2024-08-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Det konkreta scenariot är precis vad Putin varnat både Sverige och Finland för. Om inte bl a Sverige och Finland slutar att sända materiel till Ukraina kommer Ryssland vedergälla med enorma konsekvenser för invånarna i respektive land. Med andra ord,Putin startar storkrig med norden. Precis som Ryssland gjorde mellan år 1700 till 1721. Igen.

Så, vilken "sida" skulle du stödja? Skulle du ta värvning för den sida du skulle stödja eller skulle du gömma dig bakom floskler?
Putin har inte sagt att han ska starta storkrig med Norden om Sverige inte slutar med vapenleveranser till Ukraina. Sluta läsa Aftonsnusket. Du får gärna beskriva det konkreta scenariet som skulle leda till ett hypotetiskt krig och be mig utvärdera det moraliskt, men det börjar dra från ämnet så starta en ny tråd om det är intressant för dig.
Citera
2024-08-25, 18:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Jag hatar, inte ryssar i allmänhet. De ryssar som bott i normala länder en tid brukar komma över den djupgående hjärntvätt de utsatts för allt sedan 1200-talet och framåt, generation efter generation....

Men jag tvivlar inte på att uppgifterna om att 87 procent av de ryZZar som bor i i den RyZZka Federationen, (RF), stödjer Putler Efter att Maskvee-ststen bildades så hade ryzzarna redan lärt sig allt om mongolhordens kultur och gjort den till sin egen, (förutom religionen, som på ytan, var "kristendom"). Samma Khan/Tsar, samma utvidgning av landområden för dess egen skull.

Redan tidigt stor det klart att, ingen, utom Tsaren, egentligen kunde äga något, inte ens det mest förmögna; allt var till-låns ifrån Tsaren. Bönderna var livegna och blott en handelsvara, så småningom helt bundna till deras ägares mark och godtycke. Detta skiljer sig ifrån det feodala systemet i väst. När kommunismen kom till Ryzzland och Sovjetimperiet blev till så var detta bara en slags maskering av de gamla vanliga RyZZka systemet, där Tsaren/, Generalsekreteraren och ibland några andra högt uppsatta politruker, i praktiken ägde allt. De, i väst, som trodde på Lenins "vision" kallade han "mina duktiga idioter i väst."

Men när, icke ryZZar i den RF, framför allt utanför Maskveee och St. Petersburg offrats tillräckligt mycket i kriget mot Ukraina och ekonomin brakar ihop, ja, då, kommer den RyZZka cancersvulsten att braka samman och mindre stater kommer att bildas. Och först, då, kommer den stora majoriteten av ryssar i dessa landområden att komma över sin hjärntvätt!

När detta skett så lovar jag att jag inte kommer att hata några ryssar, överhuvudtaget!
Citera
2024-08-25, 18:42
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag hatar, inte ryssar i allmänhet. De ryssar som bott i normala länder en tid brukar komma över den djupgående hjärntvätt de utsatts för allt sedan 1200-talet och framåt, generation efter generation....

Men jag tvivlar inte på att uppgifterna om att 87 procent av de ryZZar som bor i i den RyZZka Federationen, (RF), stödjer Putler Efter att Maskvee-ststen bildades så hade ryzzarna redan lärt sig allt om mongolhordens kultur och gjort den till sin egen, (förutom religionen, som på ytan, var "kristendom"). Samma Khan/Tsar, samma utvidgning av landområden för dess egen skull.

Redan tidigt stor det klart att, ingen, utom Tsaren, egentligen kunde äga något, inte ens det mest förmögna; allt var till-låns ifrån Tsaren. Bönderna var livegna och blott en handelsvara, så småningom helt bundna till deras ägares mark och godtycke. Detta skiljer sig ifrån det feodala systemet i väst. När kommunismen kom till Ryzzland och Sovjetimperiet blev till så var detta bara en slags maskering av de gamla vanliga RyZZka systemet, där Tsaren/, Generalsekreteraren och ibland några andra högt uppsatta politruker, i praktiken ägde allt. De, i väst, som trodde på Lenins "vision" kallade han "mina duktiga idioter i väst."

Men när, icke ryZZar i den RF, framför allt utanför Maskveee och St. Petersburg offrats tillräckligt mycket i kriget mot Ukraina och ekonomin brakar ihop, ja, då, kommer den RyZZka cancersvulsten att braka samman och mindre stater kommer att bildas. Och först, då, kommer den stora majoriteten av ryssar i dessa landområden att komma över sin hjärntvätt!

När detta skett så lovar jag att jag inte kommer att hata några ryssar, överhuvudtaget!

När detta skett kommer jag fortfarande hata ryssar men inte de som bryter sig loss från Kreml.

Om det blir ett WW3 så beror det helt och hållet på ryssen, som vanligt.
Citera
2024-08-25, 21:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
När detta skett kommer jag fortfarande hata ryssar men inte de som bryter sig loss från Kreml.

Om det blir ett WW3 så beror det helt och hållet på ryssen, som vanligt.

Jag räknar med att de flesta kommer att bryta sig loss ifrån Kreml. Dock lär vi få övervaka Moskva-staten under 50-100 år, så de inte blir mongolhorden 3.0.
Citera
2024-08-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Håller man på Ryssland, är man inte bättre en p3 guldpalmvinnare, avskum, idiot och lättpåverkad nolla.

Precis. Många fattar inte hur dåligt ryskt inflytande är. Alla länder som hamnar under dem blir extremt dåligt styrda, och det frodas en kultur där folket inte har några rättigheter.
Citera
2024-08-26, 04:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Jag står också på Rysslands sida i kriget.

Svenska folket är hjärntvättat utåt. De fungerar som i novellen 1984. Där är samhället totalitärt och det osar av hat. Folket får hata utåt. Jag tänker alltid svenskt. Hade USA / NATO / Finland betett sig mot Sverige som USA / NATO / Ukraina betett sig mot Ryssland borde svaret vara likadant: en "oprovocerad attack". En "fullskalig invasion". Ett "illegalt krig". Eftersom bombardemang av Mariehamn på Åland för att fördriva svenskarna från Åland inte hade tolererats. Sverige borde inte ha tolererat amerikanskt "missilförsvar" på Mariehamn heller där kärnvapen hade kunnat förberedas på kryssningsmissiler att nå Stockholm på 5 minuter. Sedan är det ju inte svårt att känna ett hat mot Sveriges olika makthavare heller. Inte för egen del.
Citera
2024-08-26, 04:46
Medlem
E-Mac.s avatar
Jag hatar absolut inte ryssar, tvärtom. Och jag ogillar mycket att många ukrainska män tvingas till krigsfronten för att där dödas.
Zelenskyj däremot och många västerländska korrupta pajaser till "ledare" hatar jag, eftersom de för egen vinning söndrar och förstör hela vita västvärlden, och dessutom agerar idiotiskt så att vi snart kan befinna oss i en atomvinter.
Citera
2024-08-26, 08:24
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solipsism
Invandrarna från Finland vet hur man förlorar alla krig i historien och sedan dödar sina egna bröder med knivslagsmal och koncentrationsläger. Nej, ingen frågade er om råd.

Svenska pragmatiker tänker på svenska intressen och låter er skogstokar slåss för demokratur och europeiska värderingar bäst ni vill.

Nu visar det kommunistiska syltryggen sitt riktiga jag, på vilken trollfabrik sitter du då?
Hoppas innerligt att en drönare hittar till ditt lilla gömställe och spränger dig i tusen bitar.

Och du förstår inte varför hela västvärlden och det mesta av Asien hatar Ryssar
Citera
2024-08-26, 08:27
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Jag hatar absolut inte ryssar, tvärtom. Och jag ogillar mycket att många ukrainska män tvingas till krigsfronten för att där dödas.
Zelenskyj däremot och många västerländska korrupta pajaser till "ledare" hatar jag, eftersom de för egen vinning söndrar och förstör hela vita västvärlden, och dessutom agerar idiotiskt så att vi snart kan befinna oss i en atomvinter.

Och hur tycker du Putin och hans oligarker, paramilitärer och övriga sjukt korrupta politiker som bara för egen vinning slänger iväg hundratusentals outbildade ryssar rakt in i köttkvarnen utan adekvat utrustning?
Citera
2024-08-26, 09:54
Medlem
Citat:
Och du förstår inte varför hela västvärlden och det mesta av Asien hatar Ryssar
1) Jag förstår. Hela västvärlden pga mediamonopolen. Läs om Edward Bernays.

2) Asien hatar inte ryssar, sorry.

3) Kul att du skriver om trollfabriker. Har aldrig sett något så kreativt. Har du kommit på det själv eller är vi tillbaka på punkt 1 ovan?
Citera
2024-08-26, 10:49
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
1) Jag förstår. Hela västvärlden pga mediamonopolen. Läs om Edward Bernays.

2) Asien hatar inte ryssar, sorry.

3) Kul att du skriver om trollfabriker. Har aldrig sett något så kreativt. Har du kommit på det själv eller är vi tillbaka på punkt 1 ovan?

1) Om du förstår, varför frågar du och skapar denna tråd?

2) I Thailand, Vietnam, Indien och Kina föraktar man fulla feta ryssar som beter sig som svin och idioter när dom kommer dit på semester. Alltså, dom beter sig som på hemma plan
I Kina planerar man för ett eventuellt krig med Ryssland för att erövra attraktiva landområden med fina naturresurser. Kineser och övriga asiater ser ner på och föraktar ryssar.

3) Oj, där klev jag viss på en öm tå. Fint, då vet vi vem du får din försörjning av.
Citera
2024-08-26, 11:50
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
1. Jag är inte TS.
2. Trust me bro.
3. Zzzz

Så, vad som kvarstår, om Putin gör verklighet av sina hot mot Norden och en konflikt bryter ut, vilken sida står du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in