2024-08-27, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Du har rätt herr lägervakt, Belarus har ingen som helst möjlighet att invadera Ukraina.

Jag kan säga direkt vad det beror på, den ryska ledningen sitter rejält i skiten efter att den Ukrainska militären är inne i Kursk-området, inne i ryssland. Det betyder att de kommer behöva agera utifrån vad de har för resurser. Först får de Lukashenka att uttala sig om att Ukraina har stationerat 120 000 soldater vid Belarus gräns, för att sedan stationera typ 20 000 av deras egen 40 000-man armé där. De har ingen möjlighet att utföra militära operationer överhuvudtaget. De har heller inget gräl med Ukraina, kom ihåg, Belarus är på sätt och vis under stöveln som Ukraina kommer undvika att hamna under. Den stövel du propagerar för många timmar varje dag.

Så det är helt enkelt ett brus som orsakats av att Ukraina har tagit den ryska ledningen på sängen.
Men enligt rysk och belarusisk uppfattning så är Ukraina nertrampad av den amerikanska skitstövlen!
Citera
2024-08-27, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men enligt rysk och belarusisk uppfattning så är Ukraina nertrampad av den amerikanska skitstövlen!

Det är verkligen något de försöker använda som krut för att få terrorbomba civila människor och förstöra deras försörjning till el och vatten år 2024.

Det är ett intressant ämne, och du kan hitta folk i Ukraina som förr tyckte det som hände 2014 blev större än vad det behövde vara. Ukraina hade generellt en lutning mot väst, samtliga länder efter sovjets fall har haft en lutning mot väst. Det är så det har varit, jag behöver inte ens förklara varför. De Ukrainare som var skeptiska efter 2014, de vände samtliga efter 2022. De trodde inte den ryska ledningen, det som utgör ryssland för tillfället, var så störda att de faktiskt skulle invadera och starta krig.

Såhär ser det för övrigt ut även i Belarus, och ännu mer nu efter att det är krig runt om knuten. Men FSB och den ryska ledningen har såklart inflytande i Belarus.

För övrigt är egentligen ryssland en stor säkerhetsapparat konstruerad för att hålla befolkningen i schack så att den ryska ledningen inte faller, och från vad jag förstår hade befolkningen i ryssland hellre haft något annat om de hade kunnat. Men nu har de inte det, och här är vi.
Citera
2024-08-27, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Håller fullständigt med. Sega jävlar med sina 2-års handlingskrafter! Vilka länder vill ha en EU-arme? Vilka andra vill dra med EU in i kriget? Ryssland? Ukraina behöver du inte nämna då det är en självklarhet även om de fortfarande påstår sig säga att det enda de behöver är "vapen"!

Den delen kan man väl fundera på iaf?

Märklig formulering, med tanke på att dina vänner här på Facebook och i Ryssland påstår annat! De är ju redan där? För att inte glömma din nästa punkt!?

Så du motsäger dig själv nu! Fantastisk analys av dig! De har redan varit där men har inga att sända? Glömde du bort vad du just skrev? Lite skämmigt kanske?

Därför man kanske inte använder unga officerare? Hur tänkte du nu?

Unga västliga instruktörer?

Fast nu var ju EU ämnet handlade om och INTE Nato?

Den som lever får se! Själv anar jag att det kommer ta ett år innan även den staden icke existerar mer och ytterligare ett 50-tals tusen stupade ryssar börjar tala om de drogade generalerna i Ryssland arme.

Vilken fantastiskt punkt analys du kom med! Jag är imponerad!

1. Det låter som att du borde tänka över dina tankegångar och återvända till skolvärlden som elev.

2. I övrigt verkar det som att Ukraina tjutit gråtsnyft hela dagen till ljudet av missilträffar, samtidigt som det säga på twitter att det går mycket framåt för Ryssland. Samtidigt verkar det konfirmeras av Ukrainska liveuamap och deepstate.

3. Eller med andra ord borde du nog åka till Ukraina och anmäla dig för tjänstgöring hos Zelenskyj. Det blir nog som i Lord of the Rings och att du får bli guard of the citadell direkt!

4. Sov nu gott!
Citera
2024-08-27, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Det är verkligen något de försöker använda som krut för att få terrorbomba civila människor och förstöra deras försörjning till el och vatten år 2024.

Det är ett intressant ämne, och du kan hitta folk i Ukraina som förr tyckte det som hände 2014 blev större än vad det behövde vara. Ukraina hade generellt en lutning mot väst, samtliga länder efter sovjets fall har haft en lutning mot väst. Det är så det har varit, jag behöver inte ens förklara varför. De Ukrainare som var skeptiska efter 2014, de vände samtliga efter 2022. De trodde inte den ryska ledningen, det som utgör ryssland för tillfället, var så störda att de faktiskt skulle invadera och starta krig.

Såhär ser det för övrigt ut även i Belarus, och ännu mer nu efter att det är krig runt om knuten. Men FSB och den ryska ledningen har såklart inflytande i Belarus.

För övrigt är egentligen ryssland en stor säkerhetsapparat konstruerad för att hålla befolkningen i schack så att den ryska ledningen inte faller, och från vad jag förstår hade befolkningen i ryssland hellre haft något annat om de hade kunnat. Men nu har de inte det, och här är vi.

Vi får väl se hur det går snart i Ukraina, nu när Putin har världens enda supermakt Kina som allierad?
Citera
2024-08-27, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vi får väl se hur det går snart i Ukraina, nu när Putin har världens enda supermakt Kina som allierad?

Det som behöver gå snart i Ukraina är att västvärlden borde dubblera det militära stödet till den ukrainska militären och tillåta dem att slå djupt in i ryssland.

Putin håller typ i ett finger med Kina, Kina kommer i slutändan följa väst med sanktioner där det svider. Den ryska ledningen har i realiteten Nord-korea och Iran att luta sig mot för att få hjälp med drönare och artilleri-granater. Och Belarus, de får fram jättemycket potatis per år. Så jag vet inte om ryska allierade är så mycket att hänga i granen. De kanske tror det räcker. Tyskland hade inte så jävla många allierade under världskrigen, fan va dåliga de var på diplomati. Ser lite samma mönster här. Det finns CSTO och BRICS. Jag såg ingen från CSTO ingripa när den ukrainska militären gick in i Kursk. Och jag såg Zelenskyj krama om Modi gott.
Citera
2024-08-27, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
2. I övrigt verkar det som att Ukraina tjutit gråtsnyft hela dagen till ljudet av missilträffar, samtidigt som det säga på twitter att det går mycket framåt för Ryssland. Samtidigt verkar det konfirmeras av Ukrainska liveuamap och deepstate.

4. Sov nu gott!

2. Ja, vad hade du själv känt om typ 300 projektiler flög mot din stad? Du förringar det gärna när det är någon annan som får uppleva det, och inte du? Ni autister som hejar på ryssland är hopplösa, ni har ingen möjlighet att känslomässigt koppla att en rysk militär terrorbombning orsakar lidande. Och sedan skriver ni lite meningslösa inlägg på flashback.

4. Gå och lägg dig, fundera på det jag skrev när du vaknar upp imorgon.
Citera
2024-08-27, 03:00
Medlem
Citat:
1. Du kanske borde läsa innantill innan du yttrar dig?

1.1. Förövrigt som stolt deltagare i debatten sedan 2013... och egentligen 2005 (då Ukrainskorna ville att jag skulle leda dem, för jag är så smart, stygg, tuff och dominant samt kunnig). I praktiken så innebär det att jag vet allt, och inget undgått radarn och satelliten samt att argument av typen "att den ena styggheten inte är den andra värd" liksom inte ger någon som helst effekt.

2. Ryssarna verkar de facto sikta mest på militära mål även om Ukraina mer eller mindre publikt fifflar med traktaten då de försöker gömma sig bland civila mål snarare än maskera sig som civila mål. Notera skillnaden...... 5 soldater gömmer sig i en skolbuss - traktatsbrott. 5 soldater målar sin militär taxi som en skolbuss utan att i övrigt gömma sig bland civila eller tom. kör den bland militära fordon - ej traktatsbrott. Särskilt inte om fordonet fått militära markeringar.

3. Låtsas nu inte att du är smart och sov gott.

1. Nejdå, jag rör mig fritt och pikar dig där det känns

1.1 Kanske är du lite off-topic och snurrar nu oavsett vilken linjal som används?

2. Den ryska militären artilleri-beskjuter allt och vad som helst vilket de agerar utifrån en kommando-kedja där den leder ända upp till Kreml. Det betyder att de i detta krig, och även historiskt, inte är kapabla att röra sig mer än 10 mil från en järnvägsförbindelse. Du kan titta på kartan och se detta.
Utöver det ägnar de sig åt att terrorbomba den ukrainska civilbefolkningen genom att robot-beskjuta kraftverk. Så västvärlden bör dubblera det militära stödet till den ukrainska militären och ge dem tillåtelse att använda vad de vill för att slå djupt in i ryssland.

3. Ingen fara!

4. Så tänk på det när du vaknar upp imorgon, din sköld höll inte tyvärr.
Senast redigerad av hektorstyle 2024-08-27 kl. 03:06.
Citera
2024-08-27, 04:05
Medlem
Citat:
1. Nu svamlar du bara och det låter som att du är inne på användare #4.

2. Det där låter bara som önsketänkande. I övrigt vill man inte ge Ukraina långdistansvapen för att Ryssland då ger långdistansvapen till typ Mellanöstern och Afrika. Inte så attraktivt att ge Ukraina sådana missiler.

3-4. Det där låter som att du pratar med någon annan, kan det vara användare #2 eller #3?

5. Sov gott nu alla flushbackare.

Ukraina har redan sådana och använder dem dessutom, men behöver få tillåtelse att få använda dem djupare in i ryssland. Gärna också Taurus från Tyskland.
Du har ju ingen aning om vad som händer i kriget. Varför skriver du ens?
Citera
2024-08-27, 05:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
1. Nu svamlar du bara och det låter som att du är inne på användare #4.

2. Det där låter bara som önsketänkande. I övrigt vill man inte ge Ukraina långdistansvapen för att Ryssland då ger långdistansvapen till typ Mellanöstern och Afrika. Inte så attraktivt att ge Ukraina sådana missiler.

3-4. Det där låter som att du pratar med någon annan, kan det vara användare #2 eller #3?

5. Sov gott nu alla flushbackare.
Du snackar så ohyggligt mycket skit.

Ryssland använder alla långdistansvapen dom klarar av att producera, och tech transfer till länder som Iran vet vi fortfarande inte exakt vad Ryssland gett dom i utbyte mot Shahed drönarna. Allt som ges till Iran som även kan tänkas produceras och/eller användas av Hezbollah, Hamas, Huthi, m.m. kommer skickas tämligen omedelbart för att stödja deras proxykrig. Afrika biten är bara för löjlig för att besvara. Robotar kräver teknisk know-how och infrastruktur som Sahel-länderna tveklöst saknar. Det är knappast Iskander Niger vill ha av Ryssland.
Citera
2024-08-27, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Du hörde på ”The Duran”. Lol. Lögnernas högsäte. Du vet att de är avlönade av Kreml?
Visst självklart vet jag att de är emot att globalismen och i mångt och mycket prorysk i denna konflikt. Dock uppfattar jag att de delar sina källor för sina påståenden frisk och det är bra mycket lättare att källgranskanderas påstående och avfärda och skita i det andra.
Allt som sägs i denna konflikt måste tas med skopor av salt. Vi alla kommer ihåg vad propagandapapegojan Paastakivi spottade ur sig i början av denna konflikt = sjukt mycket skit/halvlögner och olika uttalanden i syfte att vilseleda fåren.
Citera
2024-08-27, 06:23
Medlem
diseuses avatar
Sveriges Radio (Trots Putins löfte – nu dras ryska värnpliktiga in i kriget):
Citat:
Ryska värnpliktiga har åter hamnat i fokus efter Ukrainas framryckning på rysk mark.

President Putin har lovat att inga värnpliktiga ska delta i kriget i Ukraina, men när ukrainska styrkor gick över gränsen i början av augusti var det i många fall just värnpliktiga de mötte.

Mammor har skrivit öppna brev och vädjat till president Putin om att undanta de värnpliktiga från striderna i Kursk.
Citera
2024-08-27, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Varför skulle Ukraina vilja ställa till det för omvärlden?

Att skjuta sönder ett kärnkraftverk är vara det allra bästa sättet för Ukraina att bli av med allt stöd från väst. Förutom förstås att man riskerar få det radioaktiva nedfallet i sitt eget land.
Möjligheten och hota med att beskjuta det kan även vara en tillgång i kriget. Men, det har du rätt i och som du säger, skulle det komma fram att Ukraina beskjutit och orsakat en nukleärt utsläpp som drabbar Belarus, Ryssland, Ukraina, Polen och Baltländerna så skulle nog omvärlden ganska snabbt vända ryggen till.
Undra om deras möjlighet till "falseflag" ökar om de är inom artilleriavstånd från kraftverket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in