjänsten tystas ner.

Varför lever du i förnekelse att LVU skulle vara undantaget från denna korruption som pågår? Du har ju precis sagt som det är och vad som skett. Vilka sitter i socialnämnderna som beslutar om LVU? Jo just samma personer som du radade upp.
2024-08-27, 08:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Säger en brandman som inte förstår källkritik

Det värsta är inte att brandmän inte förstår källkritik. Men när domstolar inte förstår källkritik är det riktigt illa ur ett demokratiskt perspektiv.

Lösning: 100% transparens från socialtjänsten. Allt råmaterial utredningen bygger på ska ut till domstol/socialnämnd/advokater/föräldrar så fort LVU övervägs av socialtjänsten.

Mer tid för juridiskt stöd till föräldrar så att ALLT material hinner gås igenom i god tid av föräldrarna och deras advokat innan förhandlingarna äger rum.

Som en säkerhetsåtgärd ska hela materialet dubbelkollas innan det lämnas över till socialnämnden och även när det ska vidare till domstolen. Inga faktafel och vinklingar, ändring av kronologisk ordning eller förvanskade läkarjournaler ska accepteras och självklart beivras, så att inte socialsekreterare frestas till att fara med osanning om föräldrarna.

En sak jag heller inte förstår varför socialsekreterare lägger så mycket tid på dokumentation. Med dagens teknik borde det vara lätt att dokumentera automatiskt om alla möten och samtal spelas in.

Det minskar risken för feltolkningar och vinklingar och man kan alltid gå tillbaka och titta på vad som sagts och gjorts i efterhand.

Och givetvis ska alla barnsamtal alltid dubbelcheckas med en legitimerad barnpsykolog. Socionomer klarar inte av detta själva.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-08-27 kl. 08:25.
2024-08-27, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123
Fia och Sulles tjat utanför EÅV påminner om en riktigt dålig raplåt. Fia maler på till alla som kommer ut därifrån på sitt vanliga sätt.
Sen kommer Sulle med sitt inflikande:
Lex Sarah anmälan
Lex Sarah anmälan
Man vågar ju va säker på att Sulle inte har en susning om vad det innebär. Det är bara ett begrepp Fia har sagt åt honom att säga
Sxxxe ät en tragisk typ med intiligens IQ fiskmås...säger bara det F säger åt han o nickar fånigt bakom henne

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in